Ministerstvo ví jak přelstít neplatiče mýta, prý

Již delší dobu na veřejnost prosakují informace, že současné elektronické mýto lze snadným způsobem přelstít. Poté, co odpadl boom s palubními jednotkami v alobalu, přišli dopravci na jiný způsob, jak se vyhnout mýtu.

Pokud jedou totiž dva kamiony velmi blízko za sebou, zhruba do tří metrů, pak systém druhý kamion nedokáže zaznamenat a ten tak může jet v podstatě zdarma. Lépe řečeno dokáží dopravci provozovat dva kamiony za cenu jednoho mýta.

Tomuto nápadu má učinit přítrž nový systém, na kterém nyní pracuje ministerstvo dopravy a provozovatel mýta Kapsch. Na mýtné brány mají být instalovány laserové senzory. Ty budou sledovat pohyb vozů pod bŕanou - pokud jim něco přeruší signál, bude systém vědět, že tudy zrovna někdo jede a podle doby přerušení by měl zjistit i o co se jedná. Systém by tak měl rozeznat, že za sebou projely dva kamiony.

Otázkou ovšem je, jak si systém čidel poradí s tím, že mezi tahačem a návěsem je za kabinou malý prostor, kde se může signál opět obnovit. Navíc tahač může mít za sebou vlečku, kde je opět mezera. Stejně tak zůstává problémem fakt, že systém nerozezná, které dva vozy za sebou jely, pouze že byly dva, navíc pomocí čidel těžko rozezná např. autobus s celkovou hmotností těsně pod zpoplatněnou mezí, a tak bude zbytečně zaměstnávat zbylý dohledový aparát.

Uvidíme, jak se tento systém osvědčí v praxi. A také s čím přijdou dopravci. Zatím je stav 1:0 pro ně a obáváme se, že v českých podmínkách tomu těžko bude někdy jinak. Mýtný systém může vykazovat velmi vysoká procenta úspěšnosti výběru u kamionů a autobusů, které identifikuje, pořád zde ale bude zůstávat jisté procento vozů, o kterých nebude vědět vůbec. A těžko kdy zjistíme, o jak velké procento se vlastně jedná.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků