Mini zahajuje prodej svého nejdůležitějšího vozu. Je tu Countryman II

Nová generace stylového vozu se oproti té minulé zvětšila na délku o dvacet centimetrů. Také v ostatních směrech došlo k nárůstu velikosti.

Již 431 centimetrů měří na délku druhá generace modelu Countryman. Je to o plných dvacet více než v případě prvního provedení tohoto vozu.

Za rozhodnutí uvést malé SUV na trh si vedení značky, která spadá do koncernu BMW, určitě blahořečí. Od roku 2010 se ho totiž prodalo již přes 540 tisíc kusů, a třeba v České republice se jedná o nejžádanější typ Mini.

Mini sice tvrdí, že teď jde o automobil vhodný pro pět cestujících, my bychom po krátkém seznámení se stojícím vozem jednu osobu raději ubrali. Nicméně, faktem je, že dospělý člověk i s výškou nad 180 centimetrů nemá problém usednout na zadní sedačku za stejně vysokého jedince sedícího vpředu.

Testy | Kombi | Mini

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Zadní sedačky je teď navíc možné posouvat v rozsahu třináct centimetrů, lze také polohovat jednotlivá opěradla, která jsou rozdělena v praktickém poměru 40:20:40.

Objem kufru dosáhl teď na 450 litrů, což je hodnota dostačující pro rodinný víkendový pobyt. Díky možnosti nechat si namontovat pohon všech kol (standardem je pohon přední nápravy), pak lze podnikat výpravy i do poměrně nepřístupných míst.

Tam se pak může hodit zajímavá "vychytávka", což je jakési polstrování umožňující pohodlné sezení na nakládací hraně zavazadlového otvoru.

Mini zatím začíná s prodejem základních i "S" verzí se zážehovými i vznětovými motory, za měsíc ale bude na trhu také John Cooper Works a plug-in hybridní varianta. U ní bude benzinový motor pohánět přední kola, roztáčení těch zadních obstará elektromotor. Půjde tedy také o "čtyřkolku", která v čistě elektrickém režimu zvládne ujet čtyři desítky kilometrů.

Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1,5 s výkonem 100 kW (136 koňských sil), všechny ostatní agregáty pod kapotou jsou čtyřválce. Zážehová verze S má výkon 141 kW. Dieselový countryman "D" rozpohybovává turbodiesel 110 kW, verzi "SD" pohání až 140 kW.

Motory jsou propojeny buď se šestistupňovými manuálními převodovkami, případně s osmistupňovým automatem.

Technika | Kombi | Život řidiče | Palivo | Seat

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

V základní výbavě je manuální klimatizace, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, tempomat, šest airbagů, systém varování před čelním nárazem, multifunkční kožený volant, rádio, šest airbagů, startovací tlačítko a elektrická parkovací brzda.

Za příplatek je možno vůz vybavit například LED předními světlomety, multimediálním systémem s dotykovou obrazovkou, adaptivními tlumiči a samozřejmě spoustou komfortních a bezpečnostních elektronických asistenčních systémů.

Základní cena vozu je nastavena na úroveň 664 300 Kč, nejlevnější vůz s pohonem 4x4 je za 716 300. Nejdražší je pak zatím (do příchodu John Cooper Works) Mini Cooper SD ALL4. Na něj je třeba si připravit 930 800 Kč. 

Obsáhlou fotogalerii představující druhé provedení vozu Mini Countryman si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků