Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dopravy plánuje od podzimu zrušit měření emisí pro motocykly, které dopadá pouze na velké stroje o hmotnosti přes 400 kg. Podle úředníků je jich málo a jejich vliv je pouze minimální.

Nestává se příliš často, abychom mohli na adresu úředníků ministerstva dopravy pronést slova chvály, a nakonec ani teď k tomu není zrovna pádný důvod, vždyť pouze napravují to, co sami spískali. Nutno ale dodat, že jde o příjemný závan zdravého rozumu.

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

O co přesně jde, vysvětluje již úvod tohoto pojednání – ministerstvo dopravy plánuje zrušit aktuálně povinné kontroly emisí dopadající na motocykly o hmotnosti přes 400 kg, zatímco pro lehčí stroje toto nařízení ze zákona o provozu na pozemních komunikacích neplatí. Informace uvedl iDnes.cz

Podle mluvčí úřadu Lenky Rezkové, chtělo ministerstvo vyjít vstříc těmto motorkářům, jelikož mají zajištěný kvalitní servis a jejich dopad na zvyšování škodlivin vypouštěných do ovzduší „je minimální“.

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

V současnosti padala tato povinnost pouze na značně omezenou skupinu řidičů provozujících čtyřkolky a stroje, jako jsou kupříkladu Kawasaki VN1700 Voyager, Harley-Davidson Electra Glide či Honda Gold Wing, ani ty ale v některých modifikacích uvedenou hranici nepřekračovaly.

Potíž byla také v tom, že majitelé zmiňovaných vozidel museli vyhledávat příslušné stanice, které jejich motocykl mohly vůbec změřit, protože zdaleka ne všechny z nich tuto službu nabízely. Logicky proto uvítají tuto změnu nejspíše i provozovatelé emisních stanic, kteří museli dohledávat informace k velkým motocyklům mimo svou obvyklou databázi.

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Pochopitelně povinnost jezdit na pravidelné prohlídky technického stavu majitelům velkých motorek i nadále zůstane.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků