Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministr dopravy se vložil do emisní kauzy koncernu Volkswagen s tím, že se hodlá všechno prošetřit. Zaslali jsme na ministerstvo několik otázek typu „co se má vlastně na dotčených autech opravovat, když normálně projdou na STK a tedy jsou v pořádku“. Bohužel odpovědi jsme zatím nedostali, ale ministerstvo zaslalo k tomuto tématu několik jiných otázek a svých odpovědí. Z nich vyplývá důležitá věc. Provozovatelům dotčených automobilů může být tato kauza úplně ukradená.

Ministerstvo totiž chce svolat prostřednictvím své organizace Centrum služeb pro silniční dopravu dotčená auta do servisu, aby provozovatel dostal možnost nechat si vůz zkontrolovat, ale pokud na výzvu reagovat nebude, nic se neděje. Provozovatel totiž nemá povinnost se do servisu dostavit. Přesně řečeno, v souvislosti s takzvanou kauzou Dieselgate neplynou pro provozovatele dotčených vozů žádné povinnosti a auta mohou dále jezdit po silnicích. Celou tiskovou zprávu MDČR najdete níže.

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Škoda pak na náš přímý dotaz napsala, že se intenzivně pracuje na technickém řešení. „Technický vývoj skupiny Volkswagen intenzivně pracuje na technickém řešení. Jakmile budou známa relevantní fakta, budeme odpovídajícím způsobem informovat zákazníky. S všemi našimi obchodními partnery značky ŠKODA v ČR jsem v úzkém kontaktu, jsou informováni. Zachování důvěry zákazníků, obchodních partnerů značky i veřejnosti je pro nás záležitostí maximální důležitosti.

Všechna dotčená vozidla jsou naprosto bezpečná a plně schopná dalšího provozu. Celá kauza se týká výhradně složení emitovaných výfukových plynů. Je zcela bez diskuze, že přijímáme plnou zodpovědnost na řešení této nesrovnalosti včetně případné zákaznické péče,“ píše se doslova v odpovědi. Společnost Porsche Česká republika coby importér VW, Audi a Seat se k tomuto problému vyjadřovat nechce. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků