Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Nový speciál značky Mini pro dakarskou rally, je sice stejně výkonný a těžký jako ten loňský, ale má lepší aerodynamiku a nová technická řešení.
Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Pokusit se navázat na čtyři dosavadní vítězství v Rally Dakar se letos budou snažit nové speciály Mini John Cooper Works Rally.

I když se téměř nezasahovalo do konstrukce pohonné jednotky, auto je oproti těm minulým změněné na mnohých místech. Podle tiskové zprávy automobilky se pracovalo zejména na aerodynamice, díky čemuž bude možné dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlosti (cca 184 kilometrů v hodině). Auto také bude stabilnější a úspornější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ke snížení těžiště napomohlo také umístění všech tří rezervních kol a dvou hydraulických zvedáků do podlahy vozu. Dosud se tam stěsnaly jen dvě rezervy, to třetí kolo muselo být v interiéru.

Zatímco povrchové díly vozu jsou z kevlaru a uhlíkových kompozitů, pod povrchem jsou voštinové materiály, bezpečnostní rám podvozku pak je z ocelových trubek s kruhovým průřezem.

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Přední část rámu, na které je umístěn motor, je od zbytku oddělena. Díky tomu je v případě potřeby vyměnit celou pohonnou jednotku za hodinu a pár minut.

Výkon motoru, kterým je vznětový, třílitrový a dvakrát přeplňovaný šestiválec, zůstal na úrovni 340 koňských sil. Maximální točivý moment dosahuje 800 Nm. Agregát je spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Pro zajímavost dodejme, že do nádrže se vejde až 385 litrů paliva, délka auta je 435 centimetrů,  a na šířku a výšku měří dakarské Mini rovné dva metry. Tlumiče jsou schopné propružení 250 milimetrů a zadní brzdy jsou chlazené jak vzduchem, tak i vodou.

Hmotnost dosahuje úrovně 1952,5 kilogramů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků