Ministerstvo dopravy opět hlásí: na zimu jsme připraveni!

Podobně jako každý rok i letos informuje ministerstvo o organizaci zimní údržby. Z informace vyplývá, že silničáři mají na starosti 826 km dálnici a rychlostních komunikací a přes 6 000 km silnic I. třídy. Z toho vyplývá i harmonogram údržby. Kromě uvedených komunikací je potřeba udržovat ještě téměř 15 000 km silnic II. třídy a přes 34 000 km vozovek III. třídy.

Rychlost zimní údržby se řídí pořadím důležitosti. První pořadí má kromě dálnic většina silnic I. třídy a některé II. třídy. Na nich má začít odstraňování sněhu, případně posyp do 30 minut po zjištění potíží.  Limit pro odstranění závad ve sjízdnosti pro dálnice a rychlostní silnice jsou 2 hodiny. Limity pro ostatní silniční síť jsou: I. pořadí důležitosti do 3 hodin, dále do 6, respektive 12 hodin. Posypovými materiály bude udržováno letos asi 46% silnic, 3005 km silnic bude udržováno pouze pluhováním.

Informace z jednotlivých správ silnic se budou shromažďovat na Ředitelství silnic a dálnic v Praze a odtud se každý den v 5:15 dostanou dál, například policii, zelené vlně, ČTK, telefonické informační službě a dalším institucím.

Diskuse: jaké máte zkušenosti s pohotovostí silničářů ve vašem regionu?

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků