Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministr dopravy se vložil do emisní kauzy koncernu Volkswagen s tím, že se hodlá všechno prošetřit. Zaslali jsme na ministerstvo několik otázek typu „co se má vlastně na dotčených autech opravovat, když normálně projdou na STK a tedy jsou v pořádku“. Bohužel odpovědi jsme zatím nedostali, ale ministerstvo zaslalo k tomuto tématu několik jiných otázek a svých odpovědí. Z nich vyplývá důležitá věc. Provozovatelům dotčených automobilů může být tato kauza úplně ukradená.

Ministerstvo totiž chce svolat prostřednictvím své organizace Centrum služeb pro silniční dopravu dotčená auta do servisu, aby provozovatel dostal možnost nechat si vůz zkontrolovat, ale pokud na výzvu reagovat nebude, nic se neděje. Provozovatel totiž nemá povinnost se do servisu dostavit. Přesně řečeno, v souvislosti s takzvanou kauzou Dieselgate neplynou pro provozovatele dotčených vozů žádné povinnosti a auta mohou dále jezdit po silnicích. Celou tiskovou zprávu MDČR najdete níže.

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Škoda pak na náš přímý dotaz napsala, že se intenzivně pracuje na technickém řešení. „Technický vývoj skupiny Volkswagen intenzivně pracuje na technickém řešení. Jakmile budou známa relevantní fakta, budeme odpovídajícím způsobem informovat zákazníky. S všemi našimi obchodními partnery značky ŠKODA v ČR jsem v úzkém kontaktu, jsou informováni. Zachování důvěry zákazníků, obchodních partnerů značky i veřejnosti je pro nás záležitostí maximální důležitosti.

Všechna dotčená vozidla jsou naprosto bezpečná a plně schopná dalšího provozu. Celá kauza se týká výhradně složení emitovaných výfukových plynů. Je zcela bez diskuze, že přijímáme plnou zodpovědnost na řešení této nesrovnalosti včetně případné zákaznické péče,“ píše se doslova v odpovědi. Společnost Porsche Česká republika coby importér VW, Audi a Seat se k tomuto problému vyjadřovat nechce. 

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků