Mini zahajuje prodej svého nejdůležitějšího vozu. Je tu Countryman II

Nová generace stylového vozu se oproti té minulé zvětšila na délku o dvacet centimetrů. Také v ostatních směrech došlo k nárůstu velikosti.

Již 431 centimetrů měří na délku druhá generace modelu Countryman. Je to o plných dvacet více než v případě prvního provedení tohoto vozu.

Za rozhodnutí uvést malé SUV na trh si vedení značky, která spadá do koncernu BMW, určitě blahořečí. Od roku 2010 se ho totiž prodalo již přes 540 tisíc kusů, a třeba v České republice se jedná o nejžádanější typ Mini.

Mini sice tvrdí, že teď jde o automobil vhodný pro pět cestujících, my bychom po krátkém seznámení se stojícím vozem jednu osobu raději ubrali. Nicméně, faktem je, že dospělý člověk i s výškou nad 180 centimetrů nemá problém usednout na zadní sedačku za stejně vysokého jedince sedícího vpředu.

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Zadní sedačky je teď navíc možné posouvat v rozsahu třináct centimetrů, lze také polohovat jednotlivá opěradla, která jsou rozdělena v praktickém poměru 40:20:40.

Objem kufru dosáhl teď na 450 litrů, což je hodnota dostačující pro rodinný víkendový pobyt. Díky možnosti nechat si namontovat pohon všech kol (standardem je pohon přední nápravy), pak lze podnikat výpravy i do poměrně nepřístupných míst.

Tam se pak může hodit zajímavá "vychytávka", což je jakési polstrování umožňující pohodlné sezení na nakládací hraně zavazadlového otvoru.

Mini zatím začíná s prodejem základních i "S" verzí se zážehovými i vznětovými motory, za měsíc ale bude na trhu také John Cooper Works a plug-in hybridní varianta. U ní bude benzinový motor pohánět přední kola, roztáčení těch zadních obstará elektromotor. Půjde tedy také o "čtyřkolku", která v čistě elektrickém režimu zvládne ujet čtyři desítky kilometrů.

Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1,5 s výkonem 100 kW (136 koňských sil), všechny ostatní agregáty pod kapotou jsou čtyřválce. Zážehová verze S má výkon 141 kW. Dieselový countryman "D" rozpohybovává turbodiesel 110 kW, verzi "SD" pohání až 140 kW.

Motory jsou propojeny buď se šestistupňovými manuálními převodovkami, případně s osmistupňovým automatem.

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

V základní výbavě je manuální klimatizace, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, tempomat, šest airbagů, systém varování před čelním nárazem, multifunkční kožený volant, rádio, šest airbagů, startovací tlačítko a elektrická parkovací brzda.

Za příplatek je možno vůz vybavit například LED předními světlomety, multimediálním systémem s dotykovou obrazovkou, adaptivními tlumiči a samozřejmě spoustou komfortních a bezpečnostních elektronických asistenčních systémů.

Základní cena vozu je nastavena na úroveň 664 300 Kč, nejlevnější vůz s pohonem 4x4 je za 716 300. Nejdražší je pak zatím (do příchodu John Cooper Works) Mini Cooper SD ALL4. Na něj je třeba si připravit 930 800 Kč. 

Obsáhlou fotogalerii představující druhé provedení vozu Mini Countryman si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků