Miniauta zklamala v přísnějším crash testu. 10 z jedenácti neuspělo

Nová metodika bariérové zkoušky amerického institutu IIHS ukázala, že když jde o bezpečí posádky, méně (auta) znamená opravdu méně (ochrany).
Miniauta zklamala v přísnějším crash testu. 10 z jedenácti neuspělo

Nejmenší auta většinou neposkytují adekvátní ochranu posádky při čelním nárazu s částečným překrytím. Vyplývá to z výsledků bariérových zkoušek americké organizace IIHS. Z jedenácti miniaut testovaných podle nové, přísnější metodiky obdrželo pouze jediné hodnocení „přijatelné“. 

Klepněte pro větší obrázek
Na tuto tabulku výrobci miniaut hrdí nebudou

Jako vítěz vyšel z porovnání Chevrolet Spark. Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris a Ford Fiesta získaly hodnocení „slabé“. Další šestice testovaných modelů by jim ale mohla i to závidět. Mitsubishi Mirage, Nissan Versa, Toyota Prius C, Hyundai Accent, Fiat 500 a Honda Fit (u nás Jazz) byly totiž označeny rovnou jako nevyhovující.

Nejvyšší možné hodnocení „dobré“ nezískalo žádné ze zkoušených miniaut.

„Malá, lehká vozidla mají vrozenou bezpečnostní nevýhodu. O to důležitější je vybrat si takové, které poskytuje cestujícím nejlepší ochranu,“ uvedl v oficiálním prohlášení Joe Nolan z IIHS. 

Náraz jen čtvrtinou šířky

Od srpna 2012 používá IIHS upravenou metodiku bariérové čelní zkoušky. Vůz při ní narazí do překážky pouhou čtvrtinou své šířky, což podle techniků IIHS lépe odpovídá reálným scénářům dopravních nehod v běžném provozu. 

Energie nárazu se tak rozkládá do daleko menší plochy než v bariérové zkoušce Euro NCAP, která pracuje se 40% překrytím přední části vozu a deformovatelné překážky.

Nový postup už stihl odhalit slabiny v konstrukci mnohých populárních SUV, pohořela v něm i Toyota Corolla. 

Nelichotivé výsledky testů IIHS znovu poukázaly na rozdíly v metodice používané na obou stranách Atlantiku. Například Fiat 500 se v Evropě pyšní maximálními možnými pěti hvězdičkami Euro NCAP. 

Automobilky už dříve vyzvaly odpovědné instituce v Evropě i USA ke sjednocení homologačních předpisů.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky