Ministerstvo dopravy připravilo paskvil. Díky novele 56/2001 Sb. budou od nového roku krachovat desítky autobazarů

Úředníci Ministerstva dopravy vsunuli do Novely zákona 56/2001 Sb. nenápadné ustanovení, které ve svém důsledku způsobí doslova revoluci mezi prodejci ojetých automobilů a způsobí nemalé potíže všem občanům, kteří budou chtít prodat nebo koupit ojetý automobil. Novela totiž ruší tzv. „polopřevody“, nařizuje další evidenční kontrolu při přihlašování vozidla a nutnost dokládat notářsky ověřenou plnou moc.  Podle APPAA (Asociace autobazarů) to může být likvidační nejen pro menší autobazary, ale výrazně to zasáhne i do peněženek běžných občanů. Jediný, kdo na Novele vydělá, tak bude podle APPAA stát, který na poplatcích vybere stovky milionů ročně a dále notáři, kteří budou plné moci ověřovat.

 

„Nikdo z ministerských úředníků s námi toto ustanovení Novely 56/2001 Sb. nekonzultoval, ačkoliv již od vzniku Asociace nabízíme legislativcům naší spolupráci“, říká Petr Přikryl, předseda APPAA a pokračuje: „Na Ministerstvu dopravy bylo rozhodnuto od stolu, bez elementární znalosti toho, jak nákup a prodej ojetých vozidel reálně probíhá“.

O co vlastně jde? Podle APPAA zmizí od ledna 2015 možnost takzvaných „polopřevodů“. Tedy zvláštního režimu, kdy je vozidlo odhlášeno z původního vlastníka, ale ještě není znám vlastník nový. Prodejci ojetých vozidel tak budou muset přihlásit vozidlo na sebe, což znamená nejen další evidenční kontrolu, ale také nutnost fyzické přítomnosti původního vlastníka při této kontrole, případně vystavení notářsky ověřené plné moci.

„Toto bude velký problém především pro autobazary z menších měst, kde mají daleko ke stanicím STK i k notáři“, říká Přikryl a pokračuje: „Navíc to je nemalá finanční zátěž pro jednotlivé obchodníky, nejen co se týká poplatků úředníkům, ale také nutnosti alokovat další pracovní síly na tuto agendu“. Podle APPAA tyto zvýšené náklady neunese až 15 % obchodníků s ojetými vozy, kteří budou nuceni svoji činnost ukončit.

Přikryl  odhaduje, že bez práce se tak mohou ocitnout stovky lidí. „Vyzvali jsme proto pana poslance Humla a vyzveme i Ministerstvo dopravy k jednání, abychom takto nesmyslně koncipované ustanovení upravili ve prospěch nejen obchodníků s ojetými vozy, ale především běžných občanů. Věříme, že zvítězí zdravý rozum a toto ustanovení se podaří upravit.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků