Ministerstvo ví jak přelstít neplatiče mýta, prý

Již delší dobu na veřejnost prosakují informace, že současné elektronické mýto lze snadným způsobem přelstít. Poté, co odpadl boom s palubními jednotkami v alobalu, přišli dopravci na jiný způsob, jak se vyhnout mýtu.

Pokud jedou totiž dva kamiony velmi blízko za sebou, zhruba do tří metrů, pak systém druhý kamion nedokáže zaznamenat a ten tak může jet v podstatě zdarma. Lépe řečeno dokáží dopravci provozovat dva kamiony za cenu jednoho mýta.

Tomuto nápadu má učinit přítrž nový systém, na kterém nyní pracuje ministerstvo dopravy a provozovatel mýta Kapsch. Na mýtné brány mají být instalovány laserové senzory. Ty budou sledovat pohyb vozů pod bŕanou - pokud jim něco přeruší signál, bude systém vědět, že tudy zrovna někdo jede a podle doby přerušení by měl zjistit i o co se jedná. Systém by tak měl rozeznat, že za sebou projely dva kamiony.

Otázkou ovšem je, jak si systém čidel poradí s tím, že mezi tahačem a návěsem je za kabinou malý prostor, kde se může signál opět obnovit. Navíc tahač může mít za sebou vlečku, kde je opět mezera. Stejně tak zůstává problémem fakt, že systém nerozezná, které dva vozy za sebou jely, pouze že byly dva, navíc pomocí čidel těžko rozezná např. autobus s celkovou hmotností těsně pod zpoplatněnou mezí, a tak bude zbytečně zaměstnávat zbylý dohledový aparát.

Uvidíme, jak se tento systém osvědčí v praxi. A také s čím přijdou dopravci. Zatím je stav 1:0 pro ně a obáváme se, že v českých podmínkách tomu těžko bude někdy jinak. Mýtný systém může vykazovat velmi vysoká procenta úspěšnosti výběru u kamionů a autobusů, které identifikuje, pořád zde ale bude zůstávat jisté procento vozů, o kterých nebude vědět vůbec. A těžko kdy zjistíme, o jak velké procento se vlastně jedná.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků