Ministerstvo chce více trestat nedodržení bezpečné vzdálenosti. Odstup mohou měřit kamery

Kankunen  |  13. 01. 2020 09:58

A kdy se plánuje auta označit jako policejní a vyrazit do ulic?

Odpovědět  |   | 
fri  |  13. 01. 2020 10:32

Tak jediné pozitivum vidím že se tím prakticky zavede zákaz předjíždění pro kamiony, protože se k sobe nebudou moci přiblížit na 50m.

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 01. 2020 12:21

Nebo se naopak budou předjíždět třikrát tak dlouhou dobu, na druhou stranu bude fajn, pokud kamiony konečně začnou mezi sebou nechávat místo, aby se mezi ně občas někdo dočasně mohl zařadit.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  13. 01. 2020 14:20

Oni už třináct let defacto předjíždět nesmí. Zakazuje jim to §36 odstavec 4 zákona 361/2000Sb. Problém je jen a pouze v tom, že to policie ignoruje, protože to automaticky musí do správního řízení a tedy bez pokuty vybrané policií.. Obávám se, že humbuk s povinným odstupem skončí úplně stejně. 50m odstup za sebou nedodržují ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  13. 01. 2020 16:10

mezery nechávají, mají to ze zákona udělat, neplatí to pro osobní auta - předjíždíte a pak hledáte místo na vmáčknutí

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  13. 01. 2020 21:21

Nechávají? Tak to asi jezdíte po jiných dálnicích, než já. Běžný odstup mezi kamiony je 10-15m.

Odpovědět  |   | 
ssy  |  13. 01. 2020 10:45

špiclovat,sledovat,vybírat-to jim jde a za potlesku zde některých plebejců

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 01. 2020 12:00

Dodrzovanie bezpecnej vzdialenosti je alfa a omega soferovania.

Nedodrzuje ju neskutocne mnozstvo ludi. Logicky prichadza represia.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  13. 01. 2020 13:40

Naprostý souhlas.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  13. 01. 2020 14:22

Jo. Jenže.......otázkou je ovšem to, zda ryze česká specifická cesta je řešením, německé "halbes tacho" umí adaptivní tempomaty, je snadno kontrolovatelné, což 50m moc není.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  13. 01. 2020 21:23

Halbes Tacho sice má logiku, je to 1,8 sekundy. 50m ale kontrolovatelné je, prostě namalujete na vozovku značky a buď tam mezera je nebo není. Potíž a cesta k výmluvám je, že je to vázáno na rychlost 50+km/h, v našich končinách nestačí konstatovat, musí se i prokázat. A jsme v řiti.....

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  13. 01. 2020 16:41

JJ souhlas kluci, bezpečná vzdálenost je jeden ze základů ( stejně jako třeba předvídat a být předvídatelný). S realizací si nedělám naděje, ale nápad dobrý a vítám ho. Mohl sice přijít před 20 lety, ale ok.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 01. 2020 17:36

To sice ano, ale důsledek nedodržování bezpečné vzdálenost je taky velmi často jen důsledek nedodržování maximální povolené rychlosti.

Když pojedu po nějaké delší dvouproudé silnici s větším provozem v protisměru maximální povolenou rychlstí, tak si můžu být být jisty, že dřív nebo později se na mě pověsí nějaký náklaďák, který by chtěl jet víc než ono povolené maximum, ale díky provozu v protisměru mě nemůže předjet a tak jede dva metry za mnou a zkouší mě psychologicky přimět k rychlejší jízdě, ale na tempomat to nefunguje.

No pak tu jsou víceproudové silnice v obci. Tam zase jet maximální povolenou rychlostí a dodržovat daný odstup znamená zýžýšenou pravděpodobnost červené na dalších světlech právě kvůli předjíždějících aut, která nedodržují rychlostní limity.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  13. 01. 2020 21:25

Může být. Podstatný rozdíl je ovšem v tom, že nedodržením rychlosti automaticky netvoříte reálné nebezpečí. Nedodržením bezpečné vzdálenosti ano.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  14. 01. 2020 06:55

50 km/h je 13,88 m/s. Když vyjdeme z ono pravidla dvou sekund tak se bavíme o 27,78 m, které by teoreticky měly být mezi auty. S něčím takový nemám sebemenší problém když je to nějaký dlouhý plynule průjezdný úsek. Když mě chce někdo předjet, ať si jede. Klidně mu trochu uhnu i na krajnici, jen ať už je pryč a nelepí na zadek.

Když mám ovšem na 2 km úseku 4x semafor. Tak po rozjetí na 50 km/h situace vypadá tak, že když se někdo zařadí přede mne, tak já bych měl začít brzdit a udělat z toho zase těch slabých 28m. V ten okamžik si někdo za mnou pomyslí "co to je za debil, proč brzdí" a předjede mě taky. V tomhle režimu maximálně s odřenýma ušima stihnu zelenou na nadcházejícím semaforu, ale dál mám po zelené vlně.

Když to vezmu do extrému, tak když padne zelená vlna a všichni ten úsek 4 semaforu projíždí onou padesátku, tak při rozestupu 27,78 m mezi auty se bavíme o kapacitě 18 aut na půl kilometru mezi semafory. Nezažil jsem situaci, že by se takhle někde jezdilo.

Nechci hájit řiťomily, sám to nemám rád, ale s rozumem.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  14. 01. 2020 22:33

Pokud brzdis nakladak, mel byses nad sebou zamyslet, protoze rozhodne nejedes maximalni povolenou rychlosti.
Takovych take potkavam dost. Jedou, za nima kolona jak krava a tak to pro jistotu daji jeste bliz ke stredu, aby se hur predjizdeli.
A ti nejvetsi kralove, kdyz je clovek predjede, tak bud rozsviti dalkovky anebo kingove zrychli a hrajou si na stihacku. Obvykle do prvni zatacky, pac potom se jim opoti prdylka a zase zpomali, aby mohli brzdit dalsi.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 01. 2020 10:51

Ty přenosné kamery jak používají němci na mostech?ty měří jak odstup tak rychlost a měří i osobáky a nejenom kamióny.Za mě rozhodně jo.Stačí za ty kamery postavit 4motorkare s majacky a můžou v kuse kasírovat.Čeští řidiči jsou slepci takže výdělek jistý.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  14. 01. 2020 22:35

Kolikrat uz jsi platil? Cechu?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  15. 01. 2020 06:40

Ještě neplatil.V navigaci mám ty radary/kamery označené a buď tam jsou nebo už ne.Občas oznacim nebo ho zruším.Nově za aplikace proti radarum je v DE flastr.Nově se používají někde i drony.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  13. 01. 2020 11:27

Jak se budou řešit situace, kdy někdo přejede z pruhu do pruhu před jiné vozidlo, kterému tím zmenší jeho původní dostatečnou bezpečnou vzdálenost? Byl by pokutován ten vzadu, kterému byla vzdálenost zkrácena, anebo ten vepředu, který to svým předčasným zařazením do pruhu způsobil?

Odpovědět  |   | 
Urednicek kasicka  |  13. 01. 2020 11:40

Nijak. Smyslem neni dosahnout spravedlnosti, coz je povetsinou velmi osemetne a subjektivni. Zamerem je vylekat ridice a zrejme i pomoci naplnit plan jiste kapitoly prijmu statniho rozpoctu a tim policistum zajistit premie.

Na druhou stranu je treba rici, ze se mi v Cechach vsichni lepi na zadek a rozhodne to neni ani prijemne a uz vubec ne bezpecne.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  13. 01. 2020 13:42

Tak voláš po trestech za porušení pravidel, které jsme si jako společnost odsouhlasili nebo ne? Nějak se v tom příspěvku ztrácím.

Odpovědět  |   | 
Woyta  |  13. 01. 2020 15:19

Pokud vim, tak ta pravidla jsme si neodsouhlasili. Schvalili je nami zvoleni zastupci, kteri by meli hajit nase zajmy. (coz se vetsinou nedeje)

Teorie rika, ze pokud nejaky zakon porusuje 85% obyvatel, tak by se mel zrusit.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  13. 01. 2020 21:27

V praxi to funguje tak, že pokud nějaký zákon porušuje 85%lidí, tak to není důvod k jeho rušení, protože i tak může mít smysluplnou podstatu. Erár tomu ovšem dává volný průchod tím, že ho kontroluje pouze platonicky nebo vůbec.

Odpovědět  |   | 
Woyta  |  14. 01. 2020 11:06

Takovy zakon pak ztrácí absolutně smysl. Lidi ho ignorují a státní moc neprosazuje.
K čemu takový zbytečný zákon?

Průměrně človek poruší asi 5 zákonu denně aniž by si to uvědomil. To je situace která nastává, když se to s množstvím zákonů přežene.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  13. 01. 2020 12:39

Ten předjíždějící zaplatí za ohrožení vozidla nesprávnou jízdou nebo za nesprávné předjíždění a ten zadní za nedodržení odstupu, který měl neprodleně vytvořit znovu. Tak to dělají němci už přes 25let na to mají radarovou telemetrii v civilně zbarvených dopraváckých vozech, pracuje to na logice půl tacho. Jedeš 200, odstup 100m, jedeš 50, odstup 25m, žádná diskuse, jediný dotaz je zda to uhradíš hned, tedy jako cizinec, a pokud ne, tak odstavit vozidlo a už Tě vezou na služebnu, někdy Ti nabídnou, že počkají, když mají čas do konce šichty, než Ti někdo nabije účet.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 01. 2020 13:31

Nevim jak driv, ale nyni nataci prostor ca 100 m pred merenim, aby clovek nemohl tvrdit, ze byl akorat predjizden. A pokud tomu tak bylo na tech 100 m tak te jako predjizdeneho nechaji byt.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 01. 2020 11:46

Když budu chtít předjet auto co jede pomalu před mnou, tak se musím k němu přiblížit a v tom momentu mě změří, jak se to bude řešit?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  13. 01. 2020 11:56

Aktuální zákon o silničním provozu požaduje, aby řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem za ním ponechal dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním. NIKDE ZÁKON NENAŘIZUJE NEBO NEUMOŽŇUJE, ABY JSI SE NA NĚKOHO LEPIL PŘED PŘEDJÍŽDĚNÍM! KDYŽ NEUMÍŠ PŘEDJÍŽDĚT, VRAŤ ŘIDIČÁK JELITO!

Odpovědět  |   | 
krd  |  13. 01. 2020 16:38

No, nedokážu si představit bezpečné předjíždění bez předchozího přiblížení k předjížděnému vozidlu.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  14. 01. 2020 22:39

Dobre ty. Kolik desitek metru pred vozidlem jedoucim 85 tacho (odhadem 77 real) na okresce zacnes predjizdet a jakou rychlosti predjizdis?

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 01. 2020 12:20

Dostaneš pokutu, to je jednoduché, k předjížděnému se přibližovat nemusíš, při předjíždění smíš (a máš) využít druhý pruh.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  14. 01. 2020 22:40

A jakou rychlosti smis v tom druhem pruhu jet?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  13. 01. 2020 13:43

S vozem 500+ koní to člověka moc netrápí. Ale ber to s rezervou, samozřejmě chápu, kam míříš.

Odpovědět  |   | 

oni ti mohou změřít i rychlost a jestli auto před tebou pojede +-max, tak není důvod k předjíždění.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 01. 2020 20:11

Stalo se mi asi před měsícem. Jel jsem několikakilometrový úsek v obci po čtyřproudovce. Tempomat na 50 přesně podle GPS. Dlouhé desítky sekund mě předjížděl nějaký jiný osobák, že mě to až štvalo. Bych si tak tipl, že mě předjížděl tak v 52, 53 km/h.

Po chvíli se na něj přilepila okátvka, tak na chvíli akceleroval, aby to urychlil a zařadil se přede mě, ať neblokuje prostřední pruh. Jak mě předjel, tak šel na brzdy a zase si zpomalil na tu svou mírně vyšší rychlost, ale to už na té oktávce začaly blikat majáky a brali ho.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  13. 01. 2020 21:38

Dost pochybuji. Oktávky mají Ramer10. Ten má dva režimy měření. Pasivní (optický, OCR), který nelze použít v jiné než ustálené rychlosti a aktivní (mikrovlnný radar 34GHz, Dopplerův jev), který vyhodnocuje měřený objekt na základě primárního a ověřovacího měření, ale pokud je rozdíl 2 a více km/h, měření nevyhodnotí. Při výrazném zrychlení nebo zpomalení měřeného vozidla tedy měření nevyhodnotí. Navíc funguje jen pod úhlem a tedy nikoli ve stejném jízdním pruhu, tam musí použít vždy jen pasivní měření.
V popsaném případě by měřené vozidlo muselo měřící vozidlo předjet vedlejším pruhem, aby měření proběhlo. A ještě k tomu PČR zpravidla neřeší překročení rychlosti menší, než 11km/h, někde mají dokonce hraniční "nadlimit" i 25km/h..

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  13. 01. 2020 23:59

Bývaly doby, a není to tak dávno, dodržovali v Rametu i na ředitelství služby dopravní policie takovou hloupou mravní zásadu, že v případě pochybného měření se řidič nepostihuje. Tak bylo velice omezené měření protijeducích vozidel (je vždy technicky i právně za hranou), neměřilo se v oblouku, bylo neřijatelné měření pasivním a naprosto nepřesným postupem a vůbec nepřipadalo v úvahu právně nepřijatelné úsekové měření. Jenže pak do toho vstoupily dva příšerné momenty: nenažranost obcí kasírovat peníze i za sebemenší a velmi problematicky "prokázané" překročení rychlosti. Do právního systému poslanec Huml propašoval neústavní prasečinu v podobě obecné odpovědnosti provozovatele vozidla, která je v naprostém rozporu s principem a zásadami přestupkového řízení a LZPS, a následovaly další právní paskvily. Státní policie se bohužel připůsobila. nakoupila Passaty R36 s absolutně nepřesným systémem Polcam a Ramet Kunovice se přizpůsobil trendu a do Ramerů přidal funkci pasivního měření rychlosti,mezi námi s reálnou nepřesností i 25%. A celé se to zvrhlo do stavu, kdy torzo dopravné policie nedělá nic než plnění tabulek výběru pokut za technické přestupky s nulovou nebezpečností.
A do tohoto nihilismu poslanci vložili věcně správný, reálně daleko důležitejší moment daný konečně alespoň nějakou definicí povinného odstupu mezi vozidly, ale absolutně nevymahatelný policií, která se odnaučila smysluplně pracovat a reálně vlastně vůbec neexistuje...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  14. 01. 2020 16:27

Netuším, jak měří auta PČR, říkám, co jsem zažil. To, že pochybuješ, mě moc nepřekvapuje. Pochybovali v podstatě všichni známí, kterým jsem se o tom zmínil, než viděli záznam z kamery z auta.

Mám jen přední kameru, takže je vidět jen jen jak se mu pomaličku sune předek auta do záběru a pak na chvíli "prudce" (+10? km/h) zrychlí, aby se zařadil přede mě a neblokoval levý pruh. Po té jde hned na brzdy. Za chvíli je v záběru oktávka na majaky a fabii si odstavuje na autobusové zastávce. Já jedu dál.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  14. 01. 2020 22:43

Takze vlastne nevis, proc ho zastavili, coz?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 01. 2020 12:04

Ked si tak citam prispevky na fore, tak mi je jasne, preco ten zakon potrebujeme.

Teoreticke ci hranicne pripady pouzivane spochybnenie zakona, ktory ja planovany ako dosledok flagrantnej ignoracie zakonov (dopravnych i fyzikalnych), a mickey mouseovsky vyklad prava znamena, ze stat na ochranu zakon a vlastny zivot ctiacich vodicov musi pristupit k represii.

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 01. 2020 12:16

Osobně jsem proti plošnému měření kamerami podobně jako u rychlosti, protože zase půjde o rychlý prachy a ne o bezpečnost, a prasata se tomu jednoduše vyhnou a před kamerou projedou vzorově, ale bylo by fajn, kdyby občas policie zakročila proti těm nejkřiklavějším případům.
Problém nedodržování vzdálenosti vidím spíš v plynulosti dopravy než bezpečnosti jako takové, byť to spolu souvisí. Auta, co jedou příliš blízko u sebe mají tendenci brzdit více než řidič před nimi a pak se tvoří naprosto nesmyslné kolony.

Odpovědět  |   | 
jakarte  |  13. 01. 2020 12:30

Pokud budou kontrolovat odstup, v první rade by měli take kontrolovat bezdůvodnou jizdu v levem pruhu na dalnici.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  13. 01. 2020 12:34

Takže vybržďovači z toho vyjdou jako vítězové a trestány budou pouze jejich oběti?
Mně osobně se to sice ještě nepřihodilo, ale jsem svědkem dost často i v běžném městském provozu, když tihle imbecilové ohrožují ostatní, kteří pak jsou donuceni "nedodržet bezpečnou vzdálenostnost". Také jakmile nastane soumrak spousta řidičů zjevně přestane vidět, ale raději ohrožují ostatní, než aby si zašli k očařovi.
A další nešvar - spousta tzv. řidičů nepochopila rozdíl mezí zatáčením a odbočením a tudíž blikají stále, v každé zatáčce, bohužel ke smůle ostatních, kteří tak nepoznají, jestli opravdu odbočují nebo jen zatáčejí...

Odpovědět  |   | 
lojza  |  14. 01. 2020 08:54

Pokud je to na křižovatce, tak se blinkr dává i když jedu stále po hlavní.

Odpovědět  |   | 
space  |  14. 01. 2020 09:04

No, popisuješ to nejednoznačně a vypadá to, že v tom máš hokej. Spousta ignorantů řeší blinkry tímto stylem: Jedu po hlavní = nepoužívám blinkry a to je špatně. Blinkry se používají při změně směru JÍZDY a ne při změně silnice (odbočuje z E5 na 328...)
Takže pokud např. křižovatka má tvar kříže a hlavní je v oblouku, tak vozidla jedoucí po hlavní musí použít blinkr.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  14. 01. 2020 11:19

Jo aha, takže ten, kdo bude skutečně odbočovat na Tebou uvedené křižovatce ve tvaru kříže, bude dělat co? Střídavě blikat doleva a doprava, aby se odlišil od toho, kdo NEMĚNÍ SMĚR (jízda do obloučku není žádná změna směru) a neodbočuje, ale jen si tak bliká? Měl jsem pochopitelně na mysli situaci, kde je křížení silnic a dotyčný bliká, ale neodbočí. Příp. opačný extrém, kdy je silnice bez jakýchkoliv odboček a dotyčný bliká, tak normálního člověka napadne, že chce zastavit na krajnici a ne že jen dává světu na vědomost, že trochu pohnul volantem...

Ostatně silniční zákon mluví jasně, kdy se má blikat:
• Přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého
• Objíždění stojícího vozidla nebo překážky
• Předjíždění
• Odbočování
• Zajíždění k okraji pozemní komunikace za účelem zastavení a vyjíždění od něj
• Vyjíždění z kruhového objezdu

Odpovědět  |   | 
space  |  14. 01. 2020 12:58

Copak jsi natvrdlej?
Pojedu rovně (směr) tak neblikám. Představ si situaci v zmíněné křižovatce, že stojíš na vedlejší a chceš jet přímo (napojit se na hlavní). Čekáš až auto, co jede po hlavní (z protisměru v oblouku) ukáže blinkr, že zatáčí spolu s hlavní silnicí, abys ty do ni mohl najet, ale protože dělal autoškolu s medvědama v cirkusu, tak používá blinkry jak píšeš... Přitom ty bys býval klidně mohl do křižovatky vjet.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  13. 01. 2020 14:57

Jako kdybych to nerikal..

Dusledek bude pouze to, ze se bude vybírat dalsi vypalny za zastavení spravniho rizeni. Protoze prokazat prestupek uz na klasickejch prujezdnejch radarech je problem.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  13. 01. 2020 16:12

k předjíždění musíte dojet auto před sebou, alespoň v našem okresu, jinak nic nepředjedete, protože ty úseky jsou krátké, navíc solničáři dost prodloužili plnou čáru

Odpovědět  |   | 
tk  |  13. 01. 2020 19:19

Jo, zrovna minulej tejden se mi tesne (cca 1m) pred cumak na dalnici u mlady boleslavi napchal nejakej kokot s pujcenym rapidem (pujcenky poznate podle aktualni prazsky SPZky a podlozky "zakaznicke centrum"). Aby toho nebylo malo jeste mi navic rozkrap celni okno. A co s takovym dementem pak mate delat. Uz aby sem dorazila poradna krize, treba tyhle magori ze silnic alespon na cas zmizi.

Odpovědět  |   | 
jo  |  14. 01. 2020 06:19

1/můžete ho zastavit a požadovat vyplnění euroformuláře, kterej vám bude k hovnu, protože pojistovna řekne, že jste se znali nebo dohodli nebo jste to na něj prostě hodil
1b/ variantně ho můžete mít i na kameře, ale i když ho máte na kameře, pojišťovna se na vás stejně vykašle, pokud nerozkřápnul místo přímo před objektivem (vlastní zkušenost)
2/ můžete ho zastavit a dát mu přes držku (z pohledu morálního zcela v pořádku, před zákonem ale máte opět smůlu)
3/ můžete se ho pokusit zastavit ale on samozřejmě protože ví co udělal pojede dál a tedˇ:
3a/ zavoláte fízly a pokud ho máte na kameře musíte tvrdit, že stále ohrožuje provoz stylem jízdy (což většinou budete mít pravdu), ale bez důkazu se na vás vykašlou
3b/ ad 3a, ale pojede za ním a budete pořizovat důkazy, čímž defacto pořídíte důkazy i proti sobě
4/ konečné řešení - dobře si rozmyslete koho budete příště volit: takhle se pojišťovny začali chovat až po burešovejch útocích na rezervní fondy (celkem logicky)

Odpovědět  |   | 
Tom  |  16. 01. 2020 07:35

Co znamena napchal, najel z pripojovaku, prejel z pruhu do pruhu? A jestli to bylo metr pred autem, tak ti urcite nerozbil sklo. Tomu neodpovida uhel odletu kaminku s ohledem na naraznik.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 01. 2020 19:33

Ale ja se snazim, Ringo. Snazim se jak muzu... samozrejme abych neomezoval (natoz ohrozoval) ostatni. Ale dycky se mi pred cumak hodi nejaky rychlik, ktereho tlaci jeste vetsi rychlik nebo to s ohledem na hustotu provozu (a kvalitu/kapacitu komunikaci) neni mozne.

Samozrejme pokud ma tento nesvar na svedomi nejvice umrti, zraneni a skod, tak se necham milerad buzerovat.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  13. 01. 2020 21:44

Doufám, že zastánci automatického měření vzdálenosti rádi stojí v kolonách, protože pokud je někde takový provoz jsou všichni nalepení na sebe, aby se tam vůbec v rozumném čase vešli tak pak tam bude místo 5km kolony jedoucí 100km/h stojící 20km kolona

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 01. 2020 13:49

Zákaz předjíždění pro všechny se blíží...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  15. 01. 2020 07:03

Odstup na okresce třeba 30m je dobrý i na spotřebu-prostě nejedete brzda plyn a když je třeba dá se i vykounout aniž by hrozilo že vás protijedoucí smete.Je i místo se rozjed nebo se ještě vrátit.Je líp vidět kolem dodávky,kamiónu,suv zleva i zprava a nakonec tlacenim stejně ten před vámi rychleji nepojede a spíš zpomalí.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  15. 01. 2020 17:11

Jak kamery rozeznají, že jeden před druhému hodí myšku metr před auto. Nevyhodnotí kamera zadniho jako hrubého pachatele?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A
VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromob…

Německá automobilka přichází s konceptem mobilních nabíječek, které by mohly alespoň částečně řešit problém nedostatečné infrastruktury pro dobíjení elektromobilů.

27.  12.  2019 | | 77 N/A