Ministerstvo financí nakoupí 711 elektromobilů za 750 milionů. Tato auta můžeme ve výběrovém řízení očekávat

Letos odstartoval Národní akční plán čisté mobility, jehož cílem je pořídit státním složkám ekologické automobily. První kolo zaměřené na hybridy proběhlo začátkem roku. Nyní jsou na řadě čisté elektromobily.

Ministerstvo financí pokračuje v realizaci Národního akčního plánu čisté mobility objednávkou za 750 milionů korun bez DPH. Iniciativa odstartovala v dubnu letošního roku nákupem 263 hybridních vozů značky Škoda Auto za 256 milionů korun. Většinu z nich (120) dostala Správa železnic.

Právě sem půjde také velká část (200) elektromobilů, na jejichž dodávku vypsalo Ministerstvo financí dvě zakázky. Ostatní dostanou ministerstva, úřady, města a obce. První zakázka se soustředí na větší elektromobily s minimálním dojezdem 380 kilometrů a zavazadlovým prostorem 330 litrů. Správa železnic z tohoto balíku obdrží 200 vozů. Před vypsáním zakázky probíhaly konzultace s automobilkami Renault, Škoda Auto, Hyundai a Ford. Předpokládejme tedy, že výběrového řízení se zúčastní právě tyto značky.

V zakázce na větší vůz může Renault nabídnout novinku Megane E-Tech, konkrétně jeho silnější verzi EV60 220 s dojezdem až 454 kilometrů a ceníkovou cenou startující na 1.065.000 Kč. Slabší verze sice uspokojí zavazadlovým prostorem, ale dojezdem 302 kilometrů už nevyhoví. Objem zavazadlového prostoru činí 389 litrů. Alternativou je menší Zoe s překvapivým zavazadelníkem 338 litrů a dojezdem 395 kilometrů. Cenou statuje na 936.000 Kč.

Škoda Auto nabízí pouze Enyaq iV s ceníkovou cenou 1.124.900 Kč. Zavazadlový prostor 585 litrů je daleko nad limitem, stejně jako dojezd základní verze iV 60 404 kilometrů. Podobně je na tom Ford s Mustangem Mach-E se zavazadelníkem o objemu 402 litrů a dojezdem základního modelu 440 kilometrů v ceně 1.441.900 Kč. Hyundai může nabídnout Ioniq 5 s ceníkovou cenou 1.119.990 Kč. Objem kufru je 527 litrů a na jedno nabití ujede 384 kilometrů.

Motivací k učinění velkého nákupu byla možnost dosažení lepší ceny, než kdyby byla soutěž vypisována pro jednotlivé úřady. Objem zakázky na větší vozy dosahuje 446 mil. Kč a celkem je v plánu koupit 386 vozidel. Při rozhodování má 90% váhu cena, následovaná dojezdem a možností nabíjet vůz třífázovým proudem s napětím 400 V.

Druhá soutěž je vypsaná na 325 menších elektromobilů, na které stát vyčlenil 304 mil. Kč, určených především k jízdě po městě a přilehlých destinacích.  Zde je podmínkou dojezd alespoň 270 kilometrů a zavazadelník o objemu 300 litrů. Správě železnic je v tomto případě vyčleněno 200 vozů.

Této zakázky se pravděpodobně účastní značky Renault s modelem Zoe a Hyundai nabídne elektrickou Konu. Ta disponuje zavazadelníkem o objemu 322 litrů a dojezdem na jedno nabití 305 kilometrů u slabší verze začínající na 789.990 Kč.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Diskuze (23) Další článek: Škoda Kushaq dostala verzi Monte Carlo. Crossover ozvláštní stylové prvky a extra výbava

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,