Ministerstvo dopravy je proti zavedení rychlostního limitu automobilů

Jako z říše snů působí vyjádření náměstka ministra dopravy Iva Vykydala. Ten vyjádřil názor českého ministerstva dopravy k šílenému záměru britského europoslance Chrise Daviese.

Ten před pár týdny doslova šokoval tím, že přenesl návrh, který by omezil konstrukční rychlost automobilů na 162 km/h. Tento vskutku „chytrý” návrh komentoval jednak bezpečností na silnici a druhak tím, že vysoká rychlost znamená vysoké emise evropského fenoménu v podobě CO2.

České ministerstvo dopravy je zásadně proti takovému kroku, jelikož návrh jednak zbavuje odpovědnosti řidiče za své chování a druhak není prokázáno, že vyšší rychlost znamená automaticky vyšší emise CO2. Ty jsou sice závislé na spotřebě, ale moderní systémy dokáži výrazně eliminovat tuto složku výfukových plynů a mnoho vozů má v současnosti i přes vyšší spotřebu, nižší emise, než v minulosti.

Trochu kuriózně se pak k problému vyjádřil český europoslanec Jan Březina. Těžko říci, jak moc se vyzná v automobilech, ale jeho vyjádření ukazuje, že pořádně neví o čem je řeč. Místo rychlostního limitu by raději uvítal, pokud by všechny vozy byly vybaveny minimálně šestirychlostní převodovkou. A proč toto? Díky šestému stupni by mohl řidič vůz pro stejnou rychlost méně vytáčet a tím by klesla spotřeba a tedy i emise. Velmi krásný záměr, který má ovšem využití jen při ustálené rychlosti, kdy je spotřeba velmi malá.

Ať tak či onak, konečně vidíme, že námi placení úředníci občas nevymýšlí jen zákony a vyhlášky, které zbavují odpovědnosti za své činy a navíc často znepříjemňují život voličům.

Doufejme tedy, že Evropská komise a různí úředníci přejdou raději místo neustálých represí a omezení k motivaci. K tomu, aby měli řidiči a tady obyvatelé Evropské unie motivaci snižovat spotřebu a emise, stačí, aby přišly daňové úlevy na úsporné vozy. Ale ne oblíbeným stylem, kdy se vše zdraží proti současnému stavu a jen „zelené” se nechá na současné hodnotě, ale stylem, že vše zůstane na současných hodnotách a jen „zelené” se zlevní.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků