Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministr dopravy Dan Ťok je v poslední době velmi aktivní. Kromě řešení kauzy Dieselgate přišel rovněž s návrhy, jak zlepšit bezpečnost na železničních přejezdech. V první fázi by se měl nainstalovat na přejezdy detektor překážek, díky kterému by bylo možné včas přijíždějící vlak zastavit.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Ministerstvo uvádí, že už nyní probíhá testování dvou typů laserového skeneru. Uvažuje se o variantách, kdy by podle té první mělo být možné vlak zastavit ještě před přejezdem, u té druhé by se měla alespoň snížit rychlost před případným nárazem. Zkušební provoz prvního takového detektoru bude spuštěn ještě do konce letošního roku, pokud vše dopadne podle představ ministerstva, mají být podobné skenery nasazeny do běžného provozu do konce roku 2016.

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Samozřejmě je zvyšování bezpečnosti žádoucí, ale podle kritiků by podobný systém, minimálně u varianty, kdy se počítá se zastavením vlaku, významně natáhl čekací dobu automobilů před přejezdem. Tam, kde by nebyly závory, by to logicky mohlo vést k pravému opaku, a sice k tomu, že místo vyšší bezpečnosti bude jezdit na červenou více řidičů než dosud.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Reálnější a levnější opatření pak zahrnují postupné sklápění závor, vyznačení čáry, před kterou budou muset řidiči vždy zastavit a rozhlédnout se a také úpravu okolí přejezdu tak, aby řidiči viděli na trať. Přesně ve stylu současného ministra dopravy mluví tisková zpráva přirozeně také o automatizovaných systémech dohlížejících na přejezdy, aby mohly výsledné záznamy sloužit jako důkazy pro policii a umožnit správní řízení. Zároveň posílí i sama dopravní policie dohled nad přejezdy. 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků