Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dopravy plánuje od podzimu zrušit měření emisí pro motocykly, které dopadá pouze na velké stroje o hmotnosti přes 400 kg. Podle úředníků je jich málo a jejich vliv je pouze minimální.

Nestává se příliš často, abychom mohli na adresu úředníků ministerstva dopravy pronést slova chvály, a nakonec ani teď k tomu není zrovna pádný důvod, vždyť pouze napravují to, co sami spískali. Nutno ale dodat, že jde o příjemný závan zdravého rozumu.

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

O co přesně jde, vysvětluje již úvod tohoto pojednání – ministerstvo dopravy plánuje zrušit aktuálně povinné kontroly emisí dopadající na motocykly o hmotnosti přes 400 kg, zatímco pro lehčí stroje toto nařízení ze zákona o provozu na pozemních komunikacích neplatí. Informace uvedl iDnes.cz

Podle mluvčí úřadu Lenky Rezkové, chtělo ministerstvo vyjít vstříc těmto motorkářům, jelikož mají zajištěný kvalitní servis a jejich dopad na zvyšování škodlivin vypouštěných do ovzduší „je minimální“.

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

V současnosti padala tato povinnost pouze na značně omezenou skupinu řidičů provozujících čtyřkolky a stroje, jako jsou kupříkladu Kawasaki VN1700 Voyager, Harley-Davidson Electra Glide či Honda Gold Wing, ani ty ale v některých modifikacích uvedenou hranici nepřekračovaly.

Potíž byla také v tom, že majitelé zmiňovaných vozidel museli vyhledávat příslušné stanice, které jejich motocykl mohly vůbec změřit, protože zdaleka ne všechny z nich tuto službu nabízely. Logicky proto uvítají tuto změnu nejspíše i provozovatelé emisních stanic, kteří museli dohledávat informace k velkým motocyklům mimo svou obvyklou databázi.

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Pochopitelně povinnost jezdit na pravidelné prohlídky technického stavu majitelům velkých motorek i nadále zůstane.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků