Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Nový speciál značky Mini pro dakarskou rally, je sice stejně výkonný a těžký jako ten loňský, ale má lepší aerodynamiku a nová technická řešení.
Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Pokusit se navázat na čtyři dosavadní vítězství v Rally Dakar se letos budou snažit nové speciály Mini John Cooper Works Rally.

I když se téměř nezasahovalo do konstrukce pohonné jednotky, auto je oproti těm minulým změněné na mnohých místech. Podle tiskové zprávy automobilky se pracovalo zejména na aerodynamice, díky čemuž bude možné dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlosti (cca 184 kilometrů v hodině). Auto také bude stabilnější a úspornější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ke snížení těžiště napomohlo také umístění všech tří rezervních kol a dvou hydraulických zvedáků do podlahy vozu. Dosud se tam stěsnaly jen dvě rezervy, to třetí kolo muselo být v interiéru.

Zatímco povrchové díly vozu jsou z kevlaru a uhlíkových kompozitů, pod povrchem jsou voštinové materiály, bezpečnostní rám podvozku pak je z ocelových trubek s kruhovým průřezem.

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Přední část rámu, na které je umístěn motor, je od zbytku oddělena. Díky tomu je v případě potřeby vyměnit celou pohonnou jednotku za hodinu a pár minut.

Výkon motoru, kterým je vznětový, třílitrový a dvakrát přeplňovaný šestiválec, zůstal na úrovni 340 koňských sil. Maximální točivý moment dosahuje 800 Nm. Agregát je spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Pro zajímavost dodejme, že do nádrže se vejde až 385 litrů paliva, délka auta je 435 centimetrů,  a na šířku a výšku měří dakarské Mini rovné dva metry. Tlumiče jsou schopné propružení 250 milimetrů a zadní brzdy jsou chlazené jak vzduchem, tak i vodou.

Hmotnost dosahuje úrovně 1952,5 kilogramů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků