Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

47 komentářů

David
11. května • 18:53

Takže když u krajnice vyhodím sáček od bonbonu tak se nic neděje problém nastává až když tam vyhodím nafouklý pytel s odpadky?

Karel
18. března • 16:03

Dobrý den, je tu někdo, kdo by mi poradil s výběrem malé motorky nebo skútru pro syna?

Petr
19. března • 10:52

Já jsem pro dcerku koupil elektro skútr, je to ekologické malé vozítko, které ji na jedno nabití najede, až 100 km.

Karel
20. března • 10:27

Jaký jste koupil? kdo to prodává? kolik to tak stojí?

Petr
21. března • 12:48

Koupil jsem si elektro skútr m- series od https://www.niu.com/en/m-series/... , je to opravdu velice výkonný a kvalitní elektro skútr, jsem s ním velice spokojený.

Stan
10. května • 11:49

Báječné, spíše mi nejde na rozum, že za auto musím vypláznout 1200 za prohlíádku a 1000 za emise, teď jim budou chybět pracy, tak zavedou alespoň STK každý rok...

tazzz007
10. května • 18:01

Těch pár motorek nad 400kg je určitě nevytrhne.

kari
10. května • 10:21

Je zde krásně vidět, jak se diskutující dělí na motorkáře a plechovkáře. Já jezdím jak na motorce, tak samozřejmě autem. Najezdím celkem dost. Na motorce cca 15000 za rok a autem tak 50000. Někdy i více. Nemám problém ani s jedním účastníkem silničního provozu (pokud to vyloženě není debil) Autem rád motorce uhnu. At v koloně, nebo na silnici s krajnicí, kde motocyklu umožním předjet, i když jede proti auto (tam kde ta silnice svou šíří toto umožňuje). Naopak na motorce využívám její přednosti. V koloně se protáhnu, rychle předjedu, ale nepředjíždím tím stylem, aby protijedoucí auto muselo uhnout. Když mě někdo vidí a uhne mi a umožní předjet, tak předjedu.
Jenže zde je ámen úrazu. Je spoustu lidí, co nedokáže překousnout, že motorka je rychlejší, mrštnější a hlavně ve městě se protáhne tam, kde auto ne a často je schválně blokují, na dvoupruhových silnicích jedou tvrdošijně v levém a často stejně rychle jako ten v pravém, nebo prostě jen neuhnou. Tam kde to stojí se nacpou do středu, aby motorka náhodou nemohla projet.
Na druhou stranu jsou i motorkáři, co si myslí, že silnice je jejich a neberou ohledy. Místo předvídání automaticky předpokládají, že jim každý uhne, pustí je a podobně. Nebudeme si nalhávat, že na motorce se zkrátka jezdí často nad povolenými limity, ale předjedu jen pokud to jde, nebo pokud mi to někdo vyloženě umožní, nebudu se tam cpát "násilím".
A konečně něco k emisím. Jsem rád, že alespoň něco se změnilo. Nepadám do té kategorie, ale pokud je to motorka, tak je to motorka. Originální nebo neoriginální výfuk je věc další. Spousta lidí tu na to nadává, ale pravda je, že na motorce můžu mít jakýkoli výfuk, pokud je pro danou motorku homologovaný pro silniční provoz. I já jsem originální vyměnil za laděný homologovaný. Tudíž zvuk je jiný, lepší, ale odpovídá normě.

klik
24. března • 15:53

výfuk budeš mít takový jaký si namontuješ, to máš pravdu a když lidi budeš srát s randálem, tak se ti to dřívě nebo pozděj vrátí, to je asi taky pravda. co z toho plyne?

Pavel
11. května • 19:35

Těch co používají zpětné zrcátko je minimum. Já když vidím přibližující se motorku uhnu ke krajnici tak, že dokáže předjet aniž se dostane do protisměru. Typický pozdrav nohou tak vídám velmi často. Nezastírám, že v mládí jsem jezdil závodně a tak mám k motorkám a jejich jezdcům přívětivější postoj.

řidič
9. května • 21:04

Takže motorka s obsahem 1200 nemusí , malé auto s obsahem 900 musí...……..
Nějak mi to připomíná ten zákaz dieslů do měst benzin s euro 0,1,2,3,4 může, diesel s normou euro 5 neTo je tak když aktivisti studovali ty speciální "zvláštní" školy...……..

Vítek
9. května • 18:29

Typická diskuze,která je o něčem úplně jiném,než původní článek.V článku se řeší EMISE!!!! motocyklů nad 400kg - tedy velkých cestovních strojů.A vy tady fňukáte nad vykuchanými výfuky - tedy určitě u motocyklů úplně jiných parametrů,než o čem je řeč.

Joe Doe
10. května • 6:16

Prilis hlasny vyfuk = nesplna emisne normy.

petr r. (petrumr)
9. května • 19:23

Ano, taky jsem to zaznamenal a jsou tady motorkáři bez vložek, kteří nejezdí třeba do rakouska, tam nestačí zaplatit pokutu, ale tu vložku tam dát, jinak jede do vlasti vlakem.

JS
9. května • 13:47

Hluk některých motorek je mnohem větší zlo, než nějaké emise. Stejně na nich motorkáři najezdí jen minimum kilometrů ročně. Jenže když ve městě slyšíte motorku o 5 bloků dřív, než vůbec přijede na dohled, tak to je něco, co prostě nepochopím. Kdybych jel po městě v něčem, co dělá takový kravál (a v každém domě spí nějaký kojenec atd.), tak bych se styděl jak školák chycený při krádeži. Ale to by prostě PČR musela dělat víc, než měřit rychlost. Když jedu za moderním autem (které má alespoň katalyzátor a ECU), ze kterého se při akceleraci a zahřátém motoru valí hustý kouř (diesel i benzin), tak nemusím mít žádné extra vybavení, abych mohl auto s klidným svědomím poslat na emise. Kameru v autě mají, takže důkaz je. A že si to motorista nechá před emisema opravit (nová lambda skoro do každého auta se dá sehnat za 1000,-!!!) a projde? No byl by debil, aby neprošel. Ale pokud mají policisté záznam, jak se z něj valí dým, tak má mít prostě smůlu. Auta, která plní EURO 2 a výš a jsou v řádném technickém stavu, se žádný dým valit nemůže. A motorky od určitého počtu decibelů při běžné zátěži bych prostě do města vůbec nepouštěl. A je mi fuk, co si o tom myslí motorkáři, zejména vypatlanci na 100dB chopperech, stejně jako je mi fuk, co si myslí kuřáci o zákazu kouření v budovách.

Zdeny Horáček (3MPS)
10. května • 7:33

Já bych to jen doplnil: je vidět, že tu je kupa motorkářů. A asi tu bude dost těch, so si jezdí kráti svůj volný čas na Červenohorské sedlo. Sezona již dávno začala a kdo tu lokalitu zná, tak nechť mi odpoví na tuto otázku: myslíte si, páni motorkáři, že svými motorkami neobtěžujete celé území z Koutů do Filipovic a navíc tuto loklaitu /vysokohorskou) nezatěžujete emisemi??? Zdá se vám to ohleduplně vůči těm, co tu bydlí nebo tady mají rekrační objetky? zdá se vám to správné vůči přírodě? V okolí 5 kilometrů od sedla jsou ty vyaše motorky slyšet a vysokou tady už léta nepotkáte. Vážně pochybuji o tom, že vaše řádění na ČH sedle, na Skřítku a v podobných lokalitách nevyvolá brzy njakou vám nepříjemnou reakci. jedna taková už to byla tak dva roky zpátky - celou silnici od SObotína na Skřítka posypali pískem, A rázem byl pokoj. A zo toto si můžete sami, byť mezi vámi jsou slušní, co chápou, že denně od 6 do deseteti večer lítata na motorce sem a tam přes sedlo asi není to pravé ořechové pro ty, co zde musejí žít a bydlet. A klidně se do mě pusťte, čekám reakce - ovšem v rámci pravidel a slušného jednání.

wild
10. května • 19:42

Kámo ty jsi asi masorád když ti nepřide pod kazatelnu vysoká,ale toto se netýká vůbec tématu ,tady se mluví o emisích na 400 kg .já to tam velice dobře znám a pří procházce na vysoký vovopád a Švýcárnu jsem viděl vysoké mnoho(jen se dívat)a hukot mašin od cesty na Karlovu studánku nebyl vůbec slyšet a to nejsem hluchej

Zdeny Horáček (3MPS)
11. května • 8:19

Chlapče, jednak nejsem myslivec ani masorád, ale mám rád přírodu a není mi lhostejné, jak se k ní chováme. Primárně můj dotaz zněl, co si - jako motorkáři - myslíte o kvalitě života lidí - ať je po tvém - kolem Videlského sedla ( a dalších podobných lokalitách)??? Od dubna do října když musí denně poslouchat ten váš kravál? Zkus se nad tím zamyslet a vžít se do jejich sitauce a pak polož nějakou smysluplnou odpověď.

klik
24. března • 15:46

opravuju vás, jsou dva druhy motorkářů, ty hluční a ti druzí. kupodivu, těch druhých je většina. jak to pozoruju, cca 4 z 5ti, jsou v rámci tech. norem co se hluku týče a myslím že moc nevadí. hluk je co všechny na motorkách trápí (ne emise). je samozřejmé, že to přináší negativní reakce, naschvály na silnici apod, pokud je to v rozumné míře je to asi i správně. za sebe bych dodal, snad jen rozlišujme pokud možno rozumné=tiché motorkáře od těch druhých.

Joe Doe
10. května • 8:52

Ako na Pezinskej Babe pri Bratislave... co je na povazenie, ze medzi tymi stovkami radoby pretekarmi na prstoch jednej ruky zratas tych, co maju motorku pod kontrolou.

HD
9. května • 14:36

a proto je moc fajn mit starou motorku na veteranskejch papirech. dobova stavba, zadny tlumice vejfuku a hlavne zadna pitoma STK, hehehe. a policajti maj smulu. kdyz motorka projde veteranskou testaci nemuzu proti tomu udelat vubec nic.

Vašek
15. dubna • 15:16

Neprovokuj tady, protože právě kvůli lidem co provokujou a ty testace "zneužívají" nám je časem administrativně zatíží, zpřísní atd. Docela mi nahání hrůzu co všechno se prohání po silnici se zelenýma značkama. Většinou je to tak, že debilové začnou dělat bordel a doplatí na to a s nima bohužel i ti slušní a soudní.

honza
9. května • 9:36

Jasně. Automobilisty s litrovými tříválci budeme buzerovat a motorkáře, kteří mají z 90 % vykuchaný výfuk, necháme být.
Jako primárně jsem proti jakékoliv buzeraci, ale motorkáři a hlavně čtyřkolkáři by měli mít emise jako mají auta. A k tomu měření hluku.
Ale všem ty emise zjednodušit.

Pavel
11. května • 19:28

Obecně benzinové nepřeplňované motory s katalyzátorem jsou většinou OK, pokud se alespoň občas vymění vzduchový filtr. Každé dva roky vyhodím zbytečně pětikilo za zjištění, že jsem hluboko v normě. Pokud by nastal problém zjistím to především na spotřebě, kterou sleduji. Hlavně, že mě fotí ze všech stran a úhlů.

Jarda
10. května • 0:33

Honzo,je videt,ze o tom moc nevis,motorky nad 400 kg rozhodne nemaji vykuchany vyfuky,protoze to jsou stroje na pohodovou jizdu a neda se s nima blaznit.To je hochu trochu jinej level.

Joe Doe
10. května • 6:15

Technika je homologovana aj na hlucnost. A ak niekto jazdi s otvorenym, ci inak vykuchanym, vyfukom, tak z definicie nesplna emisne normy.A stretnut motorku nad 400 kil, ktorej majitel nema nejakym sposobom vykuchany vyfuk, je rarita.

Sir CHerokee
9. května • 11:46

Hlasitý výfuk je jediný bezpečnostní prvek, který motocykl má proti slepým a arogantním řidičům, kteří nemají vůbec odhad a nekontrolují zrcátka. A tak to zkrátka je...a podobných řidičů je poměrně dost. Hlavně mezi staršími.

Pavel Šumperk
3. června • 10:38

Koupil jsem si rozsáhlý pozemek v Jeseníkách, kde chci strávit klidný život v přírodě. Bohužel okolo jsou serpentiny, které všechny ty kretény s vykuchaným výfukem lákají. V Thajsku, když někdo leze svým rachotem až do postýlek dětí, nestěžují si policii, řeší to demokracií od spoda a natáhnou v pravou chvíli přes silnici drát - holt země úsměvů. Taky mám silnou motorku, ale k nikomu domů nelezu.

LUDVÍK - TAKY MOTORKÁŘ !
18. května • 12:55

Hlasitým výfukem porušujete vyhlášku o technické způsobilosti vozidla. NA MOTOCYKLU MÁ BÝ ORIGINÁL NEUPRAVENÝ VŮFUK NEMLUVĚ O INFARKTOVÝCH STAVECH KDYKOLI SI JEDEN ČI DVA TAKOVÝ USMYSLÍ PROJÍŽDĚT SE ULICÍ SE MA TAM NA PLNÝ OTÁČKY !!! JE TO AKUSTICKÝ ÚTOK A JE JEN OTÁZKOU ČASU AŽ ZA TO BUDOU TY VAŠE TCHNICKY NEZPŮSOBILÉ STROJE S UPRAVENÝMI VÝFUKY ŠROTOVAT A BUDE JEDINĚ DOBŘE !!!! VŽDYŤ TO NENÁVRATNĚ POŠKOZUJE SLUCH LIDÍ VE VAŠEM OKOLÍ !!!! SE VZPAMATUJTE IDIOTI !!!

alex
10. května • 20:33

ty jse spamatuj debile kdyz nemaz koule sednout na poradnou masinu

Saman
9. května • 13:02

jj v dnesni dobe kdy uvnitr nekterych aut neslisis ani sireny aut zachraneho sboru je opravdu hluk motorky hooodne platnej, a nejlip kdys jde z poza auta :-D jako clovek co motorkam holduje spise spoleham na dalkova svetla ktera jsou za bezne situace take neadekvatni, ale rozhodne je pak stoj a jezdec mnohem lip videt, hluk me teda nikdy neprisel na mysl ze by me nekdy jako mohl ochranit pred nekterymi ridici aut a jejich sleposti B-]

iX
9. května • 13:02

Zrcátka kontroluji, a přes "dětské" si kontroluji ještě i mrtvý úhel vpravo, ale motorkář schovaný za dalším autem není vidět a pokud mi to tam pošle během setiny vteřiny (motorka má mnohem větší zrychlení, než auto) zprava, přes odstavný pruh, nebo krajnici, tak to fakt nečekám, zrovna tak, jako nečekám blbce, ketrý mě začne s autem předjíždět na plné čáře, nebo na železničním přejezdu. Podotýkám, že nejezdím pomalu, ale v rámci rychlostních limitů, nemám na úplatky, jako někteří podnikatelé.
Jsou i slušnější motorkáři, většinou zkušenější borci na silnějších mašinách, které rád pustím, uhnu jim, podle možností a ještě se zdravíme.

Vítek
9. května • 18:31

A co to má společného s emisemi motocyklů nad 400kg????

Joe Doe
10. května • 6:11

Je to reakcia na prispevok Sira Cherokeeho, ktory obhajuje nelegalne vyfuky. Prilis hlasny = vykuchany = neplni emisne normy = nelegalny = majitel blbec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
klik
24. března • 14:13

co trochu jiny pocty: prilis hlasity = stovky nasranych lidi (zejmena mimo silnici) = jeden ti to drive nebo pozdej vrat = jednou nestihnes zareagovet (brzdeni, vyhnuti se cemusi, vse v racim predpisu) = a poletis na rypak = srouby v noze, hlava v zadku apod.

Kladivoun
9. května • 12:40

Na motorkách už mám něco odjeto a jediný bezpečnostní prvek pro motorkáře je jezdit a chovat se tak, jako by byl pro ostatní neviditelný, tedy počítat např. s tím, že ten týpek v autě vyjíždějící stojící na spojce na výjezdu z vedlejší na hlavní mi to tam v příští vteřině pošle - motorku lze prostě poměrně snadno přehlédnout, neb nejsou mezi námi jen řidiči jako Louis Chiron, ale i lidé s pomalejšími reakcemi, malými řidičskými zkušenostmi či horším zrakem. Nadměrně hlasitý výfuk rozhodně není přínos pro bezpečí motorkáře, pouze zbytečně obtěžuje okolí (a také dost často ukazuje na "inteligenci" majitele stroje, který si tím snad léčí nějaké mindráky?). Interiér moderních aut je velmi dobře odhlučněn a když tomu připočtu třeba puštěné rádio, nebo děcko křičící na zadním sedadle, je motorka i se superhlučným výfukem slyšet až v okamžiku, kdy je vedle mě..

mpolan
9. května • 14:32

To je na něj moc duchaplná a rozumná úvaha, s tím neuspěješ.

Petr
9. května • 12:33

Tak to jsem rád že jsou v bezpečí i před statisíci lidmi ve svých obývacích..

Joe Doe
9. května • 11:52

Motorkar, ktory vyhlasi hlasny vyfuk za bezpecnostny prvok, nema na masine co robit.

Sir CHerokee
9. května • 14:13

Říká kdo? Takže skoro všichni mí kamarádi a známí z MC a HOGu mají zesednout? :-).

Mirek
10. května • 18:08

Nemusíte zesednout (stejně nevím, co to znamená), ale budu nadmíru spokojen, když jen sesednete. Jen co začalo jaro, tak jsem již pár takových jelit potkal. Chyběl jim jen nápis "bacha jedu".

ofc
10. května • 14:21

Ano prosím, už včera bylo pozdě.

Joe Doe
9. května • 15:13

No, neviem ci ohanat sa nazormi MC a HOGu pomoze tvojmu argumentu... skor naopak.Ale to, ze ich nazyvas kamaratmi, historicky mnohe vysvetluje.

Ijon
9. května • 10:10

20. květen 2018 – začne platit směrnice EU zavádějící v celé Unii měření hluku u podezřelých motocyklů, přičemž nejpozději do pěti let musí být všechny STK v zemích osmadvacítky vybaveny hlukoměrem. Zároveň v celé EU startuje povinnost pravidelné technické prohlídky u motocyklů s objemem válců nad 125 cm3 (to je v Česku povinné už dávno). Týkat se to bude hlavně zemí EU, které dosud technické prohlídky motocyklů neřešily.STK může samozřejmě motocykl s "podezřelým" výfukem vyhodit už dnes (a běžně se to i dělá). Emise jsou jiná otázka, minimálně v USA se tím ale začíná EPA (nebo jak se to jmenuje) hodně zabývat.

Mirek
9. května • 11:11

Kousek ode mě má v garáži jeden případ čtyřkolku, která hravě překřičí cirkulárku. Takže od teď má ten rykot, po úpravách čtyřkolky, oficiálně schváleny.

vana
9. května • 10:25

Výměna neorigo výfuku za originální před STK je u motorky většinou natolik jednoduchá, že nějaké měření pouze na STK hluk motorek moc nevyřeší. Ač jezdím celý život na motorkách taky, jejich nadměrný kravál celkem nesnáším už od dob pionýra

Ijon
9. května • 9:36

Klasický přístup ministerstva - nejdříve šroub o dva závity utáhnout a pak o jeden povolit. A potom hlasitě prohlašovat, jak velkorysí jsou lidumilové,

Doporučujeme

Články odjinud