Ministerstvo dopravy je proti zavedení rychlostního limitu automobilů

Jako z říše snů působí vyjádření náměstka ministra dopravy Iva Vykydala. Ten vyjádřil názor českého ministerstva dopravy k šílenému záměru britského europoslance Chrise Daviese.

Ten před pár týdny doslova šokoval tím, že přenesl návrh, který by omezil konstrukční rychlost automobilů na 162 km/h. Tento vskutku „chytrý” návrh komentoval jednak bezpečností na silnici a druhak tím, že vysoká rychlost znamená vysoké emise evropského fenoménu v podobě CO2.

České ministerstvo dopravy je zásadně proti takovému kroku, jelikož návrh jednak zbavuje odpovědnosti řidiče za své chování a druhak není prokázáno, že vyšší rychlost znamená automaticky vyšší emise CO2. Ty jsou sice závislé na spotřebě, ale moderní systémy dokáži výrazně eliminovat tuto složku výfukových plynů a mnoho vozů má v současnosti i přes vyšší spotřebu, nižší emise, než v minulosti.

Trochu kuriózně se pak k problému vyjádřil český europoslanec Jan Březina. Těžko říci, jak moc se vyzná v automobilech, ale jeho vyjádření ukazuje, že pořádně neví o čem je řeč. Místo rychlostního limitu by raději uvítal, pokud by všechny vozy byly vybaveny minimálně šestirychlostní převodovkou. A proč toto? Díky šestému stupni by mohl řidič vůz pro stejnou rychlost méně vytáčet a tím by klesla spotřeba a tedy i emise. Velmi krásný záměr, který má ovšem využití jen při ustálené rychlosti, kdy je spotřeba velmi malá.

Ať tak či onak, konečně vidíme, že námi placení úředníci občas nevymýšlí jen zákony a vyhlášky, které zbavují odpovědnosti za své činy a navíc často znepříjemňují život voličům.

Doufejme tedy, že Evropská komise a různí úředníci přejdou raději místo neustálých represí a omezení k motivaci. K tomu, aby měli řidiči a tady obyvatelé Evropské unie motivaci snižovat spotřebu a emise, stačí, aby přišly daňové úlevy na úsporné vozy. Ale ne oblíbeným stylem, kdy se vše zdraží proti současnému stavu a jen „zelené” se nechá na současné hodnotě, ale stylem, že vše zůstane na současných hodnotách a jen „zelené” se zlevní.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků