Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

22 komentářů

David Kompelík
7. června • 16:59

Já si osobně myslím že je nejlepším pro bezpečnost na silnicích dopravní ostrůvek. Protože jsem si přečetl tenhle článek - http://www.dopravniznaceni.com/Pomahaji-tzv-ostruvky-sni... ... , co si myslíte vy?

Driver
9. října • 3:02

Němci mají KOMPLETNĚ CELOU RYCHLODRÁHU pro rychlovlaky mimoúrovňovou. Takže je to stavěno stylem: oplocené pole, most, tunel, a tak pořád dokola. Neexistuje zajíc nebo srnka, natož auto na přechodu. Ty mosty jsou několikakilometrové a ta stavba už je v provozu nějakých 10-15let. Takže nehody nehrozí. Jak je možné ,že u nás nejsou peníze na to, aby se tam, kde jezdí pendolína, postavily mimoúrovňové křižovatky?
v Číně staví stokilometrové mosty na moři a tady je problém s několika nadjezdy? To si říkáme středoevropský tygr :-)) Prý jsou drahé. Spočítejte mi, když rozsekají co 2 roky jedno Pendolíno, za jak dlouho se ty nadjezdy zaplatí. Já myslím, že do 10ti let, ale to už žádná Pendolína nebudou. :-D

puk123
9. října • 5:55

Jenže v D to jsou koridory na 300 km/h. O těch se nám ani nesní. Pendolína pendlují po modernizovaných tratích s běžným provozem. Ty jsou tam, kde se stavěly za c.k. R-U a úrovňových přejezdů je tam skutečně habaděj. Kvůli příjezdu k chatce zase nebudeme stavět nadjezd a traktory nebudou najíždět desítky km navíc. Zdravý rozum i odborné rady velí odstranit místa s největším rizikem a ta, kde se nabízí levné řešení (díky terénu, zástavbě, stávajícím komunikacím). To, že první Pendolino padlo zrovna na jednom z nejrizikovějších přejezdů, je jen potvrzením pro tento postup. Ministra ale jen tak něco neťokne. On hned vidí, jak lze z neštěstí vydolovat prachy, techniku, z níž se dají donekonečna dojit ... . Prostě, jak mozek jednou zdegeneruje, je těžko jej uzdravit.

Jakub
8. října • 8:27

Osobně si myslím, že dokud to odnášeli jen pasažéři v autech, tak to bylo tak nějak "ok". Ale když se krátce po sobě staly nehody vlak vs kamino a odnesli to i strojvůdci, tak je prostě potřeba sklopit hlavu a uznat, že "my řidiči" jsme nezodpovědní kok0t1 a budeme hold před přejezdy dýl čekat.

LOL
8. října • 9:35

Před lokomotivu stačí přeřadit obrněný vagon s radličkou. ;-)

inspiration
7. října • 22:55

Když by měl každý vlak laserové dělo, které by odstranilo překážku na přejezdu ještě před kolizí, tak by vlaky nemusely ani brzdit ... ;-)

jarecek
8. října • 6:41

paprsek by navic umel detekovat pachatele, takze by pak pozustalym byla dodatecne vymerena likvidacni pokuta, tzv. odpovednost za osobu blizkou ..

inspiration
8. října • 7:20

Kdyby nějaký takový paprsek přečetl na dálku strojově čitelné údaje z osobních dokladů ještě před zásahem překážky z laserového děla, tak by to snad bylo i realizovatelné ... Ale pokud by tam bylo více osob, tak by se ta odpovědnost po zničení překážky těžko určovala.

LOL
7. října • 16:01

Mám daleko jednodušší řešení.
1. Na lokošky namontovat větší a kovanou obdobu radličky na bizony co byla funkční už v dobách Jesse Jamese.
2. U každého přejezdu vystavět menší márnici s igelitovými pytly na mrtvoly (postačí např. kontejnerová)
3. v každém okrese ustavit uklízecí četu s košťaty, lopatami, sorbentem a cisternou na úklid skvrn od oleje a krve.A myslím, že to bude fungovat velmi dobře. Debil, který dopředu ví, že jej chrání tucet zabezpečovacích technických zařízení, se totiž už tuplem nebude rozpakovat na ten přejezd vjet.

LOL
8. října • 14:50

Dal jsem si mínus za hrubku ve slově pytel. Takový žinantní lapsus se mi stává maximálně jednou za 7 let! :-/

puk123
8. října • 8:14

Ideální práce pro imigranty. Mnozí se ve sbírání mrtvol vyznají a ještě budou spokojeni, že jim přitom nebudou kolem hlavy lítat kulky.
Moje první myšlenka byla, že ministra ťoknul děda Drchlík z Návštěvníků a jeho práce s laserovou pilkou. Jenom najít optimální vzdálenost od přejezdu a výšku řezu.

Martin
7. října • 13:32

Všichni dokola vymýšlíme kraviny a blbosti....upřímně změnit nastavení pokut tak, aby si to řidiči jo sakra rozmysleli jestli pojedou přes koleje na červenou a je po problému.
Problém není v křížení kolejí se silníci, v rychlosti vlaku, auta, ale pouze a jen v lidech....tak budeme trestat lidi a je to!

JJ
7. října • 14:16

Problém je (i) v tom, že na frekventované trati je věčné čekání frustrující. Takže ačkoli sám bych to nedělal, nedivím se zase až tak moc tomu, že někomu rupne v kouli a pokusí se to na poslední chvíli projet.Vina je nepopiratelně na straně takového řidiče, je to jedno z mála jednání, které v podstatě vždy někoho ohrožuje, takže nemám problém s přísnými postihy. Ty ale zjevně moc nefungují, takže chceme-li toto jednání eliminovat, jinak než mimoúrovňovým křížením to nejspíš nepůjde.

LOL
7. října • 16:17

Jsou dvě možnosti:
a) stavět dopravu přes trať jen na nejkratší možnou dobu - to ale předpokládá 100% dodržování předpisů
b) počítat s tím, že lidi jsou sebevražední imbecilové a stavět dopravu s velkými předstihy - jenže to zase povedek přesvědčení, že závory sly právě dolů, takže mám ještě 3 minuty na přejíždění zavřeného přejezdu.Já jsem za nulovou variantu. Imbecily nezachraňovat, stejně je lidí jako sraček a těch blbejch jak sraček a chcanek dohromady a navíc se tak pročistí genofond od zjevně mentálně retardovaných jedinců. A ještě přičíst náklady za úklid mrtvol pozůstalým, ať si taky užijou.

sokar
7. října • 14:30

Co poradit ministrovi, aby zavedl povinnost pro vlaky dát přednost v jízdě ?
Stačí dát značku před přejezd někde ke kolejím a má to vyřešený .
To by byl spokojenej jak máme na cestě bezpečno- moula.:-D

JJ
7. října • 12:33

Pan ministr by si mohl znovu prosvištět základy kinematiky, stačí na úrovni střední možná i základní školy. Mnohatunový vlak v rychlosti 140-160 km/hod prostě brzdí dlouho a na dlouhé dráze i při použití rychlobrzdy. A na tom nezmění nic ani deset vyhlášek či zákonů.Ten problém v podstatě nemá pro úrovňové křížení na vytíženějších tratích rozumné řešení. Teoreticky by byly potřeba šraňky, které neumožní vjezd auta na přejezd po sklopení. To by dejme tomu ještě šlo. Ale musely by se zároveň spouštět s takovým předstihem, aby vlak stihl zastavit, pokud by na kolejích uvízlo auto, které by tam bylo v okamžiku spouštění. To by v praxi při vytíženosti koridoru znamenalo, že by se v určité části dne taky nemusely zvedat vůbec.Je to blbé, je to drahé, ale použitelným řešením je pouze mimoúrovňové křížení.

mpolan
7. října • 12:53

Pán minister prostě vlaku vyhláškou nařídí, že zastaví dřív. Co je na tom těžkého k pochopení? On na to má!

demos
7. října • 11:51

A nebylo by jednodussi pouzit system, ktery autu na ten prejezd jednoduse nedovolit vjet? Plosina, ktera se sikmo zvedne ze silnice tak, jak to funguje na mnoha jinych mistech ve svete. Jenomze to by ministr nesmel byt ko*ot. A ze by to znemoznilo napr. pujezd sanitky nebo hasicu? V tom problem nevidim, protoze ti i ted musi tak jak tak na prejezdu cekat, kdyz blika cervena.

Skuby
12. října • 8:39

Všude vidim záběry kamer, jak si řidiči vesele jezdí na červenou - když maj takovejhle důkazní matroš, maj okamžitě rozesílat předvolání a mastný pokuty. Nechápu, když mohli přidat do zákona aut. odpovědnost provozovatele vozidla při překročení pov. rychlosti a jízdě na červenou, že to nepoužívaj i na přejezdu - vždyť jde o obecný ohrožení!
K tomu laseru: to zas bude peněz... Doma u vrat mám infrazávoru za pár korun, aby mi to nepřivřelo děti. Jasně, že vlak už třeba zastavit nestihne, ale detekce překážky na přejezdu spustí alarm na dispečinku, po ověření kamerou můžu vlak aspoň varovat.
Myslím, že nejlevnější a nejúčinnější by byly dvojitý postupný závory, všude na západ to dávno ví. A že se tohle neudělalo při modernizaci trati pro Pendolíno, to je typickej českej šlendrián...

sokar
7. října • 11:21

To je ministr jak prase. Detektor pro zastavení vlaku....
Zaprvé tam nemaj auto co strkat rypák, když blikaj červená světla a zadruhý by to mnohdy bezdůvodně zastavovalo vlak.Třeba ho příště napadne na vlak namontovat raketu - alespoň saturn5 a když bude potřeba zabrzdit na 10ti metrech tak se zapne protitah a vlak zastaví.....:-D

Fantomas
7. října • 12:25

"zabrzdit na 10ti metrech"
Smím se zeptat jak bys tohle napsal, kdyby šlo o 4 metry?

Martin
7. října • 13:27

asi na 4eh metrech :-D

Doporučujeme

Články odjinud