Mini Vision Concept: takto bude vypadat nové Mini?

Šéfdesignér značky Mini dnes světu představil studii Mini Vision, jež má naznačit, jakým směrem se budou v dohledné budoucnosti ubírat kroky jeho týmu.

Stávající provedení základního modelu značky Mini One/Cooper není na trhu již žádným nováčkem (ve svém aktuálním provedení se Mini prodává již déle než tři roky), takže představení jeho nové generace je již spíše otázkou týdnů. Špionážní snímky z testování nového Mini jsme vám nabídli již před několika dny, dnes zvědavost veřejnosti podpořila oficiální premiéra koncepční studie Mini Vision Concept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Mini bude vycházet z tohoto konceptu

Jak pohled na zmíněné špionážní snímky, tak i kresby nové studie dokazují, že po stylistické ani koncepční stránce se žádné revoluce obávat nemusíme. Studie Vision Concept má být jakousi do detailů propracovanou ukázkou celkového pojetí nového Mini, nejde přitom zatím o skutečný prototyp, ale o trojrozměrný počítačový model. Šéfdesignér značky Mini Anders Warming a jeho tým díky tomu mohli rychle a levně zkoušet různé nápady.

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Také nová studie Mini Vision Concept do značné míry vychází z historické předlohy v podobě prvního Issigonisova Mini. Návaznost na něj i novodobé Mini je u konceptu dobře patrná už z proporcí karoserie. Přídi dominuje šestiúhelníková maska chladiče, jež nese nejen náznakový nárazník, ale také mlhovky. Elipsovité hlavní světlomety jsou sice složeny výhradně z LED, ale opět jde o typický prvek Mini, nevšimnout si nelze ani opticky průběžného zasklení karoserie kol dokola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od prvního pohledu je příslušnost ke značce Mini dobře patrná

Je samozřejmé, že značná pozornost byla věnována rovněž aerodynamice této studie, o čemž svědčí také jemné prolisy a sada úzkých ventilačních otvorů v předních blatnících před i za koly, jež zřejmě vycházejí z trendů, které u svých sériových modelů již uplatňuje mateřský koncern BMW Group. Ke snížení odporu vzduchu a optimalizaci proudění mají přispět také poměrně malá zpětná zrcátka nebo výrazný, do střech včleněný spoiler nad zadním oknem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středu palubní desky vévodí typický kruhový přístroj, ovšem pro sérii se jistě dočkáme ještě řady úprav (snad ne k horšímu...) 

Neméně masivním dojmem působí také zadní část karoserie studie Mini Vision Concept, která nese dvojici koncovek výfuků uprostřed pod zadním nárazníkem a velké sdružené svítilny, jejichž vnitřní tvarování ale jasně odkazuje na aktuální Mini. Také interiér si zachovává typické znaky svých předchůdců, mohutný kruhový prvek uprostřed palubní desky byl oproti původním předpokladům zachován, ovšem analogovému tachometru již zřejmě sloužit nebude...

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků