Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Nový speciál značky Mini pro dakarskou rally, je sice stejně výkonný a těžký jako ten loňský, ale má lepší aerodynamiku a nová technická řešení.
Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Pokusit se navázat na čtyři dosavadní vítězství v Rally Dakar se letos budou snažit nové speciály Mini John Cooper Works Rally.

I když se téměř nezasahovalo do konstrukce pohonné jednotky, auto je oproti těm minulým změněné na mnohých místech. Podle tiskové zprávy automobilky se pracovalo zejména na aerodynamice, díky čemuž bude možné dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlosti (cca 184 kilometrů v hodině). Auto také bude stabilnější a úspornější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ke snížení těžiště napomohlo také umístění všech tří rezervních kol a dvou hydraulických zvedáků do podlahy vozu. Dosud se tam stěsnaly jen dvě rezervy, to třetí kolo muselo být v interiéru.

Zatímco povrchové díly vozu jsou z kevlaru a uhlíkových kompozitů, pod povrchem jsou voštinové materiály, bezpečnostní rám podvozku pak je z ocelových trubek s kruhovým průřezem.

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Přední část rámu, na které je umístěn motor, je od zbytku oddělena. Díky tomu je v případě potřeby vyměnit celou pohonnou jednotku za hodinu a pár minut.

Výkon motoru, kterým je vznětový, třílitrový a dvakrát přeplňovaný šestiválec, zůstal na úrovni 340 koňských sil. Maximální točivý moment dosahuje 800 Nm. Agregát je spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Pro zajímavost dodejme, že do nádrže se vejde až 385 litrů paliva, délka auta je 435 centimetrů,  a na šířku a výšku měří dakarské Mini rovné dva metry. Tlumiče jsou schopné propružení 250 milimetrů a zadní brzdy jsou chlazené jak vzduchem, tak i vodou.

Hmotnost dosahuje úrovně 1952,5 kilogramů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků