Mini pro rok 2010 s vylepšenou technikou

Britské zastoupení představuje modifikace pro vozy Mini pro letošní rok. Lze předpokládat, že se jich u nás dočkáme též.

A menších i větších změn je celá řada. Základní čtrnáctistovka byla nahrazena šestnáctistovkou o skromném výkonu 75 koní a točivém momentu 140 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 13,2 s, takže zřejmě jedinou skutečnou předností zůstanou průměrná spotřeba 5,4 l/100 km a emise CO2 na hladině 127 g/km.

U verze Mini One posílila šestnáctistovka Valvetronic o tři koně na výsledných 98 koní (73 kW) a točivý moment narostl na 153 Nm při 3 000 ot./min., přičemž hodnoty spotřeby paliva i emisí CO2 jsou shodné s výše popsaným provedením. Varianta Clubman pak vykazuje průměrnou spotřebu 5,5 l/100 km a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,1 s.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Relativně dostupné Mini One je nyní vůbec poprvé k mání i v otevřeném provedení Convertible, jež disponuje stejným omlazeným motorem jako hatchback. Průměrná spotřeba je o něco vyšší, dosahuje 5,7 l/100 km a vůz vypouští 133 g CO2 na km jízdy, přičemž z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,3 s. Do jeho základní výbavy patří elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha s ochranným rámem, klimatizace, stabilizační systém DSC nebo čtveřice airbagů. 

Provedení Cooper S disponuje známou a dále upravenou šestnáctistovkou s dvojitým přeplňováním, přímým vstřikováním a plně proměnným ovládáním ventilů, jež posílila o 9 koní na 184 koní (137 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 240 Nm, jež při dočasném navýšení overboost může krátkodobě dosáhnout 260 Nm. Hatchback Cooper S tak nyní zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 7 s a dosáhne rychlosti 229 km/h, přičemž průměrná spotřeba klesla z 6,2 na 5,8 l/100 km.

Mini bude v Anglii prodávat i omezenou sérii Mini Graphite pro verzi Clubman s bílými blikači, pruhy na kapotě a černým čalouněním interiéru. V rámci dalšího rozšiřování příplatkových provedení přichází i trojice nových, poněkud psychedelicky působících laků Sunlight Metallic, Asteroid Metallic a Nightlife Metallic, jež mění svoji barvu v závislosti na intenzitě osvětlení a úhlu pohledu. I přes modifikace většiny motorů Mini v Anglii slibuje, že nesáhne k cenovým nárůstům. Jochen Goller, šéf britského zastoupení, navíc slibuje, že pro letošní kalendářní rok připravuje divize Mini řadu dalších zajímavých novinek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekMini pro rok 2010
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků