Ministerstvo chce více trestat nedodržení bezpečné vzdálenosti. Odstup mohou měřit kamery

Známý nešvar řidičů chce ministerstvo dopravy tvrdě trestat. Bezpečnou vzdálenost mezi vozidly chce rovněž přesně definovat.

Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod stále patří nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Podle ministerstva dopravy ale staré známé pravidlo dvou sekund nestačí, s čímž už dříve souhlasil i Autoklub ČR, který dlouhodobě podporuje zakotvení definice bezpečné vzdálenosti do zákona o silniční dopravě.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Podle nejnovějších informací tak chce ministerstvo nejen přesně definovat pojem bezpečná vzdálenost, ale v rámci jarního návrhu změn bodového systému předloží vládě také nástin možných trestů za nedodržování dostatečné vzdálenosti mezi vozidly. Zda se takzvaně „lepíte“ na auto před vámi by přitom mohly kontrolovat i kamery například zabudované do svodidel.

Aktuální zákon o silničním provozu požaduje, aby řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem za ním ponechal dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním. Tato formulace je považována za příliš vágní a dostatečná vzájemná vzdálenost za subjektivně definovatelnou.

Statistika úmrtí na silnicích v ČR je stále děsivá. Chování řidičů se nedaří změnit

Statistika úmrtí na silnicích v ČR je stále děsivá. Chování řidičů se nedaří změnit

Návrh tedy mluví o nutnosti nákladních vozidel a autobusů udržovat na všech druzích pozemních komunikací mimo obec při rychlostí vyšší než 50 km/h vzdálenost aspoň 50 metrů. V případě osobních vozidel pak při rychlosti nad 80 km/h vzdálenost aspoň 30 metrů. Ve městech by se postupovalo dle stávající úpravy.

V návrhu poté stojí pokuta za porušení bezpečného odstupu do 2500 Kč na místě, ve správním řízení až do 10.000 Kč, přičemž za tento přestupek budete moci dostat čtyři trestné body.

Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Poláci si došlápli na opilé řidiče. Nehody v opilosti trestají doživotním zákazem řízení

Pravidlo 2 sekund je nicméně Autoklubem ČR nadále propagovanou pomůckou, jak si bezpečný odstup udržet. Podstata spočívá ve výběru nějakého statického objektu vedle silnice nebo na ní (například strom, patník nebo jejich stín dopadající na silnici) a od chvíle, kdy ho vpředu jedoucí vozidlo mine, odpočítat čas, který uběhne, než k němu dorazí on. Naměřený čas by měl být minimálně 2 sekundy. Viz video níže.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků