Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dopravy plánuje od podzimu zrušit měření emisí pro motocykly, které dopadá pouze na velké stroje o hmotnosti přes 400 kg. Podle úředníků je jich málo a jejich vliv je pouze minimální.

Nestává se příliš často, abychom mohli na adresu úředníků ministerstva dopravy pronést slova chvály, a nakonec ani teď k tomu není zrovna pádný důvod, vždyť pouze napravují to, co sami spískali. Nutno ale dodat, že jde o příjemný závan zdravého rozumu.

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

O co přesně jde, vysvětluje již úvod tohoto pojednání – ministerstvo dopravy plánuje zrušit aktuálně povinné kontroly emisí dopadající na motocykly o hmotnosti přes 400 kg, zatímco pro lehčí stroje toto nařízení ze zákona o provozu na pozemních komunikacích neplatí. Informace uvedl iDnes.cz

Podle mluvčí úřadu Lenky Rezkové, chtělo ministerstvo vyjít vstříc těmto motorkářům, jelikož mají zajištěný kvalitní servis a jejich dopad na zvyšování škodlivin vypouštěných do ovzduší „je minimální“.

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

V současnosti padala tato povinnost pouze na značně omezenou skupinu řidičů provozujících čtyřkolky a stroje, jako jsou kupříkladu Kawasaki VN1700 Voyager, Harley-Davidson Electra Glide či Honda Gold Wing, ani ty ale v některých modifikacích uvedenou hranici nepřekračovaly.

Potíž byla také v tom, že majitelé zmiňovaných vozidel museli vyhledávat příslušné stanice, které jejich motocykl mohly vůbec změřit, protože zdaleka ne všechny z nich tuto službu nabízely. Logicky proto uvítají tuto změnu nejspíše i provozovatelé emisních stanic, kteří museli dohledávat informace k velkým motocyklům mimo svou obvyklou databázi.

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Pochopitelně povinnost jezdit na pravidelné prohlídky technického stavu majitelům velkých motorek i nadále zůstane.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků