Ministerstvo chce více trestat nedodržení bezpečné vzdálenosti. Odstup mohou měřit kamery

Známý nešvar řidičů chce ministerstvo dopravy tvrdě trestat. Bezpečnou vzdálenost mezi vozidly chce rovněž přesně definovat.

Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod stále patří nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Podle ministerstva dopravy ale staré známé pravidlo dvou sekund nestačí, s čímž už dříve souhlasil i Autoklub ČR, který dlouhodobě podporuje zakotvení definice bezpečné vzdálenosti do zákona o silniční dopravě.

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Podle nejnovějších informací tak chce ministerstvo nejen přesně definovat pojem bezpečná vzdálenost, ale v rámci jarního návrhu změn bodového systému předloží vládě také nástin možných trestů za nedodržování dostatečné vzdálenosti mezi vozidly. Zda se takzvaně „lepíte“ na auto před vámi by přitom mohly kontrolovat i kamery například zabudované do svodidel.

Aktuální zákon o silničním provozu požaduje, aby řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem za ním ponechal dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním. Tato formulace je považována za příliš vágní a dostatečná vzájemná vzdálenost za subjektivně definovatelnou.

Statistika úmrtí na silnicích v ČR je stále děsivá. Chování řidičů se nedaří změnit

Statistika úmrtí na silnicích v ČR je stále děsivá. Chování řidičů se nedaří změnit

Návrh tedy mluví o nutnosti nákladních vozidel a autobusů udržovat na všech druzích pozemních komunikací mimo obec při rychlostí vyšší než 50 km/h vzdálenost aspoň 50 metrů. V případě osobních vozidel pak při rychlosti nad 80 km/h vzdálenost aspoň 30 metrů. Ve městech by se postupovalo dle stávající úpravy.

V návrhu poté stojí pokuta za porušení bezpečného odstupu do 2500 Kč na místě, ve správním řízení až do 10.000 Kč, přičemž za tento přestupek budete moci dostat čtyři trestné body.

Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Pravidlo 2 sekund je nicméně Autoklubem ČR nadále propagovanou pomůckou, jak si bezpečný odstup udržet. Podstata spočívá ve výběru nějakého statického objektu vedle silnice nebo na ní (například strom, patník nebo jejich stín dopadající na silnici) a od chvíle, kdy ho vpředu jedoucí vozidlo mine, odpočítat čas, který uběhne, než k němu dorazí on. Naměřený čas by měl být minimálně 2 sekundy. Viz video níže.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků