Ministerstvo dopravy opět hlásí: na zimu jsme připraveni!

16 komentářů

PX-50
16. prosince • 7:34

Pánové vstávat. Napadl nám 1 cm sněhu. Na cestách to klouže a už je 7,30. Já vím, je teprve pondělí, ale to se nedá nic dělat. Musíte svým spoluobčanům umožnit, aby se pokud možno dostali ke své práci. Víte, z výsledků té práce platíme daně, ze kterých vy jste placení, takže byste taky mohli přiložit ruku k dílu. Ale pokud se necítíte, tak spinkejte dál. Český národ si ponadává, vy zatím vymyslíte tisíc objektivních důvodů a nakonec z toho vyjde,že za to může chudák řidič, který měl tu drzost, že za vlastní peníze jede ráno za svou prací.

X12345678
16. prosince • 12:33

Jsi asi upad, ne? Kde si myslíš že jseš! Viz bod jedna příspěvku jedna. Česky se tomu říká centimetrová kalamita a rosničkáři to předpověděli sice skoro na hodinu přesně ale jenom týden dopředu. Tak bohužel.

PX-50
17. prosince • 8:34

Jsem fakt upad (na neudržovaném chodníku). Já jsem ale trouba. To jsem si neuvědomil, že to věděli jenom týden dopředu. To se pánům cestářům fakt omlouvám. V tak krátkém čase se to nedá stihnout. A vzhledem k tomu, že už máme asi 5 cm, tak už se pro jistotu těším na březen. Ten asi uvidím dřív než auto s magickým zařízením zvaným pluh.

MMM
2. prosince • 11:06

Podle mých zkušeností se pohotovost silničářů za posledních cca 10 let výrazně zlepšila. Je iluze si myslet, že sebevětší armáda pluhů, sypačů a metařů promění zimu v léto (nechtěl bych pak vidět ty daně). Zimní pneu si trochu soudný člověk pořídí stejně a řetězy taky nejsou extrémně nákladné. Ve sněhových kalamitách stejně není boha, aby dokázal víc než odklízet závěje.........

Funny
2. prosince • 12:47

Ano, soudruhu řediteli, naševaše správa silnic je stále lepší a možná už úplně nejlepší.

Podle mých zkušeností se pohotovost silničářů za posledních cca 10 let výrazně zhoršila. Je iluze si myslet, že sebevětší armáda pluhů, sypačů a metařů promění zimu v léto pokud do nasněžených vrstev nasype sůl a nechá tu sr..ku napospas živlům. Zimní pneu si trochu soudný člověk pořídí stejně a řetězy taky nejsou extrémně nákladné a dají se použít i při vrstvě sněhu okolo 35 cm.. Ve sněhových kalamitách stejně není boha, aby dokázal víc než sypat sůl a vyplňovat formuláře.........

MMM
2. prosince • 14:25

?

PX-50
2. prosince • 14:48

Vy tomu asi nerozumíte. Tak se pokusím vysvětlit Vám to. Nikdo z nás není tak naivní, aby si myslel, že v zimě se bude jezdit jako v létě. Ano, většina z nás asi má zimní pneu i řetězy. Většina z nás také počítá s nepříjemnostmi na silnici v zimě. Většina z nás chápe, že při vánici se nedá téměř nic dělat. Ale ono se musí dělat až ta vánice ustane. A to dělat znamená, že se musí odklízet a ne jenom solit a finito. Tam směřují výtky. Zimy v našich klimatických podmínkách nejsou tak kruté a bohaté na sních, abychom mohli v prosinci nasadit řetězy a jezdit. Nejsme na Islandu. Nikdo po Vás nechce, abyste silnice hoblovali na sucho, jak to mnohdy děláte, až Vám jiskry lítají od pluhů. Jediné co chceme, abyste dělali svou práci a tehdy, když je to zapotřebí. Vymlouvat se to umíte skvěle. V zimě na sníh, v létě na slunce na podzim na padající listí a na jaře na déšť. Víte co je nejvěším nepřítelem silničářů v Čechách- 4 roční období. Tak se vzpamatujte!

MMM
2. prosince • 15:31

Už jsem se vzpamatoval.....Vidím, že jsem si to pěkně zavařil... NEJSEM v žádném vztahu k systému údržby silnic, natož s. ředitel. Moje zkušenost z minulé zimy je ale opravdu taková (okresy ČB, ČK, PT, TA), že když byla kalamita, silnici nakonec zablokoval nějaký šetřílek s letními gumami, který třeba zůstal viset v kopci, napříč atd. Před cca 10 až 15 lety jsem, respektive rodiče občas třeba na chalupu vůbec nedojeli. Toť vše. Asi nemám tak vysoká očekávání, stačí mi, že dojedu. Tím nechci říct, že by se silnice nemohly udržovat, zejména OPRAVOVAT, PRUHY MALOVAT atd. podstatně lépe.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Carlos
3. prosince • 7:35

Je to zvlastni, ale i ja mam docela divnou zkusenost s odklizeci snehu. Loni jsem jel ke znamym do Nemecka. Jel jsem pres prechod Petrovice v sevëru Cech. Je to docela vysoko. No a na nasi strane byla snehova kalamita - proste 15 cisel. Jel jsem krokem. No ale k memu prekvapeni jsem prijel na prechod, prejel ho a na nemecke strane bylo na silnicich skoro sucho. Koukal jsem na to jako blazen a nechapu jak to mohli zvladnout odklidit? Mozna chapu - nezaspali.

Funny
4. prosince • 20:02

Ten kouzelný proutek se jmenuje RADLICE. Oni totiž napřed sníh odstraní a pak posolí až to co neodškrábli a když to změkne, použijí znovu radlici s gumovou lištou nebo válcový kartáč. Spotřeba soli je pak pětinová a silnice je bez problémů sjízdná. U nás se počká až dost nasněží, pak se to posolí a fertig. Kdo tenhle idiotský systém vymyslel se nezjistí, ale úžasné je, jak roky beze změn přežívá i přes to, že všem až na silničáře je jasné co je to za pitomost.

Jogurt
5. prosince • 11:36

Tys asi právě přistál z marsu. Člověče, jsi v české kocourkovské republice, tady nejde o to abys v zimě někam bezpečně dojel. Tady platíš daně a poplatky aby šašci na postech od dispečera správy silnic po  poslance v parlamentu měli co do huby, k čemuž jim dopomáhej nulová odpovědnost a všemocný formulář.

Tedy zapomeň na radlice, kartáče a čisté nerozbité silnice. K tomu aby protekly penízky stačí vykázat činnost a ta se nejlíp dělá tak, že se vykážou solitunokilometry. Důležitá je statistika, ne stav silnic. A odhrnovat ten marast pryč? Tos asi padnul na hlavu, ne? Proč by to dělali, nikdo je k odpovědnosti za masakry na silnicích nepožene. Viz bod 1 příspěvku kolegy X12345678.

X12345678
5. prosince • 17:02

No tohle je naprostá pravda. Když v únoru 1994 na totálně neošetřené D1 kus za Prahou došlo k řetězovce se smrtelnými následky, pokusili se tehdy člověci z PČR v náhlém hnutí mysli označit za viníka středisko údržby dálnice a dokonce to vedlo až k zahájení trestního stíhání pro obecné ohrožení a pro ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti. Tím to ale skončilo. Všemocná státní mašinérie své ovečky uchránila a trestní stíhání se rozplizlo do ztracena bez výsledku. Tak co chcete.......lepší to nebude.

X12345678
1. prosince • 8:52

Hmmm, nemělo to být spíš takhle:

Podobně jako každý rok i letos informuje ministerstvo o organizaci zimní údržby. Z informace vyplývá, že silničáři nemají podle zákona a zažitých zvyklostí žádnou odpovědnost za stav a údržbu pozemních komunikací. Z toho vyplývá i harmonogram údržby, který byl řádně připraven v následující formě:

1. Ministerstva dopravy a vnitra učinila opět pro letošní rok tradiční dohodu že závady ve sjízdnosti komunikace se ve statistice dopravních nehod neobjeví a všechny nehody na zledovatělém či zasněženém povrchu budou figurovat v kolonce nepřiměřená rychlost. Pokud by havaroval na náledí vůz z resortu ministerstva vnitra, do statistiky se nezahrne.

2. V případě že meteorologové budou při teplotách vzduchu nebo komunikací pod bodem mrazu předpovídat dešťové srážky, náledí se letos opět pravděpodobně nevytvoří a není třeba preventivní postřik solankou ani posyp komunikací směsí písku a soli. V takovém psím počasí mají řidiči sedět doma na zadku a nevystrkovat nos. Pokud bude počasí natolik divné a nenormální, že voda na zmrzlé silnici náledí přece jen vytvoří, čemuž ministerstvo nevěří, vyjedou vozidla zimní údržby silnic až se podaří řidiče probudit a liazky nastartovat a hlavně až ledovka roztaje protože dohoda s vnitrem se na vozy resortu dopravy nevztahuje.

3. Pokud by snad nedejbože sněžilo, počkají dispečeři středisek zimní údržby, dokud vrstva sněhu nedosáhne 10 centimetrů aby se výjezd vůbec vyplatil. Po dosažení stanovené výšky sněhové pokrývky se sníh posolí, použití radlic se nepovoluje, ostatně jsou stejně demontovány a uloženy ve skladech aby nezrezivěly.

4. Dosáhne-li výška sněhu 12 cm, vyhlásí se kalamitní stav, který umožňuje podle platné legislativy svolat silničáře zpět do tepla dispečinků a neplýtvat zbytečně naftou a přesčasovými příplatky, když sníh pravděpodobně stejně jednou roztaje.

5. Pokud by někde  v horských oblastech a chráněných krajinných oblastech a rezervacích dosáhly místní orgány zákazu solení, příslušné komunikace se z plánu údržby vylučují, ať si je ti trotlové klidně pluží a sypou pískem sami, když jim sůl nevoní.

6. Pro místa kde z nějakých podivných příčin nemohou sypače vytvářet mazlavou směs sněhu a soli, má ministerstvo dopravy připravenou osvědčenou speciální ostrou štěrkovou drť která již v předchozích letech vykázala vynikající účinnost tím že se zapíchne do pneumatik osobních vozidel, čímž jim dá výborné trakční vlstanosti, protože na gumovém "ježku" s uniklým vzduchem se v zimě jezdí nejlépe. Negativní účinek na lak a čelní skla nebyl potvrzen a kdoví kde si ti stěžovatělé lak a okna otřískali .

Informace z jednotlivých správ silnic se budou shromažďovat v pracovní době (od 9:00 do 12:00) na Ředitelství silnic a dálnic v Praze a odtud se následující den v 5:15 dostanou dál, například policii, zelené vlně, ČTK, telefonické informační službě a dalším institucím včetně dispečinků středisek údržby. Tím je zajištěna operativní a ekonomická zimní údržba komunikací nejpozději do 24 hodin od vzniku závady ve sjízdnosti.

PX-50
2. prosince • 8:44

No já myslím, že jste to vystihl naprosto přesně a jakýkoliv komentář je zbytečný. Jenom malou osobní zkušenost. Pravidelně trávím nějakou dobu v roce ve Švýcarsku. Tam ,když začne sněžit, tak vyjede technika , samozřejmě. Ale s tou technikou také neocenitelný pomocník a tím je lopata. Ano nastoupí čety chlapů s lopatami a vyberou sníh  od krajnice ke krajnici. Ne, že to pluhem prostě nahrnou na okraj vozovky a hotovo dvacet A taky cesta se protahuje tak dlouho, dokud není na holý asfalt.(pochpitelně s ohledem na pdmínky. Ale nikdo mi nebude tvrdit, že ve Švýcarsku  mají menší zimy améně sněhu než u nás).  Takže kouzlo není v technice, ale v tom CHTÍT PRACOVAT. A každý občan by se setsakra oháněl, kdyby za daně, které platí, se měl brodit neodhrnutou cestou. Takový přepych si mohou dovolit jenom u nás. Jak to bylo v té pohádce " Ať naříkají, ale ať platí". No a my se rozhodneme, jestli jim za ty jejich peníze odhrneme cestu nebo hasičům koupíme luxusní A6.

Ještě si nedopustím jeden příklad. V loňském roce jsem viděl automobil Mercedes (jistě velmi drahý), určený pro zimní údržbu komunikací, jak odklízí křižovatku. Jak to bývá, uprostřed křiživatky byl nános sněhu po pluhování. Ten chlap tam s tím autem cvičil jak na manévrech, brzdil provoz, dělal zmatek. Asi po dvou hodinách jsem se vracel a ten člověk tam ještě ten sníh uklízel. No kdyby vzal tu lopatu, tak za 30 minut není co řešit. Dovede si někdo představit, jak to byla drahá záležitost? Hm ale vykázal směnu a "uklidil" křižovatku (ve městě s 12 tisíci obyvateli). Paráda.

Takže silničáři jsou připraveni. Jenom pokud ten sníh se náhodou objeví, což je na zimu neobvyklé, tak jsme v pr....

A také bych chtěl pánům silničářům vzkázat, že i rozbředlý a prosolený sníh se dá z cesty uklízet. Nemusí se v něm jezdit do nekonečna. Údržba komunikace nekončí tím,že do ní nasypu tuny soli a hotovo.

 

 

Flipper
1. prosince • 21:27

jak již bylo řečeno

"silničáři jsou na zimu dobře připraveni, jenom se bojí aby je nepřekvapil sníh a mráz" :)) /

Tomáš Votruba
1. prosince • 13:30

:))

Doporučujeme

Články odjinud