Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Nový speciál značky Mini pro dakarskou rally, je sice stejně výkonný a těžký jako ten loňský, ale má lepší aerodynamiku a nová technická řešení.
Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Pokusit se navázat na čtyři dosavadní vítězství v Rally Dakar se letos budou snažit nové speciály Mini John Cooper Works Rally.

I když se téměř nezasahovalo do konstrukce pohonné jednotky, auto je oproti těm minulým změněné na mnohých místech. Podle tiskové zprávy automobilky se pracovalo zejména na aerodynamice, díky čemuž bude možné dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlosti (cca 184 kilometrů v hodině). Auto také bude stabilnější a úspornější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ke snížení těžiště napomohlo také umístění všech tří rezervních kol a dvou hydraulických zvedáků do podlahy vozu. Dosud se tam stěsnaly jen dvě rezervy, to třetí kolo muselo být v interiéru.

Zatímco povrchové díly vozu jsou z kevlaru a uhlíkových kompozitů, pod povrchem jsou voštinové materiály, bezpečnostní rám podvozku pak je z ocelových trubek s kruhovým průřezem.

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Přední část rámu, na které je umístěn motor, je od zbytku oddělena. Díky tomu je v případě potřeby vyměnit celou pohonnou jednotku za hodinu a pár minut.

Výkon motoru, kterým je vznětový, třílitrový a dvakrát přeplňovaný šestiválec, zůstal na úrovni 340 koňských sil. Maximální točivý moment dosahuje 800 Nm. Agregát je spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Pro zajímavost dodejme, že do nádrže se vejde až 385 litrů paliva, délka auta je 435 centimetrů,  a na šířku a výšku měří dakarské Mini rovné dva metry. Tlumiče jsou schopné propružení 250 milimetrů a zadní brzdy jsou chlazené jak vzduchem, tak i vodou.

Hmotnost dosahuje úrovně 1952,5 kilogramů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků