Aby si zábavu z řízení Mini mohli užít i zdravotně postižení lidé, automobilka jim nabízí speciálně upravené verze Cooperu SE. Jak správě jezdit, je naučí ve škole smyku.
Elektrické Mini se na trhu už stihlo hezky zaběhnout a nedávno jej doplnila také verze se stahovací střechou. Automobilka nyní realizuje další krok ke zpřístupnění elektromobility širšímu spektru řidičů. Pozornost tentokrát zaměřila na osoby s tělesným postižením nohou.
S prezentací novinky pomáhá profesionální instruktorka Tina Schmidt-Kiendl, která je sama odkázána na invalidní vozík. Základem úpravy je přesunutí ovládání akcelerátoru na volant s tlakovým kruhovým prstencem. Ten při parkování a pojíždění v koloně snižuje citlivost dávkování pro plynulejší rozjezdy. Původní pedály jsou opatřené odnímatelným krytem, aby nedošlo k jejich nechtěnému sešlápnutí.
Brzdy se ovládají pákou pod volantem na pravé straně. Ta je umístěna tak, aby byla po ruce a zároveň nijak nepřekážela ovládání prvků na palubní desce. Zatímco v Mini mysleli na vše, v reálném světe naráží Tina na překážku při nabíjení. Řada stanic v Mnichově je instalována na chodníku a obrubník často představuje pro vozíčkáře přístupový problém.
Aby se majitelé takto upravených Cooperu SE naučili vůz správně používat, pořádají automobilky BMW a Mini školení zaměřená na řidičské dovednosti a bezpečnost. Na polygonu v Maisachu nedaleko Mnichova si účastníci vyzkouší nácvik brzdění a vyhýbacích manévrů na různých typech povrchu. Osvojí si vyhýbací manévry s brzděním i bez a další jistotu získají při základech dynamické jízdy.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman