Ministerstvo dopravy odhaluje chystané změny silničního zákona

144 komentářů

Alois Němec
2. září • 14:08

Dobrý den.Já píši spíše s takovou prosbou.A sice-Z Plzně nejezdí do Rakovníka vzdáleného cca 55 km z Plzně žádný autobus či vlak přímo.Jde spíše autobus,protože tam vede hezká silnice a trvalo by to jen hodinu.Ocenilo by to jistě mnoho lidí.Nebo můžu někam zajít?Spojení existuje jen z Rak. do Plzně a to ještě strašně špatné...

jan štulc
24. dubna • 9:38

Bodový systém bych zrušil, považuji to za šikanu českých řidičů, zahraniční řidič v Česku udělá přestupek,zaplatí pokutu a jede dál ! Zvýšit pokuty a nebrat českým řidičům řidičáky za pár běžných přestupků když má po bodech, za běžné přestupky !!! Dokud nebude v EU jednotný postup proti přestupkům, je tento bodový systém zavedený proti českým řidičům ŠIKANA !!! Aut přibývá,mají stále dokonalejší brzdy i akceleraci a místo aby se hledali cesty na zrychlení provozu,tak se kolem silnic vysazují ve velkém značky snižující rychlost na 50 km za hodinu, a to dokonce i u 4 proudých silnic které protínají města,stačí projet Ostravu ! Přitom tyhle silnice byly vybudovány za stovky milionů korun a místo aby dopravu zrychlil tak ji zpomalují !!! Viz.silnice od bývalého Rudého práva k Ostravskému pivovaru a zpět,nebo na Dubině od kruhového objezdu směrem ke konečné,Albertu, z města ven a zpět, od vodárny směrem do Poruby a zpět, atd. Dát tam aspoň max. rychlost 60 km za hodinu a hned by byl provoz svižnější ! Nebo stanovit značku, která by přímo nařizovala rychlost třeba 60-80 km za hodinu a tak by tzv.slimáci mohli využít 60 km a rychlejší je bez problémů předjet 80 km za hodinu !!! Policie vůbec nepostihuje pokutou nevyhazování blinkrů, velice častý prohřešek a dost nebezpečný když někdo z ničeho nic ,bez zpomalení,šlápnutí na brzdu odbočí vlevo nebo vpravo a to nejen pro toho kdo jede za ním !!! Na silnicích ve městech, je pořád hodně šíleně kouřících aut z výfuků a to nejen dodávek, ale i osobních aut, až se ptám, jak tohle mohlo projít STK ???

Tomáš Šimek
10. srpna • 9:23

Dobrý den od kolikati se jezdí ve předu a jestli se zapnutým airbagem.Děkuji za odpověd

Carloss
25. května • 2:02

Jediný, co policajti uměj a chtěj kontrolovat je tak leda parkování a rychlost. Ale obecně nebezpečný chování, třeba při předjíždění, předjíždění bez blinkru, předjíždění odbočovacím pruhem, na dálnici vyjíždění kamionů z "pomalého pruhu" (vždyť je tam plná čára - zákaz předjíždění) a to až do levého krajního!! To nikdo nehlídá, natož aby to trestal.Další do nebe volající připravovaná změna je v bodování. Jak může někdo trestat bodama nepoužití pásů, kde přestupce ohrožuje jen sám sebe a naopak netrestat někoho, kdo nesvícením, nebo telefonováním ohrožuje svý okolí?Další problém je v dopravním značení a tam, kde se schvalují dočasná dopravní opatření. Jak je možné, že úředník, který schvaluje dopravní opatření třeba na dálnici ukončí omezení na 80 a o 50m dále jiné firmě povolí omezení znova? To nejni schopen to omezení předepsat kontinuální? Nemluvě o tom, že pak ani realizaci dopravních opatření nekontroluje. Být policajtama, tak bych nechal zavřít toho úředníka.S tím souvisí, co by bylo fajn do novely zahrnout.. a to třeba vzdálenostně omezenou platnost omezení. Pevného třeba na 5 km, přenosného na 1 km, kdy by jeho platnost automaticky skončila a v případě potřeby by se muselo omezení obnovit opakováním značení.Tak implicitně povolovat 150 km/h na dálnicích (nebo kdekoli jinde vyšší rychlosti) mi přijde mimo mísu. Tím se poslanci přeci vůbec nemusejí zabývat, protoře existuje pojem "místní úpravaů, kterou lze povolit vyšší rychlosti. A systém je zcela funkční, což je vidět např. v Praze.Taky je krajně důležité, aby někdo donutil policajty skutečně postihovat nebezpečný chování některých řidičů.Taky "úsekové měření rychlosti" má jen psychologický efekt. překrročení stanovené rychlosti taky nezjistí, protože měří jen průměrnou rychlost, tzn, že překročí li řidič rychlost a pak to "doovná", přestupku se prostě dopustil, ale systém to nemůže zaznamenat. Ve spojení se shromažďováním záběrů sklušných lidí, které je proti zákonu na ochranu osobních údajů a možná i ústavě...Ví-li snad někdo, na koho se s nějakými návrhy účelně obrátit...

abuloh
14. ledna • 21:19

Experti vymýšlí absolutní přednost chodců , i před tramwajemi !! Ale současně vymýšlí jak chodce naučit , že ta přednost není zase tak absolutní. Ale to, že chodci na přechodech, zvláště večer a v noci ( ale i ve dne při špatném počasí ) nejsou vidět , to nikoho zřejmě netrápí . Podle mně by měli být chodci , jako účastníci silničního provozu, když vstoupí na vozovku, osvětleni nebo jinak povinně označeni ( odrazky?) . Rozhodně by ubylo úrazů na přechodech i kolizí aut z titulu rychlého zastavení před přechodem .

David Němeček
19. října • 9:39

Tak se mi to taky stalo, minulej tejden mi někdo sejmul značku při parkování a tak jsem jel domů se značkou na sedadle - co čert nechtěl - po dlouhý době jsem potkal politajty a samozřejmě mě zastavili - ale řešili to domluvou. Odpoledne jsem tam značku nanominoval zpátky a vzhledem k tomu, že byla vyškublá i s deklem z nárazníku, tak tam asi moc nedržela. Včeara u nás čistili ulice a tak se všichni nacpali na parkoviště a co čert nechtěl - ráno jsem zaše našel značku urvanou - prostě ji už sroubky neudržely - no, tak musím vytasit větší šrouby a odpoledne si zakoutím .- řek sem si. Hm... ouha jel jsem ráno na krev a 50 m před nemocníci mě zase zastavili a konstatovali : Hlásíme to na magistrát - je za to zákaz řízení. Tak si připadám jako blbec - ročně najezdí cca 50000 km, 3 roky jsem nedostal pokutu ani za blbý parkování - mám staří černou hondu a zatmavený zadní skla (kvůlí blbcům, který si myslej že kvůli flipchartu a balíku papírů se vyplatí rozbít okno) - připadám si jako masovej vrah
:(

Jan
28. října • 21:41

Z toho si nic nedělej. Já jsem jel u Bruntálu přes železniční přejezd a jak jsem byl už za ním, tak začal vyzvánět a blikat červenými světly. Kousek dál na křižovatce stála policie a jeden policajt mi tvrdil, že jsem vjel na přejezd, když už to blikalo červeně. A že prý to viděl.Když jsem mu řekl, že to není pravda, byl na mne hrubý a řekl, že to mám za 1000 Kč a 6 bodů. Jezdím už 20 let a neměl jsem ještě žádný přestupek. A nic se s tím nedá dělat. U nás na úřadě mi řekli, že jsem to neměl platit A odvolat se. Já jsem tomu policajtovi říkal, že nezaplatím, tak si stoupl před auto a řekl, že mne nepustí dál. Takoví jso policajti.

Láďa
4. listopadu • 21:30

Mě se stalo,že mi soused nacouval autem s koulí do předku a značku mi ohnul tak,že mi jí vyrval z držáku a držák ležel pod autem vedle značky. Opravit sem to nemohl kuli pojišťovně,kde mi řekli že likvidátor bude až za 2 dny a že to opravovat nemam dokud to neuvidí a nesepíše.Takže sem značku srovnal v ruce a měl jí položenou za předním oknem a když mě zastavili policajti,tak to pochopili a nevadilo jim,že je dočasně za oknem,hlavně prý aby byla vidět.
A jelikož mam černý folie na oknech,tak sem podle toho co sem se tu dočet,hned pirát a buhví co ještě asi... Já se považuju za slušnýho řidiče,na přechodech zastavuju a ve městě jezdim předpisově 50.
A jako o tý rychlosti,radši někde na rovince mimo obec jedu těch 100-120 než se loudat za nějakým strejcem co jede sotva 80 a hlavu má nalepenou na volantu a kličkuje po silnici ;-)
A ještě k těm přechodům - nejhorší jsou ty babičky,co stojí u přechodu a kecají tam a když člověk zastaví tak máchají rukama buhví co si nedovolim..tohle bych pokutoval,ne to že člověk prostě někdy vidí toho člověka pozdě a už nestačí zastavit. Když jedete v koloně za větším autem,tak nemáte šanci zastavit včas...nebo když jedete před kamoinem,tak ne každý má tu odvahu dupnout na brzdu a nechat si sešrotovat auto :-D

Miloš
5. září • 10:29

Souhlasím s trestem za jízdu bez RZ (SPZ) pokud úředníci zajistí abych v případě ztráty RZ mohl novou RZ získat kdykoliv a kdekoliv, t.j i mimo kraj ve kterém je auto registrováno a 24 hodin, 7 dnů v týdnu.
Jinak je to totální buzerace, protože budu-li několik dní na služební cestě a přijdu o RZ a nechci být trestán znamená to odstavit auto, sundat zbylou RZ, dopravit se na úřad a zažádat o novou RZ (ovšem pokud mám VTP, je-li VTP u leasingové společnosti budu bez auta min. týden) a dopravit se třeba na druhý konec republiky pro auto s novými RZ (pokud ho tam ještě najdu). Abych nemusel jet pro auto tak si ho taky můžu nechat odtáhnout, že ? Nelobovala tady nějaká skupina asistenčních a odtahových firem ?
Páni úředníci a poslanci CO ZDRAVÝ SELSKÝ ROZUM, to vám nic neříká ?

detepak
28. srpna • 23:32

Nad čím by bylo záhodno se zamyslet, je maximální povolená rychlost na silnicích. Proč jí nezvýšit na 100 km/h tak, jak je tomu v Německu nebo Rakousku? Vždyť na nebezpečnějších místech se dá přece rychlost snížit... Jet ale např. na karlovarské silnici, která je rovná , přehledná a široká jenom devadesátkou je úchylnost, která naopak riziko nehody zvyšuje, protože tuto ryclost zde většina řidičů nedodržuje. S tímto by měli páni zákonodárci něco udělat...

Tom
29. srpna • 12:01

A proč ji nezvýšit na hodnoty jaké mají v Norsku?
Mimo obec 80. Na dálnici 90....

Joe
29. srpna • 12:16

Řekl bych že v Norsku mají trošku jiné podmínky než u nás ... podnebí a tak..

Joe
29. srpna • 11:08

Naprosto souhlasím, ale možná lepší než rychlost přikazovat (například u retarderu, kde je dvacítka, konec omezení nikde a křižovatka za pul kilometru nebo i pred zatackou) je rychlost doporučit. Samozřejmě sou místa kde která jsou opravdu nebezpečná rychlost je tam nutno přikázat, ale pokud takových míst bude pouze po málu (tam kde je to opravdu nutné) myslím si že řidiči budou takovou rychlost respektovat.

theKing
28. srpna • 16:32

Zatimco na to, abych nezaparkoval na invalidech, si clovek (pokud neni slepy) muze dat pozor, ze vam ukradnou SPZky se ne zcela snadno ubranite. S vyjimkou tech, co maji vlastni snippery :-/

bojler
28. srpna • 1:10

ze je zhovadilost stat na miste pro invalidy a ma se to trestat je fakt. pochybuju, ze nekdo stoupne na misto a "omylem" si nevsimne jak znacky tak symbolu na zemi. ze je nesviceni zivotu nebezpecne, je taky fakt. pas bych netrestal, je kazdeho vec jestli se zabije. v pripade, ze by nebyl ridic-obet pripoutan, vinika bych okamzite zprostoval vsech trestu.jestli je neco diskutabilni, je to mereni rychlosti. vysoka a nebezpecna rychlost jsou dve rozdilne veci. tady bych daval body od prekroceni 30 a vic kilometru, v obci o 20. pokuty necht jsou stejne. jezdim dost, prave ted jsem projel asi 85km liduprazdnymi obcemi se sirokym rozhledem a 50ka je tam v tuto dobu jaksi "mimo"...

casper
27. srpna • 14:09

zimáky na celou zimu jsou blbost. Na některý rozměry se ani zimáky nedělaj (12') přece člověk neodstaví auto na půl roku.

OC
27. srpna • 15:37

Taky ten návrh zní "povinné zimní při jízdě na sněhu a ledu". Takže dokud nenapadne, jezdit se může i na letních všude, pak už jen tam, kde je posoleno a prohrábnuto.
Poznámka: Až se tohle pravidlo dostane do zákona, za žádných okolností ho NESMÍ dostat povoleno kontrolovat městská policie. Jinak v momentě, kdy spadne první vločka, budou stát před každým pneuservisem...

Standa
27. srpna • 16:47

No a? Přesně takový blbečky, co jedou přezouvat až když sněží, aby měli pochytat! Rozhodně to bude užitečnější než montáž botiček na místech placeného stání. B-]

Pepe
28. srpna • 7:54

Můžu přezouvat dle potřeby třeba 8x do roka. Je to moje věc kdy. Hloupost je přezouvat gumy v den kdy sněží, ale od toho máme předpověď počaSÍ na dny, kdy bude pod nulou.
Nákladní automobily jak víme nemají zimní pneu. Takže zákon nemůže nařídit "všem stejně". Logicky by zimní měkká pneu od tahače na první dálnici shořela. To pro ty, co nepochopili.
Letní pneu je pro naše teplotní podmínky včetně zhoršených povětrnostních opravdu lepší. Koukal jsem na testy brzdných drah. Jedině déšť se sněhem, sníh, led, je bezpodmínečně pro zimní pneu s patřičným vzorem.
Otázka na závěr: Jak donutit zákonodárce aby přemýšleli hlavou a o dané problematice si alespoň něco přečetli? Nijak. Zvednu ruku, kdy se mi chce... nebo když ji zvedne soused vedle... Je to jen o svědomí. Svědomí některých řidičů=svědomí většiny zákonodárců. A proto to v naší zemičce vypadá jak to vypadá.

Řidič 50 000 km ročně
27. srpna • 13:58

Je to jen úřednická buzerace a alibismus. Nikdo nesedá za volant aby způsobil nehodu nikdo nejede rychle aby druhé omezi. Rychlost se na nehodovosti podílí zanedbatelně a není příčinou nehod! Ti kdo požadují omezení jen ukazují svou závist netolerantnost a nesnášenlivost!

got
28. srpna • 15:10

no, to co jsi napsal zní hodně blbě.
to je stejné, jako že, nikdo si nebere úvěr, s tím, že ho nezaplatí, a kolik je neplatičů...
nikdo si nedává panáka s tím, že skončí jako alkoholik na ulici, a kolik je bezdomovců...na druhu stranu je pravda, že absolutní číslo vyjadřující rychlost je nesmysl, který nic neřeší.

ear
27. srpna • 14:39

A co se tedy podili na nehodach?Dle meho nazoru je to bezohlednost... Tebe nikdy nepredjizdel hnup do zatacky, kam neni videt, nebo nepridjizdel kolonu tak, aby vytlacoval pritijedouci auta do prikopu?Jinak na vlastni oci jsem videl toto:
V jedne obci jsou 2 semafory a mezi nimi je dvouproudova silnice (tj. 4 proudy celkem). Aby se nestalo v cervene vlne, musi se jet min. 65 km/h. Samozrejme, ze se tam najde i par prechodu. A cert tomu chtel, kdyz prechazeli 2 deti do 10 let. Rozhledli se a Avie jedouci v vnejsim pruhu pred prechodem zastavila. Chytrak v dodavce, co jel stihnout zelenou samozrejme ignoroval toto zastaveni, protoze predpokladal, ze Avie odbocuje doprava na vedlejsi. A co si myslite - jak to dopadlo?Jedno dite potlucene, protoze ten "spechajici ingnorant" srazil druhe a to dopadlo ja na to prvni. Abyste pochopili, jake to je, kupte si pytel brambor a skrtnete o nej blatnikem v 60. Pro dite musel vrtulnik, ac okresni nemocnice je jen 1km daleko...Aby co vsak bylo nejlepsi, ridic dodavky si toho ani nevsiml (radio mu rvalo jakona koncerte) a vklidu pokracoval. Kdyby ho nezasavilo protijedouci auto prekrizenim cesty, asi by ujel a o nicem nevedel.Vim, ze je tu mnoho faktoru, ale kdyby jel predepsanou padesatkou, to dite nemuselo letet vrtulnikem pres pul republiky... Myslil si, ze jeho rodicum by tvuj argument nestacil.

Male_zvire
27. srpna • 14:21

No já nevím. Když se na vás na okresce vyřítí nějakej mladej kluk ve 130 v protisměru ze zatáčky, tak budete taky mluvit jinak. Už jsem se jednou míjel v protisměru a stačilo to. Já jsem jel 90. Kolik on, to nemám tušení. Obletěl mě z prava a zmizel v dáli.

Male_zvire
27. srpna • 14:21

No já nevím. Když se na vás na okresce vyřítí nějakej mladej kluk ve 130 v protisměru ze zatáčky, tak budete taky mluvit jinak. Už jsem se jednou míjel v protisměru a stačilo to. Já jsem jel 90. Kolik on, to nemám tušení. Obletěl mě z prava a zmizel v dáli.

Mirda
27. srpna • 10:04

Uplynuly rok ukazal, ze muzete mit zakon makovej nebo povidlovej, ale situaci na silnici to nezmeni ani o fous. Mozna jeste tak na 2 mesice. Dokud nebude dostatek hlidek na silnicich a to nejlepe primo v aute - mobilni, a nebudou stihat ty nejzasadnejsi prestupky jako predjizdeni pres dvojitou plnou, predjizdeni po odstavnem pruhu a podobne prasarny, ktere jsou dnes absolutne beztrestne, muzeme menit dopravni predpisy kazdej mesic. Nezmeni se nic.

Male_zvire
27. srpna • 10:28

Jo přesně tak. Ať vyrazí policajti z kanclů a bude možná i bezpěčně.

got
28. srpna • 15:03

no, nejlepší, nejrychlejší a nejlevnější řešení by bylo místo vymyšlení českých právních specialit za každou cenu, novelu přes novelu, ať soudruzi příslušníci prostřednictvím ministerstva vnitra poníženě požádají své německé kolegy o licenci na jejich bodových systém včetně příslušných zákonů, jemně poupraví sazebník pokut českému prostředí, kovboje z mp vyšlou hlídat pouliční krádeže a sídlištní parkoviště.

jirka
27. srpna • 13:38

zajímavé všichni chcou trestat jen řidiče. A co třeba ciklisti vám se nikomu nestalo : předjíždíte a najednou proti vám ciklista bes osvětlení, nebo jedete do kopce a před váma ciklista nejen bes světla, ale abi vyjel tak jede cik cak.Nebo 2 pěší vedle sebe potmě v tmavém oblečení a na ně nikdo nemá. V okolí bývají cigáni kteří běžně jezdí ve vracích bez spz. a sám jsem byl svědkem když se policajti tvářili že nic nevidí a skoro jim nesaultovali. Tak z toho pline poučení :lepší a jednodušší je buzerovat mladé vyhukané a normální řidiče než gaunery (včetně našich některých vládních špiček)..

Standa
27. srpna • 16:42

Eh, co to jsou ty "ciklisti"?Mě osobně cyklisti nijak neohrožujou, někdy někdy dělají blbosti, ale na řidiče aut nemají.

Male_zvire
27. srpna • 14:12

No já když nejsem v práci, tak jezdím jenom na kole, takže o cyklistech toho vím docela hodně. Ale protože jsem i řidič, tak se snažím i na kole chovat jako řidič.
Mmj oni to cyklisti taky nemajs řidičema jednoduchý. To by jste se docela divil, co dokáže automobilista vyvést cyklistovi na silnici. Každej den se divím, že jsem se vrátil domů živěj. A to mám světla i odrazky, které jsou v zákoně.Všichni vámi jmenovaní jedinci jsou účastníky provozu, takže se na ně vztahují stejná pravidla, takže kdyby byli policajti a dělali svoji práci, byli by postižení i tihle.PS: Jedinej flastr za rychlou jízdu jsem dostal na kole. Neměl jsem tachometr a v jednom sjezdu mě to stálo napomenutí a 500,- :-D

jenda benda
27. srpna • 9:57

jako "Ministerstvo také zvažuje zavést povinnost používat zimní pneumatiky. .......Řidič by tak mohl v zimním období klidně jezdit na letních pneu, které jsou mimo výše zmíněné povrchy v našich klimatických podmínkách nezřídka bezpečnější." :-O

Radek O.
27. srpna • 12:31

Všechny testy ukazují, že dobrá letní pneu je vůči zimní horší pouze na ledu a sněhu. Na suchém, byť zmrzlém asfaltu vykazují letní penu lepší vlastnosti. Pokud se navíc teplota dostane nad nulu, vykazují letní pneu výrazně lepší vlastnosti a pokud je jenom mokro, případně zaprší, opět letní vedou.

Skyline
27. srpna • 12:09

Co se ti na tom nezda? Nebo jako mas dojem, ze letosni zima, kdy (v Brne) byl snih dohromady 3 dny a zbytek teploty nad nulou je zimni pneu vyhodou? Ja uz jednu zimu na letnich jezdil a no problem. Kdyz bylo skarede, nechal jsem proste auto doma (nepotrebuju ho k praci). Kdyz ted jezdim vic, zimni kola mam. Ale proc je nekomu nutit, to nechapu.

jenda benda
27. srpna • 13:25

"Kdyz bylo skarede, nechal jsem proste auto doma (nepotrebuju ho k praci). Kdyz ted jezdim vic, zimni kola mam." :-) Ano jistě.

B
27. srpna • 9:30

"Nepotvrzené informace hovoří i o tom, že ministerstvo dopravy by mohlo do zákona propašovat zákaz kouření při řízení. Zde ovšem naráží na odborníky, kteří je varují, že řidič, který má tzv. absťák, může být pro své okolí poměrně nebezpečný."To by si pěkně naběhli, protože již dnes existuje závislost na mobilním telefonu třeba... A český člověk by toho využil a za malou úplatu mu nějaká psycholožka či podobně napíše papírek, že je závislák.
Já teda nekouřím, mě je to fuk, ale jen mě to napadlo. Já třeba rád v autě jím a piju (nealko samozřejmě) - to je taky činnost, která mě ruší vlastně a pak když jsem nenajezený, tak jsem agresivní :-D a tak musím jíst za jízdy, abych nebyl nebezpečný. :-D ;-)

JencekSF
27. srpna • 9:44

Mno a co takhle "upadla" znacka + vaznejsi prestupek a dej sem ridicak na rok. kdyz by mi upadla, jezdil bych opatrne a piratum by to zatlo tipec... :)

Alfons
27. srpna • 10:08

To taky není moc logické:) Myslím že tu značku sundávají kůly kamerám, ne hlídkám. Jinak upadlé značce se dá předejít přišroubováním (mám za to že to bylo jistý čas povinností) a při krádeži značky to pudu nahlásit co nejrychleji protože nehodlám čekat až s ní někdo ujede od benzínky a mě bude někdo prudit.

vendelín
27. srpna • 23:42

Přišroubování SPZ neni dobrý nápad ? SPZ není Tvým majetkem a vyvrtánim poškozuješ cizí majetek. Nevím jak dnes ale dřív to bylo i v zákoně. Měl jsem drobný problém při evidenční kontrole.

Global Admin
28. srpna • 0:41

A co prostě šrouby s podložkou, co to pouze budou držet namáčklé v tom držáku? Ale určitě si to budu kvůli tomu takhle ku**it :D

Skyline
27. srpna • 9:08

"Zrovna hrozba trestu ale na takové řidiče těžko bude platit a ministerstvo by místo přemýšlení o způsobech trestání mohlo konečně začít uvažovat o tom, jak zkvalitnit práci autoškol a na silnici pouštět jen ty, u kterých je riziko selhání minimální. "Radku, to je NAPROSTA kravina. Napsals ukazkovy oxymoron - prvni cast zcela bez diskuse vylucuje cast druhou. ZADNA autoskola neudela ze zelenace vyjezdeneho ridice a ZADNA autoskola nezabrani tomu, aby dvacetileti kluci machrovali cestou z diskoteky. Ja se mam rad, ale kdyz si vzpomenu na nektere veci z doby, kdy mi bylo 18-20, kroutim nad tim hlavou. Pocet osmnactiletych ridicu s autem a mentalitou vyjezdenych ctyricatniku bude zhruba tolik, kolik je v krvi alkoholu po jednom malem pivu. Kazda krava byla tele a na to se rado zapomina. Dle meho lze pouze pracovat na omezeni toho blbnuti tim, ze se budou v ramci autoskoly promitat realne zabery ze smrtaku, to alespon na cas muze nektere jedince ovlivnit. Netvrdim, ze lepsi prace autoskol by nemohla neco ovlivnit, ale spasu bych v tom rozhodne nevidel - havarky mladych nejsou proto, ze by neumeli ridit, ale ze jezdi nebezpecne a nemaji odhad a zkusenosti, ktere bez najezdu aspon 10k km neziskaji.

Mysel_1
27. srpna • 11:46

Ano, mladi nezkuseni ridici jsou rizikem. Kdyz si ale uvedomite, ze cca 30% nasich kolegu ridicu je schopno jakz takz bezpecne jezdit POUZE po rovne a siroke silnici, dojdete k zaveru, ze priority jsou jinde.

Skyline
27. srpna • 12:23

Ta statistika je odkud?

Male_zvire
27. srpna • 9:39

Víte co je zajímavé? Já jsem po získání řidičáku jezdil docela slušně, ale zase jsem se s tím moc nemazlil, hlavně když jsem jel sám. Občas jsem udělal nějakou kravinu, kvůli které mi pak nebylo moc dobře. Ale najezdil jsem cca 300k Km a bez jediné nehody.
Opravdu bezpečně jezdím od té doby, co jsem si zaplatil ve VM na cvičáku kurz jízdy za zhoršených podmínek. Není to o tom, že by mi ukázali jak se má jezdit na ledě. Ne. Oni mi ukázali, jak se bude chovat auto v kryzové situaci. AS to ví málokdo, co udělá jeho auto, když mu někdo vběhne do cesty v padesátce. Nebo co se stane, když bude v zatáčce led. Od té doby jezdím opravdu bezpečně a v každé situaci počítám s tím nejhorším. A není to tím, že bych jezdil ve městě 30 a mimo město 60.Proto bych byl pro, aby si každý řidič v autoškole tímhle kurzem prošel, aby věděl, co ta hora plechů na kolech vlastně umí.

Skyline
27. srpna • 12:22

Kurz bezpecne jizdy by byl urcite prinosem, ale ti mladici neumiraji kvuli rizeni a prekvapkum (i kdyz to urcite taky), ale predevsim kvuli precenovani svych schopnosti - pred spoluzaky, pred holkama, pred partou. Pak jedou "nakuleni" z dikosteky, protoze kamarad je liny jit pesky a hlasi "ses woe mekej, esli nepojedes, ja jezdim vozralej porad, howno se nam muze stat". No a v 18 letech clovek proste nekdy podlehne, psychika je svina (ja sam jsem nikdy pod vlivem auto neridil, ale byl jsem popsane situace svedkem). A sam jsem mel co delat, kdyz jsem kdysi v zime vezl opileho znameho a ten porad hulakal "jed woe, jedes pomalu, pust me za to woe, ti ukazu poradnou jizdu" a v zatacce (nastesti na prazdnem parkovisti) mi zatahl rucni brzu a rval "mekynen pytcho" a chechtal se jak retard, zatimco jsme sli do smyku. Bylo to poprve a naposled, co jsem ho vezl. Ale diky tomu si dovedu predstavit, ze kdyz je podobna nalada v aute plnem nactiletych "drsnaku", je k nestesti zatracene blizko a autoskola nebo kurz s tim nic nenadelaji.

Male_zvire
27. srpna • 14:04

Nejde ani tak o překvápka jako o to, že většina řidičů si nedokáže představit, co to znamená brzdná dráho 30m a podobně. On když si to člověk zkusí a na vlastní kůži to pozná, tak nezabrzdí, tak to ve většině lidí trochu pochybností zanechá. NA začátku si myslí, že to prostě musí ubrzdit a najednou kouká jak puk, že ten kočárek svezl dalších 15 metrů. Moje první setkání s namrzlou zámkovou dlažbou mě taky pěkně naťalo. Stál jsem na brzdách a jenom sledoval, jak se ten chodník blíží a blíží... a do té doby jsem si myslel jak jsem dobrej. :-D
Je lepší přijít o iluze na cvičáku než jak ti dva kluci o víkendu o strom.Jo to jsem taky párkrát zažil. Chvíli jsem odolával a pak jsem ho s klidným svědomím vyklopil na krajnici, ať si dojde pěšky, když je tak chytrej. :-)

Vana666
27. srpna • 9:26

jestli nekdo jezdi nebezpecne a nema odhad a zkusenosti, tak o nem tezko muzu rict ze umi ridit. V ostatnim ale s tebou souhlasim

Skyline
27. srpna • 12:13

Stejna jizda na rally a v provozu v patek odpoledne. V obou pripadech umi dotycny ridit, ale ve druhem pripade jede nebezpecne. Stejne tak mladi zavodnici (bez uvozovek) zkusenosti z provozu nemaji (ani mit nemohou), ale na okruhu jsou perfektni. Umet ridit, jezdit nebezpecne a nemit zkusenosti jsou 3 ruzne veci.;-)

Dusan
27. srpna • 9:05

Neuveritelne! Nase hlubiny mysleni na ministerstvi konecne prisly na to, ze princip bodoveho systemu vsude ve svete je ten, ze za male prestupky se davaji pouze pokuty a body az za vyraznejsi poruseni pravidel. Super prijit na neco tak prevratneho uz za necele dva roky je opravdu ukazkou bleskovych myslenkovych pochodu. :-D

Global Admin
27. srpna • 11:38

Stejně je tahle diskuze zbytečná, je vidět, že ve vládě máme 95% kktů, ale to už všichni víme a stejně tak to, že aby demokracie fungovala, nesměli by politici dostávat zaplaceno tolik, museli by to dělat pro radost a pro dobro lidí... Když pracují pro sebe, nemá to cenu.. Ve vládě jsou lidé, které ta práce vůbec nebaví, jen využili toho, že za to mají miliony... Je to nefér, ničí naši kdysi slavnou zemi a ještě jim za to my, daňoví poplatníci, platíme... No nejsme praštění? :D

Tomáš R.
27. srpna • 8:32

Proč se vůbec zabývají takovými nesmysly? Proč raději neopraví rozbité vozovky, aby nebylo životu nebezpečno po nich jezdit? Na vydávání nových nesmyslných novel zákona mají peněz dost. Malý příklad: Na dálnicích se má jezdit vpravo - to jistě všichni víme. Pokud však máte v plánu použít naši slavnou D1, doporučuji na některých úsecích porušit zákon a jet vlevo, protože pravý pruh je tak rozflákaný, a jsou v něm tak neskutečné vyjeté koleje, že je to tam v lepším případě o auto, v horším o život. Ano, doporučuji vám tady hrdě porušovat silniční zákon a páni zákonodárci by se měli zamyslet nad tím, proč to dělám, a proč často i čtyřicetikilometrové úseky jezdím v levém pruhu a jen uhýbám vozidlům, které jedou více než 130km/h. Myslíte si, páni zákonodárci, že mě baví jezdit levým pruhem, když je pravý volný? On však ve skutečnosti volný není - jsou v něm překážky v podobně nebezpečných brmbolců a vyjetých kolejí. Řešení, jakým je prostě tam plácnout značku, která připomíná dobře obdařenou ženu z půdorysu, je zkrátka nedostačující. Hawk. B-]

dalich
27. srpna • 9:09

Nezbývá mi, než smutně souhlasit. Dokud jsem jezdil Škodou 120 L, nějak jsem koleje neřešil stejně mi to více jak 100 nejelo a jel jsem tak, abych nepřekážel. Pak jsme si pořídili kvalitnější vůz a jet povolenou 130km rychlostí z Olomouce do Prahy v pravém pruhu, je nemožné. Buď bych musel přizpůsobit rychlost jízdy stavu silinice, takže někdy by bylo bezpečných jen 70 km/h, nebo pojedu svých 130 km/h stále v levém pruhu a občas uhnu rychlejším vozům (ono jich tak moc zase nad 130 km/h nejezdí. A vlevo jezdím stále, pořád, furt. A nepřestanu. Proč? Nejčastěji jezdím v noci, to vyjeté koleje moc vidět nejsou a já chci dojet, ne zabít sebe, spolucetující a ještě platit za využívání mizerného stavu dálnic.

Mem
28. srpna • 11:42

"Pak jsme si pořídili kvalitnější vůz a jet povolenou 130km rychlostí z Olomouce do Prahy v pravém pruhu, je nemožné. "Tak nevím, buď přeháníte, nebo nemáte "kvalitnější" vůz ;) Jezdím Olomouc-Praha několikrát měsíčně v běžném autě nižší střední třídy a nemám problém jet GPS 130 (takže tacho cca 140) ukázněně v pravém pruhu. Víc rozbitý úsek si vybavuji hned před Prostějovem, jinak je to smutná normálka ;)

193.85.170.205
28. srpna • 7:42

V současné době se velice rozšířil zlozvyk označit výmoly a velké nerovnosti na silnici dopravní značkou a dále neřešit nic. Dříve se takové značky objevovaly jen na sinicích nižších tříd, dnes i na dálnici. Já byh takové umístění značky povolil jen maximálně na půl roku. Pak, pokud by nebyla závada správcem komunikace odstraněna, tak by dostal pořádnou pokutu např. 500000 Kč. A byly by silnice rovné!

eMan
27. srpna • 8:27

Dovolte mi, abych se pousmál a chytil za hlavu... Autorevue.cz je známo svým téměř bezvýhradným odporem vůči silničnímu zákonu, ale že zde budu číst takovouto blbost, to už je i na mě příliš. Zastáncem bodového systému nejsem, naopak, zdá se mi, že trestat řidiče dvakrát - pokutou a odebráním bodů - je blbost, ba dokonce částečně i protiústavní, ale např. připoutání je taková maličkost, která zachránila již tolik životů...

Q
27. srpna • 13:56

Řekl bych, že i na silnici platí zákony fyziky. Při malých rychlostech jsou pásy zbytečné, při velkých nepomohou žádné pásy. Fyzika je svinstvo, škoda, že to ví tak málo lidí. A znám případ, kdy pás přispěl k jedné dopravní nehodě se smrtelným koncem. Auto sjelo do rybníka a pás nešel uvolnit. Spolujezdec vyplaval, řidič se utopil.

Laďa
27. srpna • 22:07

Měl jsem nahodu při rychlosti přes 100 km/h a nebýt pásu, kdoví, jak by skončila. Vystoupil jsem z auta a nebylo mně vůbec nic.Kolik rybníků je na silnicích? Ta nehoda byla spíš kuriozitou a výjimkou. Kdyby měl dotyčný v autě po ruce něco na přeřezání pásů, mohli vyplavat oba.

Alfons
27. srpna • 15:13

Ano a proto všichni závodní jezdci jezdí bez pásů:) samozřejmě že existují případy kdy pás zavinil úmrtí, ale to je menšina. A příběhy o tom jak kamarád přežil protože blablabla, těch je ke slyšení kvanta. Řeči o tom že se někdo udrží a nepotřebuje pásy rozmete jen obyčejné prudké zabrždění na dálnici. Co se bude dít při otočení auta na střechu s nepřipoutaným člověkem ať si každý udělá obrázek sám. I na tom youtube jsou opravdu "fešná" videa.

Teleman
28. srpna • 8:10

Nezapoměňte ale na to, že závodní auto se od normálního velmi liší - např. ochranný rám. Též pásy v závodním autě jsou o něčem jiném většinou šestibodové - podstatně lépe rozloží tlak, který na tělo působí. Též spona závodního pásu je na lepším místě (uprostřed) a lépe konstruhovaná. Pokud by měla mít auta pásy a sedačky tak jako závodní, JEDNOZNAČNĚ bych pásy doporučil. Pásy v běžných osobních autech jsou spíše parodie na dané téma (viděl jsem i sponu, která se po nárazu ve 40km/h úplně rozpadla). Tuhost závodní sedačky je též o něčem jiném. ANO vybavte auta sedačkami a pásy tak, jako kdyby byla závodní a bude to OK.

Teleman
27. srpna • 14:44

Souhlasím. Viz. i mé příspěvky "o chlup" výše.

B
27. srpna • 9:18

Pokud jedeš bez pásů, tak v drtivé většině zabiješ jen sebe (takže té osoby blbost, že jede bez p.), proto asi myslí v článku, že je to drobnost...
Do absurdit, že někdo proletí oknem a zabije svým tělem dalších 15 lidí prosím nechoďme.

got
28. srpna • 14:53

přesně tak, ať se každý poutá jak sám uzná za vhodné.
stát nikomu nepřikazuje nechat sešrotovat dvacet let staré auto, a pořídit novější, bezpečnější, stát nikokoho nelimituje, kolik alkoholu může vypít, tak ať jde do řitního otvoru s alibismem výběru pokut za pásy.všechno je to jenom o penězích, před bodovým systémem dělala policie na silnici hovno, což zůstalo, ovšem s tím, že když teď někoho chytře za nějakou blbost vyhmátnou, oškubou ho x-krát více než v minulosti.
a vlastní bezpečnost na silnicích je ještě horší než byla díky vynervovaným řidičům z možného postihu, a hovada jezdí pořád stejně...

lojza
27. srpna • 18:15

Až budeš gumovat kvůli psovi, nebo srně, nezapnutej půjdeš zákonitě obličejem a tělem setrvačností dopředu. Nedobrzdíš a náraz ti aktivuje airbag. Takže dostaneš pěknýho práska, nalepený na čelním skle. V případě připoutání ho dostaneš taky, ale o malinko míň. Díky podstatně větší vzdálenosti od volantu. Jestli díky té ráně poté vpálíš do někoho v protisměru, nebo na zastáku busu, zabiješ jen sebe ?

PetrM
27. srpna • 14:12

A co třeba tohle: http://youtube.com/watch?v=0EOwvUTzHPg
Není lepší tomu předcházet?

brm
27. srpna • 9:36

Je rozdil, pokud ten do koho vrazis, si narazi nos nebo rovnou umre. Pasy blbost nejsou.

B
27. srpna • 9:42

To rozhodně ano, já taky jezdím s pásy. Jen by mě z toho právník vysekal, protože ten, kdo se bez pásu zabil v tom autě, porišil základní dopravníé předpis - vždy se před jízdou poutat. S pásem by si jen trhl krkem...

Male_zvire
27. srpna • 9:29

No je poměrně dost studijí a bohužel i případů, kdy nepřipoutaný spolujezdec pozabíjí celou (připoutanou) posádku vozidla. Přece jneom ono to tělo při nárazu má nějakou váhu a setrvačnost. Takže pás je první věc, po které v autě šáhnu. Když užnic, tak necestuju v zatáčkách po celém autě. Pás mě pěkně přitahuje do sedadla.

B
27. srpna • 9:34

Já psal zejména o řidiči, ale platí to i na předního spolujezdce. Co se týče zadku, tak máš recht. Ale opět je to vina řidiče vozu a ne toho, kdo způsobil nehodu (pokud to teda není jeden a ten samý).

Male_zvire
27. srpna • 9:44

Vina řidiče? Řidič by v podstatě neměl jet, pokud nejsou všichni připoutaní. Zapomínáte na boční nárazy. Na přednost z prava se poslední dobou moc nehraje a když to koupíte z boku, tak na vás spolujezdec při náratu skočí. Každopádně bez pásů hodně štěstí. Je to risk jak prase.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
B
27. srpna • 9:47

?? A? Však myslíme oba to samé. Ale jsme u toho, že ten spolujezdec neměl pás a jak jste napsal, řidič neměl vyjet. Takže hrajem za stejný tým teď.... ??

Pepino
27. srpna • 6:14

nezapnuté pásy či nerozsvícená světla, tak se šeredně mýlí. Tato 2 věci jsou životu nebezpečné a mohou ohrožovat i okolí. Nelze v této věci ponechat na lidové tvořivosti, zda budu ukázněný nebo ne. Všude ve světě se to tvrdě vyžaduje. Teprve, až český člověk bude mít kázeň na silnici v krvi, tak mohou být zákony nepatrně benevolentnější. Zatím panuje jen anarchie, zejména u mladých kluků, kterých každý víkend umírá na silnici spousta, a zbytečně. Jistě i proto, že je okolí k nim "tolerantní".

Karel
27. srpna • 6:40

S pásy souhlasím. Člověk, který se při malé nehodě zabije nebo zmrzačí kvůli nezapnutým pásům, přivede do neštěstí i toho, kdo ji zavinil - místo pokuty ho čeká trestní řízení. Nezapnuté pásy trestat - nebo naopak, účastníka nehody bez pásů automaticky považovat za viníka.Se světly je to, věřte nevěřte, stále pitomost. V Rakousku už na to přišli a povinné svícení ruší, zatím. Ještě ho nezakazují, ale časem možná dojde i na to. Ono totiž ohrožuje ostatní účastníky provozu, jako jsou cyklisté a chodci. Navíc vzbuzuje v nezopovědných řidičích dojem, že kde nic nesvítí, tam nic není - a může se tam vjet naplno, i když tam není vidět.

Sallmi
27. srpna • 10:23

V Rakousku za ruseni povinneho sviceni mohou posahany ekologove...prej auto s rozsvicenymi svetly vyprodukuje podstatne vic skodlivin...:-/

got
28. srpna • 14:37

ale to je pravda! plus minus 0.2l/100km u osobního auta.
a nikde není vidět extra přínos celoročního svícení.kdo jezdí 10tkm ročně, 20 litrů paliva "vysmradí" do vzduchu, kdo 100tkm, tak již nezanedbatelných 200 litrů, z toho dobrých 4000,-kč nacpe státu formou dph a spotřební daně, a pokud používá klasické žárovky, minimálně 3 páry padnou za vlast, a to se nikdo nepozastavuje o dalším kvantu tepla vyzářeném z reflektorů...sečteno podtrženo, i sváteční řidič (10tkm/rok) tímto opatřením dotuje nedobrovolně státní kasu minimálně sumou 400,-kč, a o to politikům především šlo.

Alfons
28. srpna • 15:51

0,2 na 100km je rozdíl který snadno smaže styl řízení. Třebas rychlost nad rychlostní limit má na spotřebu o hodně vetší vliv:)

Laďa
27. srpna • 19:23

Kdysi jsem v Ostravě přejížděl trolejbusem z vedlejší na hlavní, která byla v letním horku umyta kropicím vozem. Z pravé strany přijížděl motocykl a byla jen náhoda, že jsem ho na poslední chvíli uviděl.Tato příhoda pro mě byla impulsem pro to, abych dětem nařídil při jízdě na kole po mokré silnici svítit a sám od té doby (70. léta) svítím i ve dne, přestože u předchozího zaměstnavatele jsem s tím měl problémy.O „zelených” jsem měl kdysi jiné mínění. Už mnohokrát jsem se ale přesvědčil, že mnohdyjde o lidi, kteří blábolí o něčem, čemu vůbec nerozumí. Tak například jsem ještě neslyšel o tom, že by některý ekolog protestoval proti zpomalovacím prahům na silnicích (auto jede o prázdninách v noci ze soboty na neděli kolem školy, kde je přeprahováno a potom se znovu rozjíždí, to zpravidla několikrát a zbytečně zvýšenými emisemi — hlavně starší nákladní auta — znečištuje vzduch), zato nedávno protestovali pražští zelení proti zvýšení počtu zastávek na znamení (prý se tím sníží komfort dopravy — rád bych věděl, jak, když autobus zastávkou plynule projede). Spíše bych čekal, že to přivítají jako příspěvek DP Praha k ekologii (autobus nemusí zastavovat a znovu se rozjíždět, takže ušetří energii a sníží se znečištění vzduchu emisemi).Ještě pár pěkných protestů a zelení se zdiskreditují sami.

Aleš
27. srpna • 10:08

Auto bez zapnutych svetel je to nejhorsi co muze pro cyklisty a chodce byt! Ve dne to rozhodne nikoho neoslnuje a auto je 10x viditelnejsi. Uz mockrat jsem skoro zacal prechazet a jelo stribrne spinave auto bez rozsvicenych svetel. Pasy a svetla jsou zakladni nutnost, ktera se musi trestat tvrde, on si na to cesky obcan brzo zvykne.

bojler
28. srpna • 1:04

tak tak. podpis.

B
27. srpna • 9:22

"Člověk, který se při malé nehodě zabije nebo zmrzačí kvůli nezapnutým pásům, přivede do neštěstí i toho, kdo ji zavinil.... "Každý soudní znalec pozná, že mrtvá/zmrzačená osoba neměla pásy, takže právník to má podložené a tato věc se nepoužije a postižený účastník si za to může de facto sám (což váš obhájce velmi rád použije na obranu), protože s pásem by se mu tolik nebo nic nestalo při té a té rychlosti a takovém a podobném nárazu.

Teleman
27. srpna • 9:16

S těma pásama to není tak jednoznačné. 3 mí známí (šlo o 3 nehody v období 7let) přežili nehodu právě díky tomu, že nebyli připoutáni a z auta vypadli. U nehody jde vic o štěstí. Podobně jsem byl svědkem, že při malé nehodě (do 50 km/h) utrpěla přepravovaná osoba jediné zranění - a to velmi vážné vnitřní zranění od pásu. Když jsem to konzultoval s lékařem - říkal, že nepřipoutaní mají první zlomeniny, připoutaní mají první vnitřní zranění. O svém životě by si v tomto případě měl rozhodnout každý sám - pásy bych rozhodně doporučil, ale jejich nepoužívání bych netrestal.

JiVi
27. srpna • 9:53

tim, ze se nepripoutas m, rozhodujes i o zivote toho druhyho ucatsnika silnicniho provozu, nehlede na to, ze v kutalejicim se aute volna osoba pekne pomlati ti uvedomely. proste .. pasy jsou bez vetsi zmeny v autech neustale a statistikou je prokazan jejich duvod.. tak nepremejslej a pouzivej je ;-)

Teleman
27. srpna • 10:06

Kdyby se ti mí 3 známí poctivě poutali, navštěvoval bych je už jen na hřbitově, takto se scházíme (mimo jiné) v hospůdce u piva. Jinak ale například na dálnici se poutám vždy. Ano jsou případy, kdy pásy zachrání život (je jich víc), ale jsou i případy, kdy pásy zabijí (ty se ale do statistik nehodí - ani se tam nedostanou). Ti mí známí jsou rádi, že patří k živým (kdyby byli připoutáni, neměli by ani nejmenší naději - auto bylo v místě sedačky, kde seděli, totálně zdemolované). JE TO HLAVNĚ O ŠTĚSTÍ. Nikomu neradím, aby se nepoutal, jen bych to nepokutoval. Pokud vás zachrání i 0,1% statistiky, budete za to sakra moc rádi!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p0etrik
27. srpna • 16:12

Delas to presne naopak, pasy nejvic pomahaji pri nehodach v malych rychlostech. To ze se poutas na dalnici uz ti naopak prilis nepomuze.

Male_zvire
27. srpna • 10:19

JAk to můžete vědět, že by se s pásy zabili? Připoutaní nebyli, takže to nemůžete vědět.

Global Admin
27. srpna • 11:30

No jestli to rozmačkalo tu sedačku, tak to snad dá rozum, ne? Použij ho..

Mem
28. srpna • 11:30

Tu sedačku to rozmačkalo třeba proto, že jako nepřipoutaní neměli šanci dál ovládat auto a někam vletěli (a tím někoho ohrozili). To není o osobní svobodě, ale o ohrožování dalších účastníků, řidič se má do poslední chvíle snažit odvrátit katastrofu (viz třeba airbagy, které se hned po nafouknutí i vyfouknou, aby nepřekážely ve výhledu)

yan
28. srpna • 14:44

jezis no neda mi, aby som nezareagoval... Ved rozmyslaj, preco asi vyletel vodic? lebo doslo k silnemu narazu nie? a preco bola sedacka zdemolovana kusmi auta? lebo doslo k silnemu narazu.
Takze mi pride dost logicke ze prvy naraz spomalil auto tak, ze uz sa nemohlo zdeformovat v druhom naraze tak, aby rozmasirovalo sedacku. Jedine ak by islo 130 km/h a viac, po naraze vyletelo z cesty do skaly, alebo do neho narazili silnym narazom ine auta... Ale to su tiez situacie, v ktorych by bolo lepsie pre chudaka vodica, aby v aute uz nesedel, a tiez su to situacie, ktore by nastali aj vtedy, keby sa vodic v aute zostal a pokusal sa ho riadit.
Nehovoriac o tom, ze plny bolesti asi tazko bude riadit auto.
A napokon - urcite je 100x lepsie, ked vyletis von, ako by ta mali vysekavat z takto rozmackanej sedacky - na nej predsa vykrvacas skor, ako pride prvy hasicsky vyprostovak.

Mem
28. srpna • 16:16

Najsamprv rozmyslaj ty, ze asi preco je to u tych airbagov tak, ako som napisal. Lebo prvy naraz ta moze iba spomalit, ale ak mas pasy tak mas este moznost krutit volantom a brzdit. Ale bez pasov letis uz pri prvom naraze von a auto ide dalej (autobusova zastavka atd.) (Sorry za pripadne chyby, slovensku gramatiku nepoznam)

Male_zvire
27. srpna • 12:27

Já ho používám, ale zákon mluví jasně. :-D

martin
28. srpna • 8:43

a Vy věříte tomu, že zákon zná všechno nejlépe ?

notch
27. srpna • 7:45

"účastníka nehody bez pásů automaticky považovat za viníka."Vy si můžete se zákonodárci podat ruku, říkáte stejný nesmysly :-O

Alfons
27. srpna • 8:33

No chápu že na světla jde zapomenout, ale nepásat se je záměr. Nevidím jediný důvod proč by bez nich měl někdo jezdit....
Určitě by to měla být přitěžující okolnost.

Tonda
27. srpna • 13:12

přitěžující - ale jen když se něco stane.
Jinak je to věc osobní svobody.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupránek
27. srpna • 17:18

Presně tak, nepásáním ohrožuju sebe, svoje tělo, které je MÝM majetkem. Mimochodem - já se pásám vždy, ale ne kvůli byrokratům, ale kvůli sobě.Takže samozřejmě pokud někoho napálím a on nebyl připoután (tedy vědomě podstoupil riziko), měl by přijít soudní znalec a odhadnout, jakou újmu by utrpěl, kdyby připoután byl a jen za to viníka trestat. A ne za zabití, když si to ten nepřipásanej jelen zavinil sám.Jenže pokud by takové pravidlo platilo, začali by se někteří (třeba já) ptát, proč stejně nehodnotit jízdu v zastaralém a nebezpečném autě. Přeci když ve stejné rychlosti ťuknu do Trabantu a do Volva S80, následky jsou dramaticky různé - a to přesto, že jsem se já jako viník dopustil stejné chyby. A lidi do Trabantů a stopětek taky lezou dobrovolně, riskují stejně vědomě, jako ti, co se nepoutají (a navíc ohrožují ostatní a zamořují ovzduší). Já bych prostě sebe, natož své děti do tak nebezpečného auta vědomě neposadil - holt bych oželel pívo, rum, cigára, kabelovku, kempování v Chorvatsku, turistickej salám - a našetřil bych bezpečnější 8 let starý auto střední třídy. A pokud ne, tak holt pojedu vlakem. Do vzduchu taky nepustěj dopravní letadlo takového stáří a v takovém stavu... Které letecká společnost nemá na slušné, prostě nelétá.

MartinVonHerspitz
28. srpna • 23:46

placate nesmysly. Kdyz pojedes bez pasu a nasines to do me a budes na tom hur vim jak to v 85 procent pripadu dopadne (pritelkyne jezdila x-let v RZ) dopadne to tak, ze tebe budou tahat ven jako prvniho prestoze jsi to zavinil.
A ne ze by se nestalo ze ten pri vedomi zkapal a ten s nejakou otevrenou zlomeninou a vinik se z toho dostal.

mira
28. srpna • 7:01

Jenze jizda bez pasu je zakazana, trabantem pokud splnuje technickou, emise ne.

řidič
27. srpna • 7:26

Se světly to rozhodně není pitomost. Jestli si někdo myslí, že kde nic nesvítí nic není, tak je je pitomec jedině on. A pitomci mohou umírat holt no... Stejně jako ti, co si myslej něco o "absolutní" přednosti na přechodu nebo že náklaďák dovede zastavit z padesátky na 101-ti metrech.Světla ANO!!!

ja
27. srpna • 7:42

To by nakladak v obci tech padesat mujsel jet

řidič
27. srpna • 7:27

...10-ti metrech

193.85.170.205
27. srpna • 7:51

On ten náklaďák nezačne brzdit ani těch 100 m od přechodu, přesto že dobře vidí, jak se chystá přejít po přechodu maminka se dvěma malými dětmi. jezdím denně, tak vím o čem mluvím. jen asi 20% řidičů náklaďáků a téměř žádný z řidičů autobusů je natolik slušný, aby zastavil před přechodem a pustil chodce. Zrovna minulé úterý v Č.B. Na Sadech jsem zastavil před přechodem, protože tam stála maminka s kočárkem a dvěma dětmi. Naproti projeli klidně dva náklaďáky a čtyři osobáky než ten šestý konečně zastavil, aby chodci mohli přejít.
Dle mého názoru řidiče nevychová žádný zákon sebe více represivní, pokud nebude dodržování takového zákona vymáháno. Věřím tomu, že kdyby v okolí přechodu někde byl policista, tak zastavilo hned první auto a ne až 6.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Global Admin
27. srpna • 11:32

Koukám, že když chodce většinou pouštím, jsem v dnešní uspěchané době asi docela exot :D Ale teda pravda, že náklaďák něřídím, jen osobák..

Exot
28. srpna • 0:37

Me uz z exotismu chodci pomalu ale jiste vylecili.
Jedu jako jedine auto a za mnou nikdo. U prechodu vidim skupinku lidi tak zpomalim. Chodci nic. Zpomalim jeste. Chodci zas nic. Jsem uz skoro u prechodu a hop. Prvni clovek mi skoci skoro pod kola. Ja rychle tam skocil o to pomaleji se soura pres prechod. Uz je skoro na druhe strane a ja se chystam rozjet. V tu chvili se rozmysli druhy, dosud stojici a cumici chodec. Po nem se situace opakuje se tretim a nasledne stejne tak se ctvrtym z druhe strany.
Konecne se rozjedu abych nasledne musel po 5 metrech na brzdy protoze dalsi chodec ma ten 5 metru vzdaleny prechod asi daleko a ma prece "absolutni prednost" tak co by se rozhlizel.
Po dalsich 30 metrech dalsi prechod. Nikdo u nej nestoji a nehodla prechazet. Jsem skoro u prechodu kdyz se zpoza rohu vynori clovek s mobilem u ucha a hop rovnou pred auto. Zabrzdim smykem napric silnici jen kousek od toho s prominutim hovada aby ten se zastavil, neco rekl do mobilu, otocil se a odesel smerem ze ktereho prisel.
V podobnem duchu se odehrava "poklidna a pohodova jizda napric mestem" az dojedu konecne do cile se spalenymi brzdovymi destickami, hodinovym zpozdenim, spalenou pulkou nadrze a naladou zabijet.
A podobna "poklidna jizda s ukaznenymi chodci na prechodech i mimo ne" me ceka kazdy den. Jeste se divite ze prestavam byt exot a pokud chodec evidentne nema zajem prejit a nebo neni tesne u silnice, ani nezpomaluju?

petr
26. listopadu • 13:47

my asi jezdíme po stejných silnicích-což?

Standa
27. srpna • 16:18

Zdravím kolego exote. :-)

Lukas
27. srpna • 8:55

Nejsem řidič kamiónu. Ale řeknu vám že pokud se blíží k přechodu, tak na něj mávnu a nechám ho přejet. Zvlášť když je to v kopci. Mám rád naše životní prostředí a trpím když vydím jak bezohlední chodci zastaví kamión na přechodu, i když mohou pár vteřin počkat a přejít až za ním. Kamión zabtzdí, potom dlouhý a zakouřený rozjezd a na dalším přechodě za 50 metrů ho zastaví další blbec.

Tonda
27. srpna • 13:05

dělám to stejně - pro mě jako chodce je jednodušší zastavit, než pro auta, nota bene nákladní..Vynucování (v podstatě skoro absolutní) přednosti pro chodce je zhovadilost prvního řádu, ovšem je to krásně "politicky korektní" ;-)

Laďa
27. srpna • 18:57

Přednost chodců tak, jak je u nás vyžadována zákonem, není žádný nesmysl. Nesmyslem by byla, kdyby převážná (až drtivá) většina řidičů byla ohleduplných. Jestliže to není, je potřeba řidiče (teď už zákonem všechny) k tomu přinutit.Jsem řidičem z povolání desítky let. Nikdy jsem neměl nic proti ženám za volantem. Až posledních několik měsíců jsem si začal více všímat, kdo sedí za volantem, když já už z dáli (několik desítek metrů) pouštím chodce (podle situace i mimo přechody, když jsou daleko třeba nebo jde o staré lidi). Přestože zpomalím, dávám směrovky na volnou stranu a ještě rukou ukazuji přijíždějícím autům, aby zpomalila, téměř bez výjimky sedí za volantem auta, které na toto naopak reaguje prudkým zvýšením rychlosti (hurá, autobus brzdí, honem před něj!) osoba ženského pohlaví.V televizi vidím a slyším přesvědčovat o tom, že ženy jsou lepší řidičky než muži, že jezdí bezpečněji. Blábol.

Josef Novák
27. srpna • 3:49

U nováčků všech skupin Ř.P. bych zavedl povinné psychotesty.Nevím proč u vydání Zbrojního průkazu psychotesty být nemusí,ale u řidiče autobusu,či nákladní soupravy ano....:-/

Male_zvire
27. srpna • 9:22

No já nevím. Když jsem dělal zbrojní průkaz, tak psychotesty být musely. I když to byla fraška a byly to prachy pro doktora, ale byly. Hádám že pro řidiče je to to samé. "Dáme vydělat těm co už to nepotřebují...."Mě spíš fascinuje jiná věc. Když se dělá řidičák, tak se zaplatí autoškole. To beru, ale proč musí jít žadatel o ŘP na magistrát, kde si objedná do autoškoly zkoušejéícího a ještě za to vyklopí 700,-? Co je tohle s odpuštěním za pič...nu? Nejenom že ti zkoušející jsou kki, kteří si při zkouškách léčí komplex méněcennosti, ale ještě se jim musí spešl platit. "Málo vyděláváme, tak nám zaplať 700,-, já tě u zkoušky vyrazím a zaplatíš nám znovu."Včera mi jedna zmalovaná sociální pracovnice v X5 nedala na kruháči přednost. Koukala se na mě a v klidu najela tesně přede mě. Škoda že to auto nebylo moje. Ona ta Sierra je docela tank.... O kus dál je 80 a vzal mě tam maník v Hondě tak ve 130. A než jsem dojel domů, tak si hráli tři manící v Seatovi s policajtama na honěnou. Zajímalo by mě jestli je chytli. A tihle lidi asi nemají problémy získat ŘP, případně jezdit bez něho. Nějakej chudák, co potřebuje Bčko kvůli zaměstnání na tomhle bude jenom trpět. Systém vydávání ŘP by měl být u nás jak v americe. Stejně je vlastnění řidičáku na osobák v podstatě povinnost, takže co.

Pavel
27. srpna • 17:35

Prosímte, jaký je to vydávání řidičáků v Americe? to by mě zajímalo, protože to nevím :(

Pepa
27. srpna • 13:48

To bylo pro Lidový milice, tam jsi to nepotřeboval :-D:-D

Qaxi
27. srpna • 8:19

Protože v zásobníku pistole bývá tak 15 nábojů ...Ale v autobusu máš za sebou 40 lidí a s 10ti tunama hmoty jedoucíma 70 km/hod dokážeš zmasakrovat i 5 osobáků (*3 lidi ...)Navíc s pistolí se chodí na střelnici, s autobusem mezi lidi ...
Berte to jak o humor ...

Joe
27. srpna • 1:22

Ano bohužel je to tak papíry dneska opravdu dostane každý, někdo na to prostě nemá ... a neměl by je dostat.

kanour
27. srpna • 16:34

Myslim, ze vydavat papiry zvlast novackum je blbost nejvetsiho kalibru. To same je tady v Australii.Chteji vas zmast. Je to jen o penezich. Novacek bude muset opet za rok jit delat jeste jednu zkousku a zase zaplatit.Tady v Australii ma clovek nejdrive Cervene "P" na rok, pak novy testik, pak zelene "P" na dva roky, pak zase testit a pak teprve plna licence.Kravina. Proste staci jen udelat pravidlo, ze pokud ma ridic cerstve papiry, rok musi mit na skle znacku zacatecnika, aby si ridici okolo dali pozor.Jinak co se tyce toho, ze ridicak ma kazdy... a proc ne. Kazdy neni Schumi a auto je treba. K tomu nepotrebujes vysokou skolu. A idioti na silnici se najdou vzdy. Jestli jsi starej nebo mladej.Radsi bych udelal lepsi autoskolu.

Gooby
27. srpna • 1:20

Bohužel hodně lidí zneužívá to, že si sundá značku a jezdí bez ní, aby "ochcali" radary. Většinou jsou to nebezpeční týpkové v silných autech s tmavými skly, kteří si svou nebezpečnou a naprosto bezohlednou jízdou léčí komplexy "malých penisů". Ty je potřeba tvrdě trestat!Přimlouval bych se ale za to, aby když mi značku ukradnou, abych měl možnost s policejním protokolem, kde mám ohlášenou krádež/ztrátu, jezdit třeba den nebo dva, abych se mohl vrátit do svého bydliště a vyřídit si značku novou.

Jan Novotný
28. ledna • 10:13

souhlasím s tímto názorem

TM
28. srpna • 10:45

A přitom by stačilo, aby šlo ohlásit ztrátu SPZ třeba mobilem a do vydání nové se nejedná o přestupek. Snad jen, kdyby potřetí ihned po obdržení značky zase nahlásil ztrátu...

Luboš
27. srpna • 12:10

... stačí jedno bezohledné zacouvání řidiče s tažným zařízením a jste bez přední SPZ. Z prasklého rámečku vypadne SPZ již na prním výmolu velmi snadno. Samotná výměna SPZ stojí peníze a být ještě trestaný za to že mi jiný způsobí škodu - hloupost.

Luboš
27. srpna • 12:19

ještě pro doplnění: to by zrovna tak mohl být potrestaný i řidič s novým vozem, který má jedinou dočasnou převozní značku na zadním skle - přeci hloupost.

Pepa
27. srpna • 13:46

No pokud s ní bude jezdit tak, jak to dneska vídáme, pak je potrestání správný. Přečti si k čemu všemu se nechá převozní značka použít a pak přispívej B-]

RedBaron
27. srpna • 7:44

Nejsou ti "nebezpeční týpkové v silných autech s tmavými skly", kteří si před radarem sešroubují značku a za ním zase našroubují, jenom výplodem tvé fantazie? :o)

Gooby
27. srpna • 8:29

Bohužel není :-( Už jsem jich docela dost viděl. Uznávám, že ne všichni, které jsem takto potkal, jsou "zločinci" a měli to záměrně, ale dle stylu jízdy se to dá docela slušně odhadnout, zda to je obyčejný řidič, který si na nic nehraje a nemusí si nic dokazovat nebo magor, co mu ta jeho husička nedala a on si to vybíjí na ostatních v autě.

JiVi
27. srpna • 9:30

ja zase potkavam pirary ve stribrnejch octavkach ... nejlepsi jsou ti, co se snazi za kazdou cenu ujet .. v zatackach jim uskakuje zadek, ohrozuji vsechny okolo, hulan z vyfuku .. ale za zadnou cenu se nenechaji predjet .. radsi se pozabijej nez aby uznali, ze to proste nejede :-D

Major Zeman
27. srpna • 9:49

Mas nejakej mindracek?

Robin K.
27. srpna • 1:45

Zákon, kterým může být nespravedlivě potrestán jediný člověk, je špatný zákon. Tento předpis určitě dopadne více na ty, proti kterým vůbec není namířen než na ty, o kterých hovoříš. A není proti tomu obrany, proto je to špatně.Obzvláště dobře to na povrch vyplývá vedle jiných, stejným způsobem trestaných přestupků. A to nejen obsahově, ale i tím, co zmiňuji výše. Když někdo nabourá a někoho zraní, je to nesporně člověk, který se neosvědčil. Je to případ, u kterého není pochyb o tom, že v osobě řidiče před sebou máme někoho, kdo něco nezvládl a musí za to pykat. Ten, kdo nemá značu, je nebezpečný jen velmi potenciálně, navíc ani nevíme, jestli si ji sundal, nebo mu upadla. Za to prostě nelze dát stejný trest, navíc jej ani náhodou nelze uložit stejně spravedlivě - v prvním případě je to skoro stoprocentní, v druhém třiceti-, dvaceti-? Kdo ví. Takže tohle bych neobhajoval, je to nedomyšlená hloupost...

Robin K.
27. srpna • 1:48

Doplnění: Asi bych mlčel, kdyby za to dávali tisícovku pokuty, ale zákaz řízení za jízdu s autem bez značky? To je totální nesmysl, že za to nedáváme rovnou vězení...

Phoenix
27. srpna • 8:31

Co do vězení, kvůli takovým se zavede nově trest smrti ukamenováním - policejní hlídka svolá vysílačkou své kolegy, zároveň si objednají Avii plnou dlažebních kostek a na tom zoufalci si všichni vybijí svůj vztek :-D:-D

Kevin
27. srpna • 1:28

Bohuzel na tohle ale jaksi "zapomneli", takze je to cely kravina. Me uz znacku v zivote parkrat urazili nebo ukradli a tady ti zadny protokol nepomuze. Dojedes do Brna na jednani, prijdes o ni a nazpatek muzes Pendolinem. Kdyz budes mit auto na leasing, tak si znacky vyridis nejdrive za 14 dnu, mezitim budes jezdit vlakem? Asi ne, tak se na to vykasles, budes jezdit bez ni a jak jednou nebude mit fizl pochopeni, mas smulu...Dementni, nemyslis? Proti piratum se musi bojovat jinak a ne tak, ze hodime obeti i skudce na jednu hromadu a jeste budeme stejne trestat nehodu i neco tak banalniho, jako je upadla SPZ...

praktik
27. srpna • 8:56

Je tu jedna možnost, místo značky si dám kus papíru, na něj namaluji značku fixem a je pokoj. Když mě zastaví, můžou udělat kontrolu s techničákem a maximálně brblat o nestandartní značce, ale ne o jízdě bez značky. Na sehnání originálu mám času dost, jen bych ztrátu originálu měl ohlásit cajtům, abych byl z obliga. :-P

jk
2. ledna • 22:59

tak to je blbost, nesmí být zhoršená ani její čitelnost a musí být z kovu (pouze ta která byla přidělena). Postih bude stejná a to dle § 22 a) bod. 2 zák. č. 200/1990 Sb.

zdenek
27. srpna • 10:40

Z obliga bys nebyl. Jedina spravna RZ je ta kterou dostanes na urade, par cisel namaranych na papiru je jen par cisel nacmaranych na papiru a v zadnym pripade to neni RZ a jizda s cimkoliv nez se spravnou RZ je logicky jizda bez RZ ;-)

Pepe
28. srpna • 7:23

Pak už mně napadá jedině mít ze dvě značky v kufru navíc...
Neuděláme těm blbcům "sametovou? S klíčema po hlavě aby se jim rozsvítilo...

Gooby
27. srpna • 1:56

S tou upadnutou značkou, to bych zase tak nebral. To by byla blbá náhoda. mám už naježdíno poměrně dost, ale nikdy se mně, ani nikomu v okolí nestalo, aby ztratil značku bez cizího zavinění.

pro
27. srpna • 20:12

Za 25 let co jezdíl mi upadla přední značka dvakrát. Letos v zimě a samozřejmě to nebylo před domem. Jsem pirát silnic ?

theKing
28. srpna • 16:34

Jo.Pouzij sroubovak.

cc
27. srpna • 8:28

Mě upadla značka v myčce. Zjistil jsem to až po 14 km doma. Naštěstí tam ještě byla.

p0etrik
27. srpna • 8:13

Mne osobne se to stalo loni pred Vanoci. Navic byl zrovna Krystov a staveli mne. Byt to ted tak uz jsem bez papiru.

pan Frank
20. září • 10:07

Vyplnit žádost o úvěr žádat nyní pro váš úvěr. Pidilidi INFORMACE
Váš Jména :_______________
Vaše země :_______________
Půjčka částky potřebné :______________
Doba trvání úvěru :_____________________
Účel úvěru :__________________
Mobilní telefon číslo :_____________
Sex :_____________________________
Věk :_____________________________ Kontaktní osoba: pan Frank

notch
27. srpna • 7:42

Mne se to uz stalo a v mem okoli taky.

pan Frank
20. září • 10:09

Vyplnit žádost o úvěr žádat nyní pro váš úvěr. Pidilidi INFORMACE
Váš Jména :_______________
Vaše země :_______________
Půjčka částky potřebné :______________
Doba trvání úvěru :_____________________
Účel úvěru :__________________
Mobilní telefon číslo :_____________
Sex :_____________________________
Věk :_____________________________ Kontaktní osoba: pan Frank

JiVi
27. srpna • 7:30

spis mas blbou nahodu, ze se ti neztratila, ze ji slohnou tkvuli samolepkam STK a ME je docela casty ... a vzhledem k tomu, ze to je zadni znacka, je docela problem si toho behem dne vsimnout

pan Frank
20. září • 10:08

Vyplnit žádost o úvěr žádat nyní pro váš úvěr. Pidilidi INFORMACE
Váš Jména :_______________
Vaše země :_______________
Půjčka částky potřebné :______________
Doba trvání úvěru :_____________________
Účel úvěru :__________________
Mobilní telefon číslo :_____________
Sex :_____________________________
Věk :_____________________________ Kontaktní osoba: pan Frank

Jas
27. srpna • 7:29

Ono stačí u některých držáků, když zprudka najedete do louže. Byl jsem svědkem mnoha takových ztrát a proto doporučuji tu značku přišroubovat i když ji máte v držáku, ze kterého "zaručeně" nevypadne.
No a proti krádeži značky již byla vymyšlena řada způsobů, jak toto ztížit, tak se porozhlédněte po netu ;-).

pan Frank
20. září • 10:09

Vyplnit žádost o úvěr žádat nyní pro váš úvěr. Pidilidi INFORMACE
Váš Jména :_______________
Vaše země :_______________
Půjčka částky potřebné :______________
Doba trvání úvěru :_____________________
Účel úvěru :__________________
Mobilní telefon číslo :_____________
Sex :_____________________________
Věk :_____________________________ Kontaktní osoba: pan Frank

Gooby
27. srpna • 8:26

Hmm, na svém autě mám docela už i pomačkanou značku, protože auto bylo takto hlavně z počátku 90. let parkováno na ulici a kdekdo měl na svém autě kouli a "opřel se" a doposud drží jak helvitská víra :-) Holt jsou auta a auta s třícípou hvězdou ve znaku ;-)

Doporučujeme

Články odjinud