Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministr dopravy se vložil do emisní kauzy koncernu Volkswagen s tím, že se hodlá všechno prošetřit. Zaslali jsme na ministerstvo několik otázek typu „co se má vlastně na dotčených autech opravovat, když normálně projdou na STK a tedy jsou v pořádku“. Bohužel odpovědi jsme zatím nedostali, ale ministerstvo zaslalo k tomuto tématu několik jiných otázek a svých odpovědí. Z nich vyplývá důležitá věc. Provozovatelům dotčených automobilů může být tato kauza úplně ukradená.

Ministerstvo totiž chce svolat prostřednictvím své organizace Centrum služeb pro silniční dopravu dotčená auta do servisu, aby provozovatel dostal možnost nechat si vůz zkontrolovat, ale pokud na výzvu reagovat nebude, nic se neděje. Provozovatel totiž nemá povinnost se do servisu dostavit. Přesně řečeno, v souvislosti s takzvanou kauzou Dieselgate neplynou pro provozovatele dotčených vozů žádné povinnosti a auta mohou dále jezdit po silnicích. Celou tiskovou zprávu MDČR najdete níže.

Byznys

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Škoda pak na náš přímý dotaz napsala, že se intenzivně pracuje na technickém řešení. „Technický vývoj skupiny Volkswagen intenzivně pracuje na technickém řešení. Jakmile budou známa relevantní fakta, budeme odpovídajícím způsobem informovat zákazníky. S všemi našimi obchodními partnery značky ŠKODA v ČR jsem v úzkém kontaktu, jsou informováni. Zachování důvěry zákazníků, obchodních partnerů značky i veřejnosti je pro nás záležitostí maximální důležitosti.

Všechna dotčená vozidla jsou naprosto bezpečná a plně schopná dalšího provozu. Celá kauza se týká výhradně složení emitovaných výfukových plynů. Je zcela bez diskuze, že přijímáme plnou zodpovědnost na řešení této nesrovnalosti včetně případné zákaznické péče,“ píše se doslova v odpovědi. Společnost Porsche Česká republika coby importér VW, Audi a Seat se k tomuto problému vyjadřovat nechce. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků