Mini sází na elektřinu. Představilo svůj první plug-in hybrid

Vedení britské značky ukázalo světu svůj vůbec první plug-in hybridní vůz, který má kombinovat potěšení z jízdy s nulovými emisemi.

První hybridní počin značky Mini ukázali světu viceprezident společnosti Sebastian Mackensen a produktový ředitel Peter Wolf. Vývojový proces sériové podoby je už téměř u konce, vůz bude pohánět spalovací motor kombinovaný s elektromotorem. Ten je v modelu značky Mini obsazen vůbec poprvé a umožňuje jízdu výhradně na elektřinu.

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

„S tímto modelem chceme zákazníky značky Mini přesvědčit o výhodách hybridního pohonu,“ uvedl při představení novinky Mackensen, který zároveň informuje, že výrobce si chce i u nového automobilu zachovat své tradiční DNA. „Na ty, kteří už mají s hybridním vozem zkušenost, chceme zapůsobit motokárovým pocitem z řízení.“

Vůz byl zatím ukázán pouze v kamuflážní fólii, víme alespoň pár drobností. Nabíjecí zásuvka pro akumulátor je integrována do mřížky na levém boku. Tlačítko start/stop se nachází uprostřed palubní desky, avšak namísto klasické červené barvy nyní svítí žlutě. Automobil vždy startuje v elektrickém režimu, takže celý tento proces je opravdu tichý.

BMW nabídne nové generace X3 i Mini s elektrickým pohonem

BMW nabídne nové generace X3 i Mini s elektrickým pohonem

„Pokud jde o podvozek, oproti verzím s konvenčním pohonem se nic nezměnilo,“ řekl Wolf. „Díky komponentům eDrive se nám podařilo snížit těžiště a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravami.“

Hybridní uspořádání přináší i další výhodu: elektrický motor přenáší svůj výkon na zadní kola, spalovací motor na přední. Protože je systém inteligentního řízení spotřeby spojen s elektronickým stabilizačním systémem DSC, jsou trakce a jízdní stabilita vzájemně optimalizovány. „Jakmile nastane jakékoliv riziko prokluzu kol, je aktivována druhá pohonná jednotka, která zajistí doplňkovou trakci při rozjezdu nebo obstará dokonalou přesnost při průjezdu zatáčkou,“ vysvětluje Wolf.

I když to zatím není oficiální, dá se předpokládat, že Mini do svého nejnovějšího počinu nakombinuje pohonné jednotky z automobilů BMW. Z i8 by tento hybrid mohl dostat 1,5litrový zážehový tříválec o výkonu až 170 kW. Hybridní systém si pak s největší pravděpodobností vypůjčí z modelu 225xe Active Tourer.

Honda ZSX bude slabší a dostupnější hybridní sourozenec NSX

Honda ZSX bude slabší a dostupnější hybridní sourozenec NSX

O dojezdových vzdálenostech vedení společnosti zatím mlčí. Informovalo alespoň o maximálních rychlostech. Ve standardním režimu Auto eDrive vyvine vůz rychlost až 80 km/h, v případě Max eDrive pak 125 km/h. Pro Mackensena je důležitým faktem i to, že elektrického pohonu lze využívat i ve vyšších rychlostech, ne jen v případě pomalejší jízdy po městě.

Zajímavou novinkou je také režim Save battery. V něm je automobil poháněn spalovacím agregátem, zatímco vysokonapěťový akumulátor si drží svou úroveň nabití, případně se pomocí generátoru může i dobíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 41 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků