Mini: výroba současné generace skončila, překonala 1 mil. kusů

Je čas na střídání stráží a výměnu technologických prvků. Produkce stávajícího Mini byla ukončena.
Mini: výroba současné generace skončila, překonala 1 mil. kusů

Výroba aktuálního Mini, jako základního prvku této divize koncernu BMW Group, byla v oxfordské továrně zahájena v roce 2006. Z jejích linek od té doby sjelo 1 041 412 vozů tohoto typu, včetně předchozí generace uvedené v roce 2001 tam pak vzniklo celkem 1 863 289 těchto třídveřových hatchbacků. Pokud jde o celkovou produkci všech vozů značky Mini, které se v Oxfordu vyrábějí, ta od roku 2001 překročila 2,4 mil. automobilů.

Zcela nové Mini Cooper (F56) bylo představeno teprve před měsícem a v Evropě se začne prodávat na jaře roku 2014, ovšem výroba bude zahájena už za několik týdnů. Přípravy na její start si vyžádaly investice ve výši přibližně 900 milionů eur, které putují do všech tří britských továren Mini. Kromě Oxfordu, kde probíhá konečná montáž vozů, to jsou lisovna ve Swindonu a motorárna Hams Hall.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků