Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dopravy plánuje od podzimu zrušit měření emisí pro motocykly, které dopadá pouze na velké stroje o hmotnosti přes 400 kg. Podle úředníků je jich málo a jejich vliv je pouze minimální.

Nestává se příliš často, abychom mohli na adresu úředníků ministerstva dopravy pronést slova chvály, a nakonec ani teď k tomu není zrovna pádný důvod, vždyť pouze napravují to, co sami spískali. Nutno ale dodat, že jde o příjemný závan zdravého rozumu.

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

Honda zásadně vylepšila svoji legendu - motocykl Gold Wing

O co přesně jde, vysvětluje již úvod tohoto pojednání – ministerstvo dopravy plánuje zrušit aktuálně povinné kontroly emisí dopadající na motocykly o hmotnosti přes 400 kg, zatímco pro lehčí stroje toto nařízení ze zákona o provozu na pozemních komunikacích neplatí. Informace uvedl iDnes.cz

Podle mluvčí úřadu Lenky Rezkové, chtělo ministerstvo vyjít vstříc těmto motorkářům, jelikož mají zajištěný kvalitní servis a jejich dopad na zvyšování škodlivin vypouštěných do ovzduší „je minimální“.

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

V současnosti padala tato povinnost pouze na značně omezenou skupinu řidičů provozujících čtyřkolky a stroje, jako jsou kupříkladu Kawasaki VN1700 Voyager, Harley-Davidson Electra Glide či Honda Gold Wing, ani ty ale v některých modifikacích uvedenou hranici nepřekračovaly.

Potíž byla také v tom, že majitelé zmiňovaných vozidel museli vyhledávat příslušné stanice, které jejich motocykl mohly vůbec změřit, protože zdaleka ne všechny z nich tuto službu nabízely. Logicky proto uvítají tuto změnu nejspíše i provozovatelé emisních stanic, kteří museli dohledávat informace k velkým motocyklům mimo svou obvyklou databázi.

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Ne, tohle není Honda Goldwing aneb čínské kopírky opět v akci

Pochopitelně povinnost jezdit na pravidelné prohlídky technického stavu majitelům velkých motorek i nadále zůstane.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků