Ministerstvo dopravy je proti zavedení rychlostního limitu automobilů

53 komentářů

Analytik
20. července • 10:21

Protože je všeobecně známo, že řidiči v klobouku jezdí pomaleji a nepředvídatelně, možná by pomohlo snížit emise povinné nošení klobouků při řízení auta. Nikdo by totiž nevěděl, který z řidičů v klobouku je ten typický kloboučník. Takže by si museli dávat pozor všichni a museli by jezdit pomalu a opatrněji, což by mohlo vést ke snížení emisí i bez politických zásahů do výroby vozidel. Toto řešení by mohlo snížit emise u všech vozidel bez ohledu na jejich maximální rychlost nebo počet stupňů převodovky. Existuje ovšem riziko, že by pak poslanci mohli novelizovat silniční zákon, kdy by za jízdu bez klobouku byly 2 body a pokuta x tisíc korun. Nebo by policisté místo udělení bodů a pokuty mohli prodávat klobouky všem neekologicky smýšlejícím řidičům, pokud by tito zlosynové byly přistiženi při jízdě bez pohlavní pokrývky.

chatumbabub
19. července • 23:36

Tohohle bych se urcite nebal. Automobilova lobby bude urcite silnejsi nez nejakej anglican..

tuky
19. července • 17:00

"není prokázáno, že vyšší rychlost znamená automaticky vyšší emise CO2" pane Ondrisiku, fyzika uz neplati???Taketo tvrdenie by ste si mali najskor overit, nez ho verejne prezentujete. Ono, ten vzduch okolo nas je pekna potvora nad ~80-100km/h

Radek Ondrášík
19. července • 17:52

A nemáte pravdu. Podívejte se na emiste vozu starého 20 let se spotřebou 8 l a na emise současného vozu se spotřebou 8 l. Možná budete překvapený, ale to nové auto bude mít nižší emise.Tedy u jednoho a toho samého vozu samozřejmě platí, že vyšší rychlost = vyšší spotřeba = vyšší emise, ale toto nelze aplikovat mezi vozy napříč.

skip
19. července • 19:43

Nesmysl.. pokud se bavíme o emisích CO2, budou emise u dvou aut se stejnou spotrebou vzdy stejne, projdete si chemii a fyziku zakladni skoly.

Jako fakt :)
19. července • 20:10

To je hloupost. Staci se podivat na ruzne vozy v soucasne nabidce. I pres stejnou spotrebu maji ruzne emise CO2. On mezi motorem a koncovkou vejfuku se totiz davaji ruzne blbosti, ktere odbouravaji CO2. Cast se proste "rozlozi".Jinak, nez se tu zacnes ohanet nejakou zakladni skolou ty chytroline, je to veci jen chemie, fyziku do toho jaksi nehazej. Takze se vrat na tu zakladni skolu, abys vedel co se tam uci.

tuky
20. července • 2:42

tak, nalejme si cisteho vina:
1. cim vyssia rychlost, tym vyssia spotreba
2. pri horeni uhlovodikov vznika voda a CO2 [ciste horenie, o NOx nehovorime, CO je minimum a malo by sa zoxidovat na CO2 pred tym nez vyjde z vyfuku]
3. vyssia spotreba = vyssie emisie CO2preco ine meisie s rovnakou spotebou? Hmm, malo by to byt rovnake [nekecam]. Mozno by sa bolo dobre pozriet na metodiku a za akych podmienok sa test uskutocnil. Diesel and benzin nemozu mat rovnake emisie, ale pri rovnakom type motoru s rovnakou ucinnostou a rovnakym palivom by mali emisie byt tie iste.// emisie Co2 sa csto pocitaju prave zo spotreby [tu teda stoji otazka: v akom rezime sa merala spotreba a za akych spotreba]CO2 se nerozlozi vo vyfuku - ak to dokazete, ste (buduci) multimiliardar

šmoula
19. července • 13:57

což je českému človíčku cizí.Vyhledejte si znalecké posudky a testy,Ad]1)lidský organizmus versus rychlost,Ad]2)rychlost nad 140km/h je mimo dálnici pro 80% řidičů nad jejich síly,Ad]3)zamyslete se nad sebou,....Jr;-)

hajanen
19. července • 12:35

GPS řízených omezovačů, které řidiče nepustí nad limit daný v konkrétním místě - nebo bude aspoň sloužit jako tachograf a pokuty budou "online"3-[ Resp. Anglie v tomhle půjde jistě příkladem, že.
Neříkám, že se mi to líbí, ale presumpce viny se v tomto směru uplatňuje už dnes, viz vybavení vozu imobilizérem- detektorem alkoholu.

ACE
19. července • 10:45

A je jasné, že není čeho se bát, protože tohle nemůže nikdy projít. Angláni pokud vím tak již nevlastní žádnou automob. firmu tak je to tolik nepálí. Ale co němčouři, frntíci, taliáni co auta a motory vyvíjejí, ti teprve budou vřeštět.
Takže zbytečné emoce stranou, tohle je jen plácnutí do vody.

bingo
19. července • 11:04

No, nevim jestli je na faktu, ze si automobilova lobby prosadi, co chce, neco k jasani :-/ Uz jsme mozna mohli mit elektromobily a misto toho platime Ahmedovi za ropu a saze ve vzduchu.

Saman
19. července • 12:13

elektromobil muzes mit us davno ;-) , na trhu jich par je a je jen natobe jesi si ho koupis a budes ochoten se v jistych ohledech uskromnit B-]

Alcides
19. července • 13:18

ono už jsou dávno různé motory na různé spálování a to i za rozumnou cenu s výrobou, ale je tady jeden obrovský problém, kdyby to někdo uvedl na trh, tak než dojde na patentní úřad, tak ho šejkové ostřelí, protože v tom jsou strašné peníze a ti šejkové by o ně přišli. Za období komančů dělali že zkupovali různé patenty jen aby se nedostali na veřejnost. Jsou v tom peníze a to je taky jeden z důvodů proč není hybrid za lidovku (samozřejmě taky za to že tam je náročná výroba atd atd atd)

bingo
19. července • 12:45

Resp. abych to dopovedel, tak elektromobil ma taky nizsi servisni naklady a nemit prijmy ze servisu a oprav...

bingo
19. července • 12:32

No ja myslel spis to, ze oproti 90. letum, kdy nekolik seriovych elektromobilu vzniklo, se v tehle oblasti prestalo cokoli dit. Patrne gentlemanska dohoda mezi vyrobci a tezari(?). Prece tu ropu jeste dotezime ;-)

expert
19. července • 10:56

beztak za pár (desítek) let budou černé "bonzovací" skříňky realitou a to bude tvrdší oříšek než hloupý omezovač........

Shakal
19. července • 10:54

Jako plácnutí do vody to vidím taky, spíš tomu anglánovi teklo do bot, že nic nedělal, tak musel něco vymyslet :-D3-[

Shakal
19. července • 10:44

jak řešit omezení auta na 160km/h, když si budu chtít zajezdit například na okruhu? Nebo jiné uzavřené trati? Na okruhu přece můžu jet kolik chci, tam nejsem účastník provozu B-]

Marek71
19. července • 19:55

Nielen na okruhu, ale napr. aj na svojom sukromnom pozemku.Je to hovadina a tymto sa ten podlanec chel iba trochu zviditelnit.

Pecuch
19. července • 10:26

Myslim, ze v Japonsku uz to takhle funguje, akorat tam maji limit tusim 180 km/h. Kdyby to bylo kolem 200 km/h, tak myslim neni problem, protoze rychleji uz jezdi stejne jen mizive % aut.

bingo
19. července • 10:44

RO by mel Japoncum vysvetlit, ze je to prece blbost, protoze takhle se uplne vytrati smysl pro vlastni odpovednost :-D Doufam, ze se timto sociologickym jevem bude AR dal zabyvat.

expert
19. července • 10:32

tak mizivé procento aut jezdí rychleji i než 162, což je nějakých 170-180 tacho (podle typu auta).... Zřejmě ale významné procento onoho mizivého procenta představují úředníci z Min. dopravy.........

Cyril H.
19. července • 10:21

Nejvetsi sranda byla pozorovat v TV ty vydesene xichtiky pseudomanageru z VW, jejich lobbystickych organizaci a tomu podobne. Ovsem nejlepsi gol dal myslim nejaky jouda snad z min. dopravy, ze pry vyssi rychlost (vetsi spotreba) nema vliv na emise. Ten pan by si mel asi zopakovat prvni stupen ZS.

expert
19. července • 10:26

tak ono utopit stovky milionů eur ve Veyronu omezeném na 162km/h není zrovna optimální marketingový počit. To vyděšení je upřímné :-D

expert
19. července • 10:15

netvrdím, že by auta měla mít nutně omezovače i když nejsem ani proti tomu - je mi to tak nějak jedno. ALE TO CO TAM BLÁBOLÍ PŘEDSTAVITEL MINISTERSTVA DOPRAVY JSOU TOTÁLNÍ BLÁBOLY A AMATERIZMUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA......

Mirda
19. července • 10:03

Nejak mi unika, proc ten odpor. Jizda touto rychlosti je preci po celem svete s vyjimkou Nemecka velmi zavaznym dopravnim prestupkem. Navic spousta sportovnich aut ma omezovac rychlosti jiz dnes, jenom nastaveny o par desitek km vyse. Tak proc ten odpor? Nerozumim.

Marek71
19. července • 19:52

Lenze ja napr. najazdim vecsinu km po nemeckych dialniciach a ked je volno, moja rychlost je podstatne vyssia ako ta navrhovana 160-tka, takze by sa ma to citelne dotklo. A kvoli comu ? Kvoli tomu, ze jeden britsky ko..t si mysli, ze je to spravne. Podla jeho logiky (a este podla logiky talianskych zakonodarcov) je takto vysoka rychlost pomaly uz hrdelnym zlocinom... fakt dementi.

elvis
19. července • 12:12

..................az ti bude na vedlajsom sedadle krvacat kamarat a ty budes musiet dodrziavat tu posratu 160ku tak pochopis, zatial si dumaj moj krasny....

Tom
20. července • 15:47

A až ti tam umře tak ty možná pochopíš, že jsi měl raději zavolat sanitku/vrtulník namísto toho abys tuhle situaci využil k rádoby legální rychlé jízdě (aneb "Stav nouze" řeší vše, stejně jako "Osoba blízká").

Acxe
6. srpna • 16:13

Zamysli se... kdo bude v nemocnici rekneme 15km vzdalene rychleji? sanitka ktera pojede tam 15km a pak zpatky 15km=30km nebo ty autem kdyz pojedes polovicni vydalenost? Argumentace ze sanitka mu poskytne okamzitou pomoc je hloupa. Sanitka prijede urcite pozdeji a nemaji takovou techniku jak v nemocnici.

ToLa
19. července • 16:17

Takže dle tvé dedukce vlastně umřou všichni co jezdí sanitkama, nebo ty jsi videl jet sanitku více než 162? Já ještě ne :-D Zkus nějaký normální důvod.:-P

sst
20. července • 14:26

Nic proti ty chytráku, ale tam mají přístroje, lékaře atd... Víš, tak proto si to sanitka nemusí kalit 250. ;-)

ToLa
20. července • 15:23

A tudíš je jednoduší co? No zavolat sanitku:-P Nebo Tobe ten kamarad zacal z niceho nic mega moc krvacet cestou?:-O

Sob
19. července • 9:57

no já se vždycky směju když čtu přídpěvky rádobyzávodníků že zákazy sou na hovno a je lepší prevence příp. dotace a podpora úspornejch aut .... to je jako říct zrušme daňové zákony a motivujme platiče třeba sušenkou i okénka na finančáku :-)

bojler
19. července • 7:08

pambu ochranuj nasi socialistickou evropu ...3-[

JiVi
19. července • 8:24

je ton pan Buh ... ne pam Bum :-D

expert
19. července • 10:24

je to pan Bambas

Pavel
19. července • 6:49

zrychleni z 0-200km/h: nikdy LOOOOOL

Kocour
19. července • 5:44

na hodnotu kolem 160/km nelíbí, na druhé straně si uvědomte, o kolik by stát přišel na vybíraných pokutách za rychlou jízdu. Ona výroba motorových vozidel s vyšší rychlostí je sice nepochybně i fiskálně zajímává, současně však ve světle platných pravidel provozu na silnicích silně kontraproduktivní. V opačném případě může mi někdo skutečně vysvětlit, proč se rychlá vozidla vyrábějí, když ve většině států světa je maximální rychlost nižší než navrhovaná konstrukční a kdy její využívání je s výjimkou NSR hodnoceno jako jednání protiprávní a nezákonné? Z tohoto pohledu by poté bylo možno hodnotit i tlumočené stanovisko náměstka Ministerstva dopravy jako stanovisko přinejmenším diskutabilní, stanovisko v rozporu s jejich předchozím závěrem, jež se promítl v otázce § 18 zákona o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů ve znění pozdějších předpisů(označení pravidel silničního provozu tímto krkolomným názvem nepochybně též svědčí o úrovni poslanců PS-ČR komplexně, nikoli snad s výjimkou takových "mudrců") jakými byla navrhovatelé onoho zákona - že p.Šimonovský?

Mirda
19. července • 9:57

Stanovisko MD je zcela logicke. Zatimco dopravni predpisy jsou tu pro plebs a mocni si z nich delaji legraci, toto opatreni uz by omezovalo i je. Vyzaduje totiz vice energie, nez jeden telefon - "Franto, zadny prestupek se nestal. Posilam nejake kapriky." Museli by si sva soukroma auta nechat "odblokovat". Zkratka "na chudej lid musi bejt prisnost". To rikal uz Svejk.

michal
19. července • 6:31

je to ale opet zpusob rovny s rovnym, jen nekteri budou rovnejsi. takze se budou vyrabet vozidla s omezenou rychlosti. napriklad policiste a ostatni si priplati za to, aby rychlost omezena nebyla. to same udelaji ti, kterym se zda tohle omezeni nesmyslne. a kdo bude bit? samozrejme ti ostatni, kteri bud nemaji penize na to si priplatit za "luxus" aneb je pro ne auto druhotna vec.to by museli schvalit i v ostatnich zemich a zatlacit na automobilky. anebo zakazou dovoz cizich vozu? v socialne slabsich zemich take nejspis razatne stoupne prumerny vek vozoveho parku ( i kdyz u nas to asi uz vic nejde ) a stanou se jeste vetsimi "srotisti".je to vskutku zajimavy napad :-)

Medved
19. července • 14:54

Vsichni v tom ctou, ze do auta dame omezovac na 160, ale to podle me neni ten zamer. Treba vetsina sportaku ma rychlost omezenou na 250. To ale neni konstrukcni rychlost toho auta, protoze v zemich, pro ktere se neomezuji, mohou jezdit 300. A konstrukcni rychlost je jeste o pidu vys, nez na kterou to dokaze rozjet motor - treba Vmax + 15%. Tzn. ten britskej chuj, chce podle me uplne zmenit odvetvi, aby se delaly vozy typu Carver nebo X-bow, ktery by v praxi jely tak tech 130, s vetrem v zadech 160, vazily 700kg, a zraly 3,5 litru.
Kdyz jsem to rano slysel v aute cestou do prace, tak jsem si rikal, ze kdyby to melo projit, tak se stehuju do Jizni Ameriky nebo proste pryc z EU, otazka je jak dlouho se tady nechame buzerovat a nechavat se spehovat mytnyma branama, usekovejma radarama a podobnejma kokotinama, jeste za vlastni tvrde zdaneny penize.

Ráďa
19. července • 1:59

Nevím proč vás tu vzrušuje názor nějakého brita. To je jak by v Anglii řešili co u nás kdy kvákl Sládek nebo komanči. Jinak 6 Gangů? no fajn, já mám maximálku el. omezenou na 250 km/h a vždycky mi bohatě stačili 4:-) cosik přes 200 km/h už jsem jel a to byl otáčkoměr v půlce, tak nevím co řeší, v některých případech šestky netřeba. Možná tak BMW M6, na vyblbnutí to jooo B-] ...nebo kdyby se u offroadu počítalo normálně s redukcí, tak by těch stupňů bylo pro změnu zas trochu moc. Jinak v MF byl teď hezký článek o tom Bugatti Veyron které jako jedinné v tuzemsku má můj jmenovec. No ten by se s tím z těch 162 km/h po*ral:-D

Wartburg 353W
19. července • 0:49

Nizsi CO2 a vyssi spotreba je fyzikalni nesmysl. Vice paliva znamena vice spaleneho uhliku. Jedine, ze by se spalovalo neco jineho nez uhlovodiky, treba vodik. Moderni rizeni spalovani muze snizovat jen urcite emise, nespalene uhlovodiky, CO, NOx a SOx atd, ale ne CO2.

expert
19. července • 10:18

neumětelové z ministerstva dopravy si zřejmě pletou CO a CO2, protože jinak si ten jejich blábol neumím vysvětlit.....

Carlsson
19. července • 0:40

..jinak to nedokazu pochopit :-D

WOLF
19. července • 13:45

souhlas

expert
19. července • 10:22

jestli to nešukání nebude spíš tvůj problém - zřejmě máš orgasmy pouze z rychlostí nad 200km/h..... :-DOmezovače kamionů jsou na 85, tak proč by omezovače osobních aut nemohly být na 162? Ani on je přece nechce na "zákonných" 130.....

Martin Kalenda
19. července • 16:37

protoze az povezu nekoho z blizkych do nemocnice rad dam na rok dva ridicaku zbohem vymenou za to ze mi to pojede 2 kila. Nedavno jsem byl v mensim meste (100 obyvatel) kde jeden clovek upadl do bezvedomi (v okoli toho mensiho mesta par kilometru) a ta pizda na operacnim se me snazila navest do nemocnice v meste kde jsem nikde nebyl tak jsem ji rekl ze zustanu na telefonu popisu ji co vidim a at fofrem posle sanitku na benzinku kterou jsem videl na zacatku jinak tam ten clovek zhebne. Uz samo o sobe byla schyza rozhodovat se co driv, jestli s nim dychat (dychal tep mel) nebo ridit a do toho by mi auto zapipalo ze jsem ve meste a proste vic jak 52 nepojede tak by u me takove auto skoncilo. Uz mi prijde prijatelnejsi usekove mereni na dalnici s rozumnou toleranci (cca 10-15km) protoze pak muzu pri predjizdeni vyuzivat auto a zbytek se v klidu vezt bez stresu ze jsem misto 130 jel 134. O tom co ty ubozaci prazsi MP udelali prni den platnosti bodoveho systemu na P6 na Milade horakove kde davali body za 52km si myslim sve takze nejaka tolerance jo. At me nekdo zmeri kazdych 20km na dalnici a pocita mi prumer rad se z toho zodpovim kdyz o neco pujde (pozar kradez ..)

pepa
20. července • 13:37

Klasicky prispevek o zachrane zivota odvozem do nemocnice rychlosti 200km/h.Neber si to osobne ;-)

Tom
20. července • 15:44

Někteří lidi prostě nechápou, že stokrát rozumnější je zavolat záchranku než vést umírajícího sám do nemocnice. Zaprvé tou rychlou jízdou ho (a sebe a všechny okolo) ohrozíš, protože nemáš maják a ostatní s tebou tudíž nepočítají a zadruhé se o něj během jízdy nebude nikdo starat. Sanitka případně vrtulník je u tebe za chvíli a okamžitě raněného ošetří jak nejlépe umí aby převoz přežil.

Martin Kalenda
19. července • 16:37

100 obyvatel == 100 tisic obyvatel

Tonda
19. července • 14:36

.. a ty máš evidentně nejlepší orgasmy když tě prudí vrchnost :-D:-D:-DDobrá úchylka.. byrokratický masochista :-|

Doporučujeme

Články odjinud