Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dopravy plánuje od podzimu zrušit měření emisí pro motocykly, které dopadá pouze na velké stroje o hmotnosti přes 400 kg. Podle úředníků je jich málo a jejich vliv je pouze minimální.

Nestává se příliš často, abychom mohli na adresu úředníků ministerstva dopravy pronést slova chvály, a nakonec ani teď k tomu není zrovna pádný důvod, vždyť pouze napravují to, co sami spískali. Nutno ale dodat, že jde o příjemný závan zdravého rozumu.

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

O co přesně jde, vysvětluje již úvod tohoto pojednání – ministerstvo dopravy plánuje zrušit aktuálně povinné kontroly emisí dopadající na motocykly o hmotnosti přes 400 kg, zatímco pro lehčí stroje toto nařízení ze zákona o provozu na pozemních komunikacích neplatí. Informace uvedl iDnes.cz

Podle mluvčí úřadu Lenky Rezkové, chtělo ministerstvo vyjít vstříc těmto motorkářům, jelikož mají zajištěný kvalitní servis a jejich dopad na zvyšování škodlivin vypouštěných do ovzduší „je minimální“.

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

V současnosti padala tato povinnost pouze na značně omezenou skupinu řidičů provozujících čtyřkolky a stroje, jako jsou kupříkladu Kawasaki VN1700 Voyager, Harley-Davidson Electra Glide či Honda Gold Wing, ani ty ale v některých modifikacích uvedenou hranici nepřekračovaly.

Potíž byla také v tom, že majitelé zmiňovaných vozidel museli vyhledávat příslušné stanice, které jejich motocykl mohly vůbec změřit, protože zdaleka ne všechny z nich tuto službu nabízely. Logicky proto uvítají tuto změnu nejspíše i provozovatelé emisních stanic, kteří museli dohledávat informace k velkým motocyklům mimo svou obvyklou databázi.

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Pochopitelně povinnost jezdit na pravidelné prohlídky technického stavu majitelům velkých motorek i nadále zůstane.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků