Ministerstvo dopravy je proti zavedení rychlostního limitu automobilů

Ministerstvo dopravy je proti zavedení rychlostního limitu automobilů

Jako z říše snů působí vyjádření náměstka ministra dopravy Iva Vykydala. Ten vyjádřil názor českého ministerstva dopravy k šílenému záměru britského europoslance Chrise Daviese.

Ten před pár týdny doslova šokoval tím, že přenesl návrh, který by omezil konstrukční rychlost automobilů na 162 km/h. Tento vskutku „chytrý” návrh komentoval jednak bezpečností na silnici a druhak tím, že vysoká rychlost znamená vysoké emise evropského fenoménu v podobě CO2.

České ministerstvo dopravy je zásadně proti takovému kroku, jelikož návrh jednak zbavuje odpovědnosti řidiče za své chování a druhak není prokázáno, že vyšší rychlost znamená automaticky vyšší emise CO2. Ty jsou sice závislé na spotřebě, ale moderní systémy dokáži výrazně eliminovat tuto složku výfukových plynů a mnoho vozů má v současnosti i přes vyšší spotřebu, nižší emise, než v minulosti.

Trochu kuriózně se pak k problému vyjádřil český europoslanec Jan Březina. Těžko říci, jak moc se vyzná v automobilech, ale jeho vyjádření ukazuje, že pořádně neví o čem je řeč. Místo rychlostního limitu by raději uvítal, pokud by všechny vozy byly vybaveny minimálně šestirychlostní převodovkou. A proč toto? Díky šestému stupni by mohl řidič vůz pro stejnou rychlost méně vytáčet a tím by klesla spotřeba a tedy i emise. Velmi krásný záměr, který má ovšem využití jen při ustálené rychlosti, kdy je spotřeba velmi malá.

Ať tak či onak, konečně vidíme, že námi placení úředníci občas nevymýšlí jen zákony a vyhlášky, které zbavují odpovědnosti za své činy a navíc často znepříjemňují život voličům.

Doufejme tedy, že Evropská komise a různí úředníci přejdou raději místo neustálých represí a omezení k motivaci. K tomu, aby měli řidiči a tady obyvatelé Evropské unie motivaci snižovat spotřebu a emise, stačí, aby přišly daňové úlevy na úsporné vozy. Ale ne oblíbeným stylem, kdy se vše zdraží proti současnému stavu a jen „zelené” se nechá na současné hodnotě, ale stylem, že vše zůstane na současných hodnotách a jen „zelené” se zlevní.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků