Mini prošlo modernizací. Nabídne "britská" světla a větší motor v základu

Mini dostalo facelift, jak ve třídveřové, otevřené, tak i pětidveřové variantě.

Nejmenší a nejklasičtější model značky Mini dospěl po čtyřech letech na trhu k polovině svého životního cyklu, na programu je tedy modernizace. Jak je u konzervativního budovatele retro stylu zvykem, změny jsou po designové stránce spíše kosmetické.

Nové světlomety mají nejen jinou grafiku, ale nově nabídnou i funkci Matrix, tedy vykrývání ostatních vozů v dálkovém režimu. LED zadní svítilny mají nyní grafiku britské vlajky, inspirují se tedy u konceptu Works GP. Jako první model přichází s inovovaným, zjednodušeným logem.

Nové jsou také laky karoserie Emerald Grey (šedá), Starlight Blue (modrá) a Solaris Orange (oranžová) a design litých kol. Možnosti individualizace vnějšího vzhledu rozšiřuje volitelná výbava Piano Black, jejíž součástí jsou leskle černé rámečky světlometů, zadních světel a masky chladiče, nahrazující chromované provedení. 

Mini po 17 letech změní logo. V jednoduchosti je prý síla, vrací se ke kořenům

Mini po 17 letech změní logo. V jednoduchosti je prý síla, vrací se ke kořenům

Uvnitř najdete nové materiály včetně čalounění. Nově je multifunkční volant a 6,5palcový displej součástí standardní výbavy. Mini slibuje lepší úroveň konektivity. Infotainment nyní sleduje dopravní situaci a umí spolupracovat i s chytrými hodinkami.

Nově si lze "miníka" lépe přizpůsobit. Maximální individualizaci zajišťuje program MINI Yours Customised, která užívá i technologií 3D tisku a gravírování. Přizpůsobit lze mimo jiné boční ozdoby, dekorativní obložení interiéru před spolujezdcem, LED prahové lišty a LED dveřní projektory.

Produkty MINI Yours Customised lze vybírat, navrhovat a objednávat prostřednictvím speciálně vytvořeného online obchodu. Zde si můžete vybrat mezi různými barvami, vzory, povrchovými strukturami a ikonami, stejně jako přispívat svými vlastními texty a přidávat do designu osobní styl.

Základní verze One si polepší nejen díky lepší standardní výbavě, ale i motorem. Místo dvanáctistovky bude nyní k dispozici výhradně s patnáctistovkou, podladěnou příbuznou s variantou Cooper. Ta byla navíc upravena. Jiný je blok motoru, elektronika motoru, mazání, vedení nasávaného vzduchu, chladicí a výfukový systém.

Kryty motorů jsou nyní vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP), takže i ty jsou nyní lehčí. Materiál použitý k jejich výrobě je recyklát uhlíkových vláken, který vzniká při výrobě vozů BMW i. Všechny zážehové motory jsou nyní vybaveny přímým vstřikováním paliva s maximálním tlakem zvýšeným z 200 na 350 bar.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Maximální vstřikovací tlak 3válcových vznětových motorů One D a Cooper D zvýšen na 2200 bar a u 4válcové jednotky Cooper SD na 2500 bar. Nejvýkonnější ze tří vznětových motorů je navíc vybaven dvoustupňovým přeplňováním.

Alternativou ke standardní šestistupňové manuální převodovce je 7stupňová dvouspojková převodovka Steptronic, která je volitelně v nabídce pro modely One, Cooper, Cooper S a Cooper D. Pro Cooper S je k dispozici také 7stupňová dvouspojková sportovní převodovka Steptronic. Její součástí jsou rovněž řadicí páčky na volantu. Mini Cooper SD je nyní standardně dodáváno s 8stupňovu převodovkou Steptronic.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků