Mini pro rok 2010 s vylepšenou technikou

Britské zastoupení představuje modifikace pro vozy Mini pro letošní rok. Lze předpokládat, že se jich u nás dočkáme též.

A menších i větších změn je celá řada. Základní čtrnáctistovka byla nahrazena šestnáctistovkou o skromném výkonu 75 koní a točivém momentu 140 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 13,2 s, takže zřejmě jedinou skutečnou předností zůstanou průměrná spotřeba 5,4 l/100 km a emise CO2 na hladině 127 g/km.

U verze Mini One posílila šestnáctistovka Valvetronic o tři koně na výsledných 98 koní (73 kW) a točivý moment narostl na 153 Nm při 3 000 ot./min., přičemž hodnoty spotřeby paliva i emisí CO2 jsou shodné s výše popsaným provedením. Varianta Clubman pak vykazuje průměrnou spotřebu 5,5 l/100 km a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,1 s.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Relativně dostupné Mini One je nyní vůbec poprvé k mání i v otevřeném provedení Convertible, jež disponuje stejným omlazeným motorem jako hatchback. Průměrná spotřeba je o něco vyšší, dosahuje 5,7 l/100 km a vůz vypouští 133 g CO2 na km jízdy, přičemž z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,3 s. Do jeho základní výbavy patří elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha s ochranným rámem, klimatizace, stabilizační systém DSC nebo čtveřice airbagů. 

Provedení Cooper S disponuje známou a dále upravenou šestnáctistovkou s dvojitým přeplňováním, přímým vstřikováním a plně proměnným ovládáním ventilů, jež posílila o 9 koní na 184 koní (137 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 240 Nm, jež při dočasném navýšení overboost může krátkodobě dosáhnout 260 Nm. Hatchback Cooper S tak nyní zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 7 s a dosáhne rychlosti 229 km/h, přičemž průměrná spotřeba klesla z 6,2 na 5,8 l/100 km.

Mini bude v Anglii prodávat i omezenou sérii Mini Graphite pro verzi Clubman s bílými blikači, pruhy na kapotě a černým čalouněním interiéru. V rámci dalšího rozšiřování příplatkových provedení přichází i trojice nových, poněkud psychedelicky působících laků Sunlight Metallic, Asteroid Metallic a Nightlife Metallic, jež mění svoji barvu v závislosti na intenzitě osvětlení a úhlu pohledu. I přes modifikace většiny motorů Mini v Anglii slibuje, že nesáhne k cenovým nárůstům. Jochen Goller, šéf britského zastoupení, navíc slibuje, že pro letošní kalendářní rok připravuje divize Mini řadu dalších zajímavých novinek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekMini pro rok 2010

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků