Mini se vrací do světových rally, s crossoverem

Automobilka Mini oficiálně oznámila, že se chystá k velkému návratu do automobilových soutěží. Výchozím modelem se ale nestává klasické Mini, ale překvapivě nový crossover Countryman a o vývoj se postará legendární firma Prodrive. Novinka se objeví na vybraných závodech během příští sezóny, aby pak nastoupila do kompletního seriálu v roce 2012.

Countryman WRC bude osazen přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 l připravovaným u BMW Motorsport a trvalým pohonem všech kol a pustí se do soubojů především s Fordem Fiesta a Citroënem DS3. První prototyp vznikne během letošního podzimu a po náběhu výroby si tento model budou moci objednávat i soukromé týmy.

Připomeňme, že původní stroje Mini se s výtečnými úspěchy účastnily světových rally, zatímco společnost Prodrive se podepsala například pod vítězné stroje Subaru Impreza (Colin McRae a Richard Burns si s nimi dojeli pro tituly) nebo BMW M3 na sklonku osmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman WRC
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků