Mini zahajuje prodej svého nejdůležitějšího vozu. Je tu Countryman II

Nová generace stylového vozu se oproti té minulé zvětšila na délku o dvacet centimetrů. Také v ostatních směrech došlo k nárůstu velikosti.

Již 431 centimetrů měří na délku druhá generace modelu Countryman. Je to o plných dvacet více než v případě prvního provedení tohoto vozu.

Za rozhodnutí uvést malé SUV na trh si vedení značky, která spadá do koncernu BMW, určitě blahořečí. Od roku 2010 se ho totiž prodalo již přes 540 tisíc kusů, a třeba v České republice se jedná o nejžádanější typ Mini.

Mini sice tvrdí, že teď jde o automobil vhodný pro pět cestujících, my bychom po krátkém seznámení se stojícím vozem jednu osobu raději ubrali. Nicméně, faktem je, že dospělý člověk i s výškou nad 180 centimetrů nemá problém usednout na zadní sedačku za stejně vysokého jedince sedícího vpředu.

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Zadní sedačky je teď navíc možné posouvat v rozsahu třináct centimetrů, lze také polohovat jednotlivá opěradla, která jsou rozdělena v praktickém poměru 40:20:40.

Objem kufru dosáhl teď na 450 litrů, což je hodnota dostačující pro rodinný víkendový pobyt. Díky možnosti nechat si namontovat pohon všech kol (standardem je pohon přední nápravy), pak lze podnikat výpravy i do poměrně nepřístupných míst.

Tam se pak může hodit zajímavá "vychytávka", což je jakési polstrování umožňující pohodlné sezení na nakládací hraně zavazadlového otvoru.

Mini zatím začíná s prodejem základních i "S" verzí se zážehovými i vznětovými motory, za měsíc ale bude na trhu také John Cooper Works a plug-in hybridní varianta. U ní bude benzinový motor pohánět přední kola, roztáčení těch zadních obstará elektromotor. Půjde tedy také o "čtyřkolku", která v čistě elektrickém režimu zvládne ujet čtyři desítky kilometrů.

Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1,5 s výkonem 100 kW (136 koňských sil), všechny ostatní agregáty pod kapotou jsou čtyřválce. Zážehová verze S má výkon 141 kW. Dieselový countryman "D" rozpohybovává turbodiesel 110 kW, verzi "SD" pohání až 140 kW.

Motory jsou propojeny buď se šestistupňovými manuálními převodovkami, případně s osmistupňovým automatem.

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

V základní výbavě je manuální klimatizace, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, tempomat, šest airbagů, systém varování před čelním nárazem, multifunkční kožený volant, rádio, šest airbagů, startovací tlačítko a elektrická parkovací brzda.

Za příplatek je možno vůz vybavit například LED předními světlomety, multimediálním systémem s dotykovou obrazovkou, adaptivními tlumiči a samozřejmě spoustou komfortních a bezpečnostních elektronických asistenčních systémů.

Základní cena vozu je nastavena na úroveň 664 300 Kč, nejlevnější vůz s pohonem 4x4 je za 716 300. Nejdražší je pak zatím (do příchodu John Cooper Works) Mini Cooper SD ALL4. Na něj je třeba si připravit 930 800 Kč. 

Obsáhlou fotogalerii představující druhé provedení vozu Mini Countryman si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků