Ministerstvo financí nakoupí 711 elektromobilů za 750 milionů. Tato auta můžeme ve výběrovém řízení očekávat

23 komentářů

miandys
10. května • 14:08

Naprostá pitomost.K čemu potřebuje MF elektromobily kromě toho, aby se "ekologicky zviditelnilo" ...? Auta budou rozeseta po celé republice do všech možných poboček vždy pro několik úředníků. Nastane problém s pravidelným nabíjením, takže další level bude nucená výstavba nabíjecích stanic pro několik aut u každé pobočky MF opět z veřejných prostředků. Předpokládám, že veřejně přístupné samozřejmě nebudou.Kdyby raději koukali kde nechal tesař tu obří díru a začali ji ucpávat, alespoň aby to tak vypadalo, že se o to snaží .... když už nic.

Peter(Charouz)
10. května • 19:57

A přitom by úplně stačilo si ten článek přečíst a dozvědět se, kde ta auta budou a kdo s tím bude jezdit.

miandys
11. května • 11:06

Nic takového tento článek neobsahuje.

Rejpal
11. května • 21:53

Všiml jsem si, že se píše například o 200 vozech pro SŽC - to dává smysl, pak o jednotlivých obcích - jedno auto do města také dává smysl.

miandys
12. května • 7:48

Promiň, ale definice umístění "obec", "město" a kdo s tím bude jezdit "obec", "město" je informace úplně o ničem.Nákupům elektromobilů do státního sektoru má předcházet vybudování infrastruktury a zajištění levné elektické energie.Nikde jsem nečetl za poslední rok, že by stát budoval pro své podřízené úřady takovou infrastrukturu.Prostě se zase začalo z úplně opačné strany.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
12. května • 22:48

Proč by měl stát budovat obcím infrastrukturu? Těch 30000 na nabíječku snad obce umí ve svém rozpočtu najít.
Navíc jakákoliv infrastruktura ve městech je zodpovědnost obce.

miandys
13. května • 13:44

To zní jako že obce nejsou stát .... tak to bylo myšleno? Ony snad žijí z něčeho jiného, než ze státního rozpočtu a daní? Pokuty za parkování jako příjem do obecní pokladny bych raději nezmiňoval ....Abych ale jen neprudil, mě je to v konečném důsledku jedno. Ať si stát koupí elektromobil třeba pro každého úředníka jeden.Zaplatí to většinový volič a zaměstnanec. Jde to mimo mě. To angažmá z mé pozice bylo pro vaše dobro.

Uvidíme
10. května • 16:53

Tak, kdyby je nekoupili, zase se bude nadávat, že stát nejde příkladem. Elektromobil má výrazně menší provozní náklady. Navíc s ním nepůjde tolik jezdit na černo soukromé jízdy. V životním cyklu může vyjít laciněji než Superb.

miandys
11. května • 11:03

Moc si přeju, aby šel stát příkladem. Bohužel si pod tím evidentně představuji něco jiného, než drtivá většina.Například aby nevyhazoval peníze z oken, šetřil a td. Takže ani Superb ....

olda
11. května • 9:17

Stát by měl jít příkladem a především šetřit peníze daňových poplatníků. Úředníci žádná auta nepotřebují, protože 90% času stojí někde zaparkované. Bylo by daleko levnější pro ty "nezbytné" cesty využít taxi.

Uvidíme
11. května • 10:40

Jízda taxíkem zhruba 35 kč/km. Na meziměsto to musíš zaplatit obousměrně nebo několik hodin čekání. 150tis km vychází přes 5mil, při meziměstě k 10mil. Chceš mi tvrdit, že elektromobil je dražší než taxi?

Rejpal
11. května • 22:04

To jako bude úředník jezdit po městě a zastavovat každých 100 metrů v taxíku?
Nějak mi nesedí, že na to budou placení dva lidé místo jednoho.Pokud by to zvládl na cargo kole, tak OK. Ale ta se u nás moc nenosí a řidiči je nemají rádi.

OnlyTruth
10. května • 21:10

vymena baterii kazdych 8rokov co je cca ceny auta 20% ... takze vsetky servisy klasickeho auta + nejake opravy stale vyjdu lacnejsie nez ten "bezporuchovy" elektromobil

13. května • 17:56

Že tě pořád baví lhát o těch bateriích. Už je to trapné.

miandys
11. května • 11:01

Proč by měl někdo u elektromobilu vyměňovat baterii po osmi letech? Odkud víš kolik bude stát baterie pro průměrný elektromobil za 8 let? Už jsou ceníky pro rok 2030? Ukaž ...Další prezentace naprostého vymývání mozků ropáky .....OnlyTruth - TO JE VTIP, ŽE?

OnlyTruth
11. května • 14:07

to prečo sa tak bojíte tých spaľovacích aut.. je tu biopalivo. elektrické auto ma zmyslel len vo veľkomestách.. momentálna technika nie je na dlhé cesty.. radšej si kúpim poriadne GT s 1. normálnym dojazdom, 2. pneumatiky nebudú na bicykli, 3. stále to bude menšia hmotnosť 4. nebudem obmedzovaný maximálnou 160kmh... ako ja sa nebránim modernizácii ale kým je to ešte v plienkach by som povedal, že práveže vy ostatní ste vymytý elektro propagandou, ktorá nemá vyvinutú infraštruktúru, technológie a elektrinu si my sami ešte dlhú dobu nevyprodukujeme toľko aby to pokrylo celú mobilno-elektrickú európu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
11. května • 21:58

Úřady ale těmi auty jezdí většinou cesty do 30 km a z toho většinu dělají přesuny po městě.
Na co jiného je elektromobil lepší?

miandys
11. května • 17:49

Co to meleš? Kdo z fanoušků, vlastníků, zájemců, pozitivistů …. Se bojí spalovacích aut? Kdyby to bylo na mně, klidně ať si jezdí dalších tisíc let. Bohužel to ale na mně není, nejsem většinový volič, který spustil ideologii potírání spalovacích aut. Těmi jste vy, jenže o tom nevíte.Naštěstí si můžete ještě jakž takž gratulovat, protože nikde v Evropě je nezakazují a nechystají se k tomu příštích 20 let. Ale v rukou to máte vy, blbí voliči.

Stealth
11. května • 10:07

Co mas pořad s těmi 8 lety? Moderní baterie vydrží násobné déle.

Uvidíme
10. května • 21:37

Tak úřady snad nemají vozy 8 let. Pochopitelně, musíš se ho včas zbavit. Dobíjení finančně vychazí ekvivalentu spotřeby 2-3l což vše kompenzuje. Moneta kompletně přechází na elektro. Divil bych se, kdyby počítali s výměnou baterie. Berou E-Golf, což je auto v ceně spalováku.

OnlyTruth
11. května • 8:45

takze vymienat kazde 3-4 roky auta bude fakt zelene - ekologicke? to sme dobrym prikladom.. keby tieto sproste emisie netlacili dole normalne motory tak by sme tu mali ajtak vdaka konkurencie stale lepsie motory len nie ohraniecene na 1,0 litre s 2 tonami a tie auta by vydrzali roky... ale to nie je ciel "eko politiky" ... ked by kazdy mal auto 10-15 rokov lebo by bolo spolahlive funkcne a nemal by to dovod nikto predat tak by sa tolko nevyrabalo ... samozrejme takto sa nesleduje to, ze ako by sa dali znizit emisie a odpad :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Uvidíme
11. května • 9:00

A jak dlouho si myslíš, že střídají úřady a firmy auta dnes? Za 2-5 let jde pryč. 10-15 let jsou a vždy byly vyjeté vraky. Přece nebudeš mít pracovní stroj 10let. A proč do toho taháš ekologii? Jsme u toho, že cenově to vyjde podobně, omezíš závislost na ropě, kterou musíme ze 100% dovážet a ještě z prapodivných koutů světa. Elektřinu si sami vyrobíme. Navíc vůz nemá přímé emise, takže nezasmradí celou ulici. Bude jednodušší servis. Je to moderní, je to trend, je to budoucnost. Když postavíš domek, také si dáš tepelné čerpadlo na elektřinu z ne naftová kamna.

jozka
11. května • 8:10

eGolf v cene spalovaku. Jine znacky a vyssi tridy.

Doporučujeme

Články odjinud