Vzhledem k faktu, že Evropa je závislá na automobilovém průmyslu a VW je jednou z největších automibilek, tak je jasné, že nikdo nebude chtít, aby ekonomika šla do háje. Znamenalo by to odliv peněz a ztrátu spousty prac. míst a co všichni budeme v Evropě dělat, když teď budeme muset živit další hladové krky, kteří ve většině rozhodně pracovat nebudou.Jako vždy je teď velký humbuk okolo, ale za měsíc až se média nažerou a budou mít jinou pecku o aféře neuslyšíme, stejně tak jako o Ukrajině, IS, uprchlících a dalších situacích, které vždy přejdou až na druhou třetí stránku, i když jsou stále velmi závažné a myslím, že víc důležitější než VW.Otázkou je, jakou emisní normu v Evropě auta plní, zda je někdo znovu otestoval bez softwaru a jak zkouškou prošla? Vzhledem k tomu, že cykly jsou jiné tu a tam, tak i výsledky můžou být jiné a situace nemusí být tak hrozivá jako v USA. A těch pár aut, který překročí normu, která s reálným provozem nemá nic společného a do budoucna už budou jenom ubývat stejně svět nespasí, kdyby se opravili, když si vezmeme znečištění všude Asii v Africe, letecku a lodní dopravu, průmysl, ničení pralesů, proti tomu je těchto pár aut nic. Tyto problémy jsou daleko, hlavně to nemá soused, kterému bych záviděl, tak to nikoho nezajímá a raději tady bude řvát ať sousedovi seberou to TDI na které těžce vydělával a z nějakého důvodu si chtěl koupit zrovna to. Myslím, že by se měly řešit závažné problémy a dotahovat věci do konce a ne skákat z jednoho na druhý a ve výsledku to nic nepřinese. Samozřejmě jsem pro aby VW zaplatil, za porušení daného předpisu a bylo zkontrolováno a ověřeno, že se normy plní, ale náprava v této fázi je již nereálná záležitost a svolávací akce jsou k ničemu, jen hezké gesto, kdy bude utraceno mnoho peněz pro nic a tyto peníze by mohli jít třeba na výzkum elektromobility.Všechno má mnoho úhlů pohledu a co si jeden myslí, že je správné ve výsledku ochudí někoho jiného a naopak, chce se nad tím více zamyslet....
zaujímavou sa môže stať aj skutočnosť (čisto konšpirátivne-:) - prečo amíci vyšli s touto kauzou až teraz, keď sa na to prišlo už v roku 2013 ! A zrovna teraz, keď nám sem naordinovali Ukrajinu, utečencov z afriky aj Sýrie - a do toho folcvágengate. Náhodička všetko takto pekne pokope a v jednom čase ? Hey Obama - nie si ty náhodou moslim ?
Ještě jedna otázka na AR když vědí vše dopředu.Pokud opravdu bude stačit přehrát SW v ŘJ (což považuji za nesmysl), tak co se pak stane?Auto bude mít automaticky vyšší spotřebu, nebo bude mít nižší výkon, nebo prostě nesplní limit emisí pro danou normu, není to tak?Tak mi zkuste Vážená redakce odpovědět, proč se to netýká majitelů aut? Maximálně proto, že nemají povinnost se na svolávací akci dostavit a v tu chvíli pokud někdo bude důsledný, tak všechny auta co se na svolávačku nedostavily dostanou pokutu dle množství emisí o které překračují limit.Nebo to bude jinak?
Ten článek na AR je naprostá nehoráznost. Věděl jsem, že redaktoři nejsou nic moc, ale tohle je vrchol rektálního alpinismu.
Pokud někdo bagatelizuje PODVOD, je to stejný ŠMEJD, který ten podvod provedl !!!! Otevřete oči !!!! PODVOD je vždy jen PODVOD !!!! Je úplně jedno, kdo za to může !!!! Je to PODVOD !!!
I já přidám trošku. Investoval jsem nemalé peníze abych si koupil moderní nizko emisní vozidlo, které bude splňovat emisní normy po určitou dobu pouźívání. Co se ale může stàt po urcite době, když budu auto chtít výhodně prodat. .. Kupující mi řekne auto nesplňuje emisni normy, nebo je přehrán software a došlo ke sniźení vykonu...... Nebo za 3,roky se neumoźní autama s normou emisní 5 vjíždět do center měst a taky budu namydlený..... Takže pánové tak jednoduche to majitele zmiňovaných aut nebudou mít, a je velká prasárna řikat źe se to majitelů aut v ničem netýká.... Takže jsem zvédavý, co na to automobilka řekne teď.
A teď si vezmi, že např. podnikatel má docela výraznou slevu na silniční dani, protože jeho vozidlo "splňuje" poslední tvrdou emisní normu ! To jsem fakt zvědavý, kdo, komu a kolik bude vracet, nebo doplácet. B-] Stát jim slevil na dani za zřejmě nejhorší sazomet, co tu jde koupit.
Typicka ukazaka vlezdoprdelectvi - dosledok faktu, ze proti Skode a VAG si v nasich koncinach nemoze dovolit pisat ZIADNA medialna skupina, pretoze ak VAG stiahne inzerciu, tak to polozi aj medialnych gigantov.Postoj autorevue.cz k tejto kauze bol az komicky - ANI RAZ nebola sprava na prvom mieste, spravidla sa k nej clovek musel preskrolovat. V kazdom clanku bolo spochybnovane vsetko - aj to, co bolo na 100% dokazane, v kazdom clanku bola do kauzy zatahovana aj konkurencia, bez AKYCHKOLVEK dokazov.
Jo nemusí to uživatele zajímat až na tu skutečnost, že si koupili za velký peníz něco co nemá ty oslavované vlastnosti ! Ale pane ministře to pro Vás asi není podstatné, vy si můžete hned zítra koupit jiné auto, pro vás je 0,5milionu jakoby nic.
A kdo to bude čuchat ??? Chce to legislativně ošetřit prováděcí vyhláškou nebo zákonem a nařídit všem provozovatelům těchto TDI smradometů povinně se dostavit do servisů na snížení výkonů a pak zkontrolovat, jestli to někdo neobešel a když, tak tvrdě trestat třeba vyřazením auta z provozu.
Jak koukám, tak MD je to šuma fuk co se stalo se SW aut.... Všude jinde je z toho poprask. Jinak se ten SW musí přehrát na nový a auta jsou v tu chíli vadná dle norem a předpisů. Takže auta by měla VW, Audi, Seat či Škoda odkoupit nazpět jelikož na následující TK již neprojdou jejich vinou. Je vidět, že si stát tzv. nevidí ani na špičku nosu...
Pokial je tym podvedenym zakaznik, potom je to podla ich predstav samozrejme uplne koser. Nie je to jediny pripad, kedy je mienka a ochrana obcana politikom uplne ukradnuta. Omylom by bolo mysliet si, ze cinnost politikov je zavisla a pod kontrolou obcanov. Ide o zaujem niekoho ineho. Ostatne to, co sa deje ohladom nelegalne zlegalizovanej imigracnej vlny dnes, je jasnym dokazom. A dalo by sa pokracovat. Poriadok bude az vtedy, az si ten hnev ludi odskacu, len tak na pripomienku ako sa s takymito smradmi ma jednat. Ostatne v Cecham maju na takychto jeden historicky osvedceny a velmi dobry recept.Ale naspat k autam - zakaznici samozrejme by mali vsetci do jedneho pytat peniaze naspat, pripadne rozumne odskodnenie. Pevne verim, ze nikoho nenapadne taketo opravy oznacovat eufemizmom ako *kulantne* /ako ostatne koncern oznacuje svoje costcutting prusery, na ktore doplati len a len zakaznik/. Zakaznici maju teraz moznost uplatnit si to, na co maju zo zakona narok. Je len blbostou /nevedomost, lenivost/ zakaznika ze so sebou takto necha doslova utierat podlahu a rubat drevo na chrbte. A treba sa ponahlat, pretoze ta politicka banda ruka v ruke s vyrobcom pojde na 100% proti obcanovi. Dovod je snad jasny, ze.
faktem je, že emise jsou uživatelům aut úplně ukradený. Úplně. Copak se někdo z vás stará, jestli jeho auto vypustí 10 nebo 50NOx? Nebo 90 vs 160g/km? Je to úplně jedno, stejně si KAŽDEJ z vás zítra ráno sedne do auta a pojede si pro nákup nebo zavést dítě na fotbal. Hlavní roli hraje komfort, ale emise... To je jen sranda.
VW má stejné technické možnosti při výrobě motorů jako ostatní automobilky na světě. Pokud VW neplní limity, pak je neplní nikdo. Technické možnosti mají dnes nějaký strop a VW jich využívá stejně jako Toyota nebo Ford. A VW neplní a ostatní jo? Ani náhodou.
Svatá pravda
A není to náhodou tak, že aby se dobře prodával TDI od koncernu VW. ,,Přeci, mámo koukej, ten dýzl od folksvágnu pěkně táhne vodspodu, a přitom tak málo žere, to ti nějakej Hyundai, Renault, nebo Ford prostě nedá, tak vemem tu oktáfku, to se přece vyplatí!!! né?To, že hulí při přidání plynu jak 50 let starej kombajn nikoho ne..re ;-)''Vidím to na jednoznačné poškození ostatních automobilek, protože se dosud neprokázalo, že by ostatní pdváděli...
Ministr dopravy by to mohl říct na rovinu,asi takhle by to znělo. Lidi sere nás,že v USA zjistili,že VW diesely mají jen normu Euro II,čímž jsou ta auta v EU neprodejná. Ale protože my česká vláda jsme postavili ekonomiku ČR na automobilovém průmyslu a z toho vyplívajíc,že pád VW znamená pád vlády,tak do toho nerejpejte,chcem si svá koryta ještě nějaký čas udržet.
karcinogennost a obecná škodlivost diselů není mnoho poviku pro nic, desely jsou totální zhovadilost dvojnásob když se oháníme ekologií a zdravím, tačilo by srovnat spotření daň banzínu a nafty a už by si to nikdo nekoupil, je to umělá poptávka
Řeknu to takhle, když doma zapomenu doklady nebo pojedu 160 KM/H a fízl mě zastaví, tak je z toho "zločin proti lidskosti" a občas to končívá i celonočním pobytem na fízlárně. Jak se jedná o nadnárodní korupční společnost o nic nejde. Lidi jak dlouho si necháme tentovat od tohoto systému na hlavu?
to jsou zase kydy, kdyby se nic nedělo, tak se o tom nepíše a nehrozí jim taková pokuta
Jste to trošku nepochopil, všichni se tady bavíme o ČR. Jinde tento megapodvod řeší, ale čecháčci řeknou "nic se nestalo".
Sice sou mi emise čehokoliv úplně jedno, ale jen mě trochu udivuje, že se teda pro majitele (mám ten motor taky doma) vlastně nic nemění. Když budu velkej ekoterorista, jehož rozhodovacím kritériem byla na prvním místě hodnota emisí a podobný eko blbosti, tak jsem byl přeci uveden v omyl, výrobek nesplňuje co měl a měl bych dostat minimálně kompenzaci. To jen v USA si umějí dupnout ??? Tady nejenže sou auta dražší než v USA, ale taky se tady sere na zákazníka !!!
No ono to není jenom uvedení zákazníka v omyl.... To auto s tímhle motorem nemělo být nikdy prodáno, protože nesplňuje emisní normu a tím pádem nemá mít ani evropskou homologaci.... Ale kdo ví, třeba je hříšníků víc u jiných značek..... Bylo by dobrý zpětně nezávisle zkontrolovat všechny značky a všechny motorizace EU5 a EU6. V případě neplnění žádat nápravu a řešit možnost, nebo nemožnost plnění daných emisních limitů s EU.
Fajn, tak VW podvádí instalací softu. Jakou normu vlastně plní jejich motoy bez jeho aktivace? Takhle nějak bych si představoval začátek VW komunikace. Zatím to je bla, bla. A někteří novináři tomu evidentně dělají kouřovou clonu. Trochu infatilní.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nepopularni-n... ...
Tak cajk. Ministerstvo určitě posléze zruší povinnost, po čtyřech a následně po dvou letech kontroly emisí a ušetříme :-) Tak hurá kuchat ven katy a DPFka :-) Když nemusí plnit koncern VW, tak proč my ostatní? :-) Jen fakt nevím, jak si teď budeme hrát na nízkoemisní zóny ve městech.........
Vážená redakce, mnoho povyku pro nic?? To už je vtip ne?VW naprosto účelově a vědomě použil úpravu SW, který oklamal množství emisí při měření, aby auta tímto měřením prošla. To je učebnicový příklad podvodu (ne chytrosti jak to zlehčujete) naprosto úmyslný a chtěný, ale jak tady píše kolega, jedná se o VW a tak je vše v pořádku, jen kdyby to prasklo na jinou značku, to by byl hon na čarodějnice...Je úplně jedno, že všechny jezdící auta s tímto motorem nemusí majitelé nijak upravit a mohou jezdit klidně dál, jde o podvod při měření jako takový, tím že napíšete že to pro majitele nic neznamená jen odvádíte pozornost od problému jako takového, taky naprosto vědomě, takže vlastně podvádíte úplně stejně.Takže shrnuto a podtrženo:VW podváděl při měření - AR napíše, "nejspíš" to dělají všichniVW vymýšlí řešní problému - AR napíše, pro majitele to nic neznamenáBravo redakce, jen tak dál, vzhůru objektivitě...
Souhlasím a dovolím si jedno možná trochu drsné srovnání. Je zvláštní, že v kauze s metylalkoholem byla velmi rychle vyhlášená prohibice. Protože metylalkohol je jedovatý. Za to, že si někdo víceméně vědomě koupí pančovaný alkohol a zaplatí za to zdravím, za to hrozí trest prodejci a výrobci tohoto a omezení byť dočasná dopadnou na všechny. Uživatelé těchto sraček jsou ihned vyzváni k likvidaci podezřelých zásob. U aut se na emisích měří CO2 kvůli ohřívání planety, ok, ale že právě ty jedovaté!!! NOx někdo naprosto účelově a podvodem obejde, to je podle MDČR, tedy vlastně vlády ČR jako nejvyššího zástupce práva občanů úplně jedno (v principu je to stejné jako kdyby pančovali alkohol, ať mi někdo vyvrátí, že ne). Ale že se stát nepostará, aby tyto "kouřící" sračky, kterých tu navíc jezdí statisíce ve všech firemních flotilách a dodávkách a politicky korektních ojetinách, byly náležitě a v co nejkratším termínu upraveny podle platných technických norem, aby nadále trvale ohrožovaly zdraví nás všech pouze v míře dané zákonem a ne řádově násobně více, to je vrcholný důkaz nadřazenosti a pohrdání občany. Očekávám proti populistickému gestu MDČR naopak seriózní kontra ze strany Ministerstva zdravotnictví, jako orgánu nezaujatého petrolhedským myšlením a následná opatření ze strany vlády. Ono jen mlátit prázdnou slámu a zakazovat jen staré věci z důvodu zachování peněžního toku a přísunu daní nestačí, někdy je třeba i přemýšlet a mít koule udělat i nepopulární krok. Jak nemám rád amíky za to, že se soudí i ztracené cvrnkací kuličky, tak v tomto případě mají u mě palec nahoru. A jestli už si vzali do parády i jiná auta....
Za pet risskych marek tydne rodinny automobil a ted dalsi podvod stoleti od KdF Werke. Nikdy jsem od nich nic nemel, nechtel a ani chtit nebudu. A klidne me vy trivalcovi pitomci uminusujte, protoze cim vic minusu tim vic trotlu co nemaji na poradne auto.
Proč státy nezkoumají třeba vedlejší účinky Éček v potravinách a vedlejší účinky očkování? Až bude vše podstatné přímo ovlivňující zdraví, čisté a netoxické, potom bude prostor pro další kroky, jako je likvidace spalovacích motorů. VW na EU trhu jako poslední vyrábí silné vozy pro běžný lid. Kdo má ve střední třídě alternetivu motoru s krouťákem 2.0 TDI s 176kW. Všude 1.6 DCI a jiné šumítka. Dokonce už Audi Avant RS6 nemá konkurenci ani u BMW. Jen AMG sekunduje. Kde jsou doby šestiválců v Omeze a R25? Neberte mě za slovo, chci jen vyjádřit to, že já nechci tříválec ve Fabii ani motor 1.6 DCI ve Traffic. Jako základ, proč ne, ale kde jsou ty dvoulitry z Fabie1 a 2,5 DCI z Traffic? Kde jsou ty motory, co jezdí 15let a 15let jezdit budou? Euro7= Motor co 5 let nový... To je ekologie? 3-[
Nikdo netrvdí, že tdi nejedou. Jedou, moc pěkně, taky jsem si to vyzkoušel, jenže za jakou cenu (nemyslím peníze)? Třeba takovej kotel na uhlí nebo na podrážky je taky fajn. Hřeje, určitě pěkně hřeje (to jsem nevyzkoušel), ale za jakou cenu (opět nemyslím peníze, aby bylo jasno)?Navíc o éčkách je toho napsáno docela dost a pokud tomu věnuješ chvilku času v krámě, tak se jim můžeš docela snadno vyhnout. Jenže to není pohodlné, tak se to moc nedělá. Ale nadávat bychom uměli, že?U TDI se zdá to vypadá jinak. Něco jsem koupil, jede to jako kráva, a pak se zjistí, že výkonu je dosaženo podvodem a to tak, že otravuji sebe (!) i svoje okolí víc než kolik smím, a to tak že o moc. Co s tím udělám? No nic, buď žiju sám a jsem natolik zaujatý sám sebou, že mi to nedojde, nebo prostě zvolím taktitku vyčkávání z pohodlnosti. A zatímco dál smrdím víc než kolik smím, tak budu hledat, kdo smrdí víc, ale sám pro nápravu nic neudělám, i když jsem vědomě chybu neudělal.
,,Kdo má ve střední třídě alternetivu motoru s krouťákem 2.0 TDI s 176kW. Všude 1.6 DCI a jiné šumítka.''A není to náhodou tím, že ostatní ne že by to neuměli vyrobit a zfalšovat emise, ale že si to nedovolí? Pro výrobce podvodníka to není žádný problém, vyrobit motor jak do tanku a při kontrole emisí je skoro vypnout, to je brnkačka.;-)
"vedlejší účinky očkování"Vies kto okrem ludi zodpovednych za skandal VAG patri do vazenia? Ludia, ktori spochybnuju ockovanie.
Jenže ty 1,6 DCI vydrží přes 500000km,navíc maj řetěz který vyměníš jednou;-)
Moc dobře víš, že ekologie je jen zástěrka pro ještě větší prohánění koleček průmyslu. Nejekologičtější auto je to, které nemusí být vyrobeno, ale to by zase netekly penízky...
A na čem tak usilovně pracují, když je mnoho povyku pro nic?Je vidět jak se v koncernu pracuje.:-DB-]
Kluci dobře vědí, že kdyby přeměřili auta ostatních automobilek, tak by museli odstavit z provozu všechna auta, dieselové i benzínové. Je veřejné tajemství, že v provozu nesplňují jedny ani druhé to co nalžou na testovacích stolicích, takže máme jen dvě možnosti, tvářit se, že podváděl jenom VW a jenom u motorů EA189 nebo si přiznat, že celý systém měření emisí je jeden velký podvod, zakázat benzínové a dieselové motory, rozmetat všechny zkušebny a certifikační autority, které prostě podvádí spolu s automobilkami.
Tady se mluví pouze o vozech VW, AUDI, SEAT a Škoda resp o jejich motorech. Nikoho jiného na švestkách nepřistihl. Tak co melelš o konkurenci. Až se zjistí, že třeba také švindolvali, tak prosím. Nyní to pouze platí o VW...
Co to blabolis? 20 let starej benzin kdyz je v poradku ma X x mene zlodin nez novej diesel. Ten nemuze byt cistej uz ze sveho pricipu
20 let starý vykloktaný benzín neplní normy pro benzínové motory. Skutečnost, že prochází na našich STK je jenom důkazem, že hoši mají nacpané kapsy úplatky, o ničem jiném to není.
Si hlupák - pretože ja mám 17 ročný benzín, v pohode splňa emisne bez uplatkov - žiadne ojebavky v motore nepoužíva - na rozdiel od koncernu že ... teraz sa ukázalo, že značka VW je len bublina - stavia na marketingu a vôbec - evokuje to iOvce ... je to dosť podobné náboženstvo - mám folcvágen, ergo som pánboh na cestách ... pfuj. Bodaj by ich všetky zošrotovali !!! Však ako to môže jazdiť keď to nesplňa normy a 40x ich prekračuje ???!!! To čo je ??? Už merali emisie aj iným nafťákom - a zaujímavé, že také BMW nemá problém vojsť sa do noriem.
Blábol.;-)
Jak je tedy možné, že jsem na STK prošel bez úplatku s 11, 13 i 15 let starým autem? Měl by sis uvědomit, že auto musí splňovat emise, pro které bylo homologováno, nikoli poslední emisní normy, které jsou platné v době STK kontroly. Tzn. pokud bude EU2 auto splňovat EU2 emise, je vše v pořádku (a jak říkám, já neměl problém projít s 15 let starým EU2 autem na STK bez jakéhokoli úplatku). Pokud EU5 auto nesplní EU5 emise, ale jen EU3, tak to v pořádku není, přestože je čistší než to EU2 auto.
Já bych nemluvil přímo o podvodu, největší problém jsou pokuty za každý gram emisí navíc,pokud by uváděly reálná čísla auta by brutálně podražilapokud by postavily auto které je splní i v reálném provozu tak jezdíme všichni v něčem jako je VW XL1
Za nadměrné emise NOx se myslím žádné pokuty neplatí
Neplatí, pouze za CO2. Jenže to jde ruku v ruce, chtějí mít nízké CO2, musí sáhnout po technologii, která sníží spotřebu. Chytří vybrali elektřinu, hloupí vyhoněný nafťák.
Pokud jde o aféru VW je všechno v pořádku,auta jsou bezpečná a mohou se bez omezení používat.Jiná situace by nastala kdyby totéž udělala některá konkurenční firma.To by se spustil takový humbuk že by to firmu položilo.Proč se ale normy na zplodiny neustále zpřísňují?Jde zejména o okolí,o lidi dýchající zplodiny aut a norma by měla snížit zplodiny na nejmenší možnou míru.Takže když auto vylučuje desetkrát,padesátkrát více zplodin je to v pořádku,protože to dýchají ostatní a ne majitel?Proč musí majitelé konkurenčních aut platit za vývoj motorů splňujících přísné normy, zatímco VW podvádí a má obrovské zisky? Tato auta nejsou bezpečná,vytvářejí nepřiměřeně velké množství zplodin ohrožující okolí a měla by být na náklad firmy zlikvidována.Naše likvidace začala potravinami,pokračuje zplodinami z aut a čím to zkončí?A jak dlouho si to ještě necháme líbit?
Tak jsi nám tady krásně popsal problém, o kterém už všichni víme. A teď prosím: Co teda s tím ? Mám se poutat k fabrice VW, a tak s tím něco dělat ? Nebo jako ignorovat jejich produkty ? Což je v dnešním globalizovaném světě úplná nereálná blbost. Nebo se mám obětovat a jít odstřelit generálního ředitele nebo akcionáře ?
Vy začněte přemýšlet, to stačí, já bych třeba v Audi začal propagovat reklamní slogan "Náskok díky podvodu" .. to je totiž to, oč tu běží...::-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.