Mini pro rok 2010 s vylepšenou technikou

Britské zastoupení představuje modifikace pro vozy Mini pro letošní rok. Lze předpokládat, že se jich u nás dočkáme též.

A menších i větších změn je celá řada. Základní čtrnáctistovka byla nahrazena šestnáctistovkou o skromném výkonu 75 koní a točivém momentu 140 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 13,2 s, takže zřejmě jedinou skutečnou předností zůstanou průměrná spotřeba 5,4 l/100 km a emise CO2 na hladině 127 g/km.

U verze Mini One posílila šestnáctistovka Valvetronic o tři koně na výsledných 98 koní (73 kW) a točivý moment narostl na 153 Nm při 3 000 ot./min., přičemž hodnoty spotřeby paliva i emisí CO2 jsou shodné s výše popsaným provedením. Varianta Clubman pak vykazuje průměrnou spotřebu 5,5 l/100 km a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,1 s.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Relativně dostupné Mini One je nyní vůbec poprvé k mání i v otevřeném provedení Convertible, jež disponuje stejným omlazeným motorem jako hatchback. Průměrná spotřeba je o něco vyšší, dosahuje 5,7 l/100 km a vůz vypouští 133 g CO2 na km jízdy, přičemž z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,3 s. Do jeho základní výbavy patří elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha s ochranným rámem, klimatizace, stabilizační systém DSC nebo čtveřice airbagů. 

Provedení Cooper S disponuje známou a dále upravenou šestnáctistovkou s dvojitým přeplňováním, přímým vstřikováním a plně proměnným ovládáním ventilů, jež posílila o 9 koní na 184 koní (137 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 240 Nm, jež při dočasném navýšení overboost může krátkodobě dosáhnout 260 Nm. Hatchback Cooper S tak nyní zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 7 s a dosáhne rychlosti 229 km/h, přičemž průměrná spotřeba klesla z 6,2 na 5,8 l/100 km.

Mini bude v Anglii prodávat i omezenou sérii Mini Graphite pro verzi Clubman s bílými blikači, pruhy na kapotě a černým čalouněním interiéru. V rámci dalšího rozšiřování příplatkových provedení přichází i trojice nových, poněkud psychedelicky působících laků Sunlight Metallic, Asteroid Metallic a Nightlife Metallic, jež mění svoji barvu v závislosti na intenzitě osvětlení a úhlu pohledu. I přes modifikace většiny motorů Mini v Anglii slibuje, že nesáhne k cenovým nárůstům. Jochen Goller, šéf britského zastoupení, navíc slibuje, že pro letošní kalendářní rok připravuje divize Mini řadu dalších zajímavých novinek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekMini pro rok 2010
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků