Miniauta zklamala v přísnějším crash testu. 10 z jedenácti neuspělo

Nová metodika bariérové zkoušky amerického institutu IIHS ukázala, že když jde o bezpečí posádky, méně (auta) znamená opravdu méně (ochrany).
Miniauta zklamala v přísnějším crash testu. 10 z jedenácti neuspělo

Nejmenší auta většinou neposkytují adekvátní ochranu posádky při čelním nárazu s částečným překrytím. Vyplývá to z výsledků bariérových zkoušek americké organizace IIHS. Z jedenácti miniaut testovaných podle nové, přísnější metodiky obdrželo pouze jediné hodnocení „přijatelné“. 

Klepněte pro větší obrázek
Na tuto tabulku výrobci miniaut hrdí nebudou

Jako vítěz vyšel z porovnání Chevrolet Spark. Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris a Ford Fiesta získaly hodnocení „slabé“. Další šestice testovaných modelů by jim ale mohla i to závidět. Mitsubishi Mirage, Nissan Versa, Toyota Prius C, Hyundai Accent, Fiat 500 a Honda Fit (u nás Jazz) byly totiž označeny rovnou jako nevyhovující.

Nejvyšší možné hodnocení „dobré“ nezískalo žádné ze zkoušených miniaut.

„Malá, lehká vozidla mají vrozenou bezpečnostní nevýhodu. O to důležitější je vybrat si takové, které poskytuje cestujícím nejlepší ochranu,“ uvedl v oficiálním prohlášení Joe Nolan z IIHS. 

Náraz jen čtvrtinou šířky

Od srpna 2012 používá IIHS upravenou metodiku bariérové čelní zkoušky. Vůz při ní narazí do překážky pouhou čtvrtinou své šířky, což podle techniků IIHS lépe odpovídá reálným scénářům dopravních nehod v běžném provozu. 

Energie nárazu se tak rozkládá do daleko menší plochy než v bariérové zkoušce Euro NCAP, která pracuje se 40% překrytím přední části vozu a deformovatelné překážky.

Nový postup už stihl odhalit slabiny v konstrukci mnohých populárních SUV, pohořela v něm i Toyota Corolla. 

Nelichotivé výsledky testů IIHS znovu poukázaly na rozdíly v metodice používané na obou stranách Atlantiku. Například Fiat 500 se v Evropě pyšní maximálními možnými pěti hvězdičkami Euro NCAP. 

Automobilky už dříve vyzvaly odpovědné instituce v Evropě i USA ke sjednocení homologačních předpisů.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky