Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministr dopravy se vložil do emisní kauzy koncernu Volkswagen s tím, že se hodlá všechno prošetřit. Zaslali jsme na ministerstvo několik otázek typu „co se má vlastně na dotčených autech opravovat, když normálně projdou na STK a tedy jsou v pořádku“. Bohužel odpovědi jsme zatím nedostali, ale ministerstvo zaslalo k tomuto tématu několik jiných otázek a svých odpovědí. Z nich vyplývá důležitá věc. Provozovatelům dotčených automobilů může být tato kauza úplně ukradená.

Ministerstvo totiž chce svolat prostřednictvím své organizace Centrum služeb pro silniční dopravu dotčená auta do servisu, aby provozovatel dostal možnost nechat si vůz zkontrolovat, ale pokud na výzvu reagovat nebude, nic se neděje. Provozovatel totiž nemá povinnost se do servisu dostavit. Přesně řečeno, v souvislosti s takzvanou kauzou Dieselgate neplynou pro provozovatele dotčených vozů žádné povinnosti a auta mohou dále jezdit po silnicích. Celou tiskovou zprávu MDČR najdete níže.

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Škoda pak na náš přímý dotaz napsala, že se intenzivně pracuje na technickém řešení. „Technický vývoj skupiny Volkswagen intenzivně pracuje na technickém řešení. Jakmile budou známa relevantní fakta, budeme odpovídajícím způsobem informovat zákazníky. S všemi našimi obchodními partnery značky ŠKODA v ČR jsem v úzkém kontaktu, jsou informováni. Zachování důvěry zákazníků, obchodních partnerů značky i veřejnosti je pro nás záležitostí maximální důležitosti.

Všechna dotčená vozidla jsou naprosto bezpečná a plně schopná dalšího provozu. Celá kauza se týká výhradně složení emitovaných výfukových plynů. Je zcela bez diskuze, že přijímáme plnou zodpovědnost na řešení této nesrovnalosti včetně případné zákaznické péče,“ píše se doslova v odpovědi. Společnost Porsche Česká republika coby importér VW, Audi a Seat se k tomuto problému vyjadřovat nechce. 

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků