Mini: výroba současné generace skončila, překonala 1 mil. kusů

Je čas na střídání stráží a výměnu technologických prvků. Produkce stávajícího Mini byla ukončena.
Mini: výroba současné generace skončila, překonala 1 mil. kusů

Výroba aktuálního Mini, jako základního prvku této divize koncernu BMW Group, byla v oxfordské továrně zahájena v roce 2006. Z jejích linek od té doby sjelo 1 041 412 vozů tohoto typu, včetně předchozí generace uvedené v roce 2001 tam pak vzniklo celkem 1 863 289 těchto třídveřových hatchbacků. Pokud jde o celkovou produkci všech vozů značky Mini, které se v Oxfordu vyrábějí, ta od roku 2001 překročila 2,4 mil. automobilů.

Zcela nové Mini Cooper (F56) bylo představeno teprve před měsícem a v Evropě se začne prodávat na jaře roku 2014, ovšem výroba bude zahájena už za několik týdnů. Přípravy na její start si vyžádaly investice ve výši přibližně 900 milionů eur, které putují do všech tří britských továren Mini. Kromě Oxfordu, kde probíhá konečná montáž vozů, to jsou lisovna ve Swindonu a motorárna Hams Hall.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků