Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru

Ministr dopravy Dan Ťok je v poslední době velmi aktivní. Kromě řešení kauzy Dieselgate přišel rovněž s návrhy, jak zlepšit bezpečnost na železničních přejezdech. V první fázi by se měl nainstalovat na přejezdy detektor překážek, díky kterému by bylo možné včas přijíždějící vlak zastavit.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Ministerstvo uvádí, že už nyní probíhá testování dvou typů laserového skeneru. Uvažuje se o variantách, kdy by podle té první mělo být možné vlak zastavit ještě před přejezdem, u té druhé by se měla alespoň snížit rychlost před případným nárazem. Zkušební provoz prvního takového detektoru bude spuštěn ještě do konce letošního roku, pokud vše dopadne podle představ ministerstva, mají být podobné skenery nasazeny do běžného provozu do konce roku 2016.

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Samozřejmě je zvyšování bezpečnosti žádoucí, ale podle kritiků by podobný systém, minimálně u varianty, kdy se počítá se zastavením vlaku, významně natáhl čekací dobu automobilů před přejezdem. Tam, kde by nebyly závory, by to logicky mohlo vést k pravému opaku, a sice k tomu, že místo vyšší bezpečnosti bude jezdit na červenou více řidičů než dosud.

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic  

Reálnější a levnější opatření pak zahrnují postupné sklápění závor, vyznačení čáry, před kterou budou muset řidiči vždy zastavit a rozhlédnout se a také úpravu okolí přejezdu tak, aby řidiči viděli na trať. Přesně ve stylu současného ministra dopravy mluví tisková zpráva přirozeně také o automatizovaných systémech dohlížejících na přejezdy, aby mohly výsledné záznamy sloužit jako důkazy pro policii a umožnit správní řízení. Zároveň posílí i sama dopravní policie dohled nad přejezdy. 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků