Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministr dopravy Dan Ťok je v poslední době velmi aktivní. Kromě řešení kauzy Dieselgate přišel rovněž s návrhy, jak zlepšit bezpečnost na železničních přejezdech. V první fázi by se měl nainstalovat na přejezdy detektor překážek, díky kterému by bylo možné včas přijíždějící vlak zastavit.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Ministerstvo uvádí, že už nyní probíhá testování dvou typů laserového skeneru. Uvažuje se o variantách, kdy by podle té první mělo být možné vlak zastavit ještě před přejezdem, u té druhé by se měla alespoň snížit rychlost před případným nárazem. Zkušební provoz prvního takového detektoru bude spuštěn ještě do konce letošního roku, pokud vše dopadne podle představ ministerstva, mají být podobné skenery nasazeny do běžného provozu do konce roku 2016.

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Samozřejmě je zvyšování bezpečnosti žádoucí, ale podle kritiků by podobný systém, minimálně u varianty, kdy se počítá se zastavením vlaku, významně natáhl čekací dobu automobilů před přejezdem. Tam, kde by nebyly závory, by to logicky mohlo vést k pravému opaku, a sice k tomu, že místo vyšší bezpečnosti bude jezdit na červenou více řidičů než dosud.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Reálnější a levnější opatření pak zahrnují postupné sklápění závor, vyznačení čáry, před kterou budou muset řidiči vždy zastavit a rozhlédnout se a také úpravu okolí přejezdu tak, aby řidiči viděli na trať. Přesně ve stylu současného ministra dopravy mluví tisková zpráva přirozeně také o automatizovaných systémech dohlížejících na přejezdy, aby mohly výsledné záznamy sloužit jako důkazy pro policii a umožnit správní řízení. Zároveň posílí i sama dopravní policie dohled nad přejezdy. 

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků