Mini se vrací do světových rally, s crossoverem

Mini se vrací do světových rally, s crossoverem

Automobilka Mini oficiálně oznámila, že se chystá k velkému návratu do automobilových soutěží. Výchozím modelem se ale nestává klasické Mini, ale překvapivě nový crossover Countryman a o vývoj se postará legendární firma Prodrive. Novinka se objeví na vybraných závodech během příští sezóny, aby pak nastoupila do kompletního seriálu v roce 2012.

Countryman WRC bude osazen přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 l připravovaným u BMW Motorsport a trvalým pohonem všech kol a pustí se do soubojů především s Fordem Fiesta a Citroënem DS3. První prototyp vznikne během letošního podzimu a po náběhu výroby si tento model budou moci objednávat i soukromé týmy.

Připomeňme, že původní stroje Mini se s výtečnými úspěchy účastnily světových rally, zatímco společnost Prodrive se podepsala například pod vítězné stroje Subaru Impreza (Colin McRae a Richard Burns si s nimi dojeli pro tituly) nebo BMW M3 na sklonku osmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman WRC
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 2 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků