Mini vzpomíná na vítězné Rallye Monte Carlo. Speciální edice přináší vlnu nostalgie

Klasické Mini a Rallye Monte Carlo je legendární kombinací. Teď si ji bude možné připomenout i na nových modelech značky.

V roce 1964 získalo klasické Mini Cooper S první ze tří celkových vítězství na legendární Rallye Monte Carlo. Za volantem tehdy seděl třicetiletý severoirský jezdec Patrick „Paddy“ Hopkirk. A právě na jeho počest nyní Mini představuje limitovanou edici nových modelů s designem a výbavou odkazující na dnes historický závoďák se startovním číslem 37.

Mini Cabrio hrozí zánik. S otevřeným modelem se údajně v nové generaci nepočítá

Mini Cabrio hrozí zánik. S otevřeným modelem se údajně v nové generaci nepočítá

Edice Mini Paddy Hopkirk bude dostupná pro třídveřové i pětidveřové Mini Cooper S a také ostřejší Mini John Cooper Works. Hlavními prvky bude kromě zmíněného čísla 37 na dveřích samozřejmě i karoserie výhradně lakovaná červeným odstínem Chili Red a doplněná o bílou střechu. V závislosti na trhu bude vzhled podtržen buď 17palcovými, nebo 18palcovými koly JCW v černém provedení.

Na karoserii najdete i další leskle černé doplňky, zatímco přehlédnout nelze ani dodatečné LED světlomety na přídi, polepy s nápisem „Paddy Hopkirk Monte Carlo“ nebo podpisy vítěze závodu v bílých pruzích. V pruzích je mimochodem pomocí 3D grafiky vyobrazena slavná kombinace čísel a písmen 33 EJB – poznávací značky vítězného vozu.

BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

Hopkirkův podpis se nachází také uvnitř na ozdobné liště na straně spolujezdce. Dalším speciálním prvkem jsou i osvětlené LED prahové lišty se jménem pilota. Mini ovšem dodává, že speciální model lze nakonec přizpůsobit osobnímu vkusu a potřebám, jelikož k dispozici budou téměř všechny položky ze seznamu volitelné výbavy pro zmíněné modely.

Paddy Hopkirk Edition bude dostupná na vybraných trzích od letošního října. Jelikož o novince informuje i české zastoupení BMW Group, pod které Mini patří, očekávali bychom příchod speciální edice i do nabídky v Česku. Datum ani cenovky ale ještě neznáme.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků