Mini sází na elektřinu. Představilo svůj první plug-in hybrid

Vedení britské značky ukázalo světu svůj vůbec první plug-in hybridní vůz, který má kombinovat potěšení z jízdy s nulovými emisemi.

První hybridní počin značky Mini ukázali světu viceprezident společnosti Sebastian Mackensen a produktový ředitel Peter Wolf. Vývojový proces sériové podoby je už téměř u konce, vůz bude pohánět spalovací motor kombinovaný s elektromotorem. Ten je v modelu značky Mini obsazen vůbec poprvé a umožňuje jízdu výhradně na elektřinu.

Testy | Kabriolety | Mini

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

„S tímto modelem chceme zákazníky značky Mini přesvědčit o výhodách hybridního pohonu,“ uvedl při představení novinky Mackensen, který zároveň informuje, že výrobce si chce i u nového automobilu zachovat své tradiční DNA. „Na ty, kteří už mají s hybridním vozem zkušenost, chceme zapůsobit motokárovým pocitem z řízení.“

Vůz byl zatím ukázán pouze v kamuflážní fólii, víme alespoň pár drobností. Nabíjecí zásuvka pro akumulátor je integrována do mřížky na levém boku. Tlačítko start/stop se nachází uprostřed palubní desky, avšak namísto klasické červené barvy nyní svítí žlutě. Automobil vždy startuje v elektrickém režimu, takže celý tento proces je opravdu tichý.

Elektromobily | BMW

BMW nabídne nové generace X3 i Mini s elektrickým pohonem

„Pokud jde o podvozek, oproti verzím s konvenčním pohonem se nic nezměnilo,“ řekl Wolf. „Díky komponentům eDrive se nám podařilo snížit těžiště a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravami.“

Hybridní uspořádání přináší i další výhodu: elektrický motor přenáší svůj výkon na zadní kola, spalovací motor na přední. Protože je systém inteligentního řízení spotřeby spojen s elektronickým stabilizačním systémem DSC, jsou trakce a jízdní stabilita vzájemně optimalizovány. „Jakmile nastane jakékoliv riziko prokluzu kol, je aktivována druhá pohonná jednotka, která zajistí doplňkovou trakci při rozjezdu nebo obstará dokonalou přesnost při průjezdu zatáčkou,“ vysvětluje Wolf.

I když to zatím není oficiální, dá se předpokládat, že Mini do svého nejnovějšího počinu nakombinuje pohonné jednotky z automobilů BMW. Z i8 by tento hybrid mohl dostat 1,5litrový zážehový tříválec o výkonu až 170 kW. Hybridní systém si pak s největší pravděpodobností vypůjčí z modelu 225xe Active Tourer.

Tajné | Sportovní auta | Kupé | Hybridy | Honda

Honda ZSX bude slabší a dostupnější hybridní sourozenec NSX

O dojezdových vzdálenostech vedení společnosti zatím mlčí. Informovalo alespoň o maximálních rychlostech. Ve standardním režimu Auto eDrive vyvine vůz rychlost až 80 km/h, v případě Max eDrive pak 125 km/h. Pro Mackensena je důležitým faktem i to, že elektrického pohonu lze využívat i ve vyšších rychlostech, ne jen v případě pomalejší jízdy po městě.

Zajímavou novinkou je také režim Save battery. V něm je automobil poháněn spalovacím agregátem, zatímco vysokonapěťový akumulátor si drží svou úroveň nabití, případně se pomocí generátoru může i dobíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků