Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministr dopravy Dan Ťok je v poslední době velmi aktivní. Kromě řešení kauzy Dieselgate přišel rovněž s návrhy, jak zlepšit bezpečnost na železničních přejezdech. V první fázi by se měl nainstalovat na přejezdy detektor překážek, díky kterému by bylo možné včas přijíždějící vlak zastavit.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Ministerstvo uvádí, že už nyní probíhá testování dvou typů laserového skeneru. Uvažuje se o variantách, kdy by podle té první mělo být možné vlak zastavit ještě před přejezdem, u té druhé by se měla alespoň snížit rychlost před případným nárazem. Zkušební provoz prvního takového detektoru bude spuštěn ještě do konce letošního roku, pokud vše dopadne podle představ ministerstva, mají být podobné skenery nasazeny do běžného provozu do konce roku 2016.

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Samozřejmě je zvyšování bezpečnosti žádoucí, ale podle kritiků by podobný systém, minimálně u varianty, kdy se počítá se zastavením vlaku, významně natáhl čekací dobu automobilů před přejezdem. Tam, kde by nebyly závory, by to logicky mohlo vést k pravému opaku, a sice k tomu, že místo vyšší bezpečnosti bude jezdit na červenou více řidičů než dosud.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Reálnější a levnější opatření pak zahrnují postupné sklápění závor, vyznačení čáry, před kterou budou muset řidiči vždy zastavit a rozhlédnout se a také úpravu okolí přejezdu tak, aby řidiči viděli na trať. Přesně ve stylu současného ministra dopravy mluví tisková zpráva přirozeně také o automatizovaných systémech dohlížejících na přejezdy, aby mohly výsledné záznamy sloužit jako důkazy pro policii a umožnit správní řízení. Zároveň posílí i sama dopravní policie dohled nad přejezdy. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků