Třetím stupněm výbavy je  provedení L , které začíná na cenovce  1.042.912 Kč . Výběr laků a kol se od provedení M neliší, standardní výbavu ovšem doplňuje například HiFi audiosystém Harman Kardon...

Třetím stupněm výbavy je provedení L, které začíná na cenovce 1.042.912 Kč. Výběr laků a kol se od provedení M neliší, standardní výbavu ovšem doplňuje například HiFi audiosystém Harman Kardon...

Čtvrtým a nejvyšším stupněm výbavy je  provedení XL  s cenovkou od  1.096.316 Kč . Nabídka kol se rozšiřuje o jeden další design, mezi odstíny karoserie se objevuje černá metalíza Enigmatic Black...

Čtvrtým a nejvyšším stupněm výbavy je provedení XL s cenovkou od 1.096.316 Kč. Nabídka kol se rozšiřuje o jeden další design, mezi odstíny karoserie se objevuje černá metalíza Enigmatic Black...

...a prvky nižšího provedení S doplňuje například o antracitové čalounění stropu, parkovací kameru a senzory vzadu, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedaček či ambientní osvětlení. To vše od  976.144 Kč .

...a prvky nižšího provedení S doplňuje například o antracitové čalounění stropu, parkovací kameru a senzory vzadu, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedaček či ambientní osvětlení. To vše od 976.144 Kč.

Po stránce ceny se nicméně u Mini vždy hrálo na styl a ten pochopitelně něco stojí. Za městský elektromobil tak zaplatíte nejméně  882.700 Kč , a to v případě  nejnižšího provedení S .

Po stránce ceny se nicméně u Mini vždy hrálo na styl a ten pochopitelně něco stojí. Za městský elektromobil tak zaplatíte nejméně 882.700 Kč, a to v případě nejnižšího provedení S.

V interiéru čekejte standardně sportovní kožený volant, látkové čalounění se vzorem Carbon Black, velurové koberečky, sportovní sedačky, automatickou klimatizaci a infotainemnt s 6,5palcovým dotykovým displejem a navigací. Taky nechybí adaptivní tempomat či dešťový a světelný senzor.

V interiéru čekejte standardně sportovní kožený volant, látkové čalounění se vzorem Carbon Black, velurové koberečky, sportovní sedačky, automatickou klimatizaci a infotainemnt s 6,5palcovým dotykovým displejem a navigací. Taky nechybí adaptivní tempomat či dešťový a světelný senzor.

Již u něj ale obdržíte třeba zrcátka či lišty na masce lakované kontrastní žlutou barvou, LED světlomety, na výběr šedý či bílý metalický lak karoserie nebo možnost z trojice designů kol včetně atypického stylu Electric Corona (na fotkách).

Již u něj ale obdržíte třeba zrcátka či lišty na masce lakované kontrastní žlutou barvou, LED světlomety, na výběr šedý či bílý metalický lak karoserie nebo možnost z trojice designů kol včetně atypického stylu Electric Corona (na fotkách).

Druhým stupněm výbavy je  provedení M , které rozšiřuje nabídku laků o zajímavější odstíny (zelená British Racing Green a červená Chilli Red), další designy až 17palcových kol...

Druhým stupněm výbavy je provedení M, které rozšiřuje nabídku laků o zajímavější odstíny (zelená British Racing Green a červená Chilli Red), další designy až 17palcových kol...

Baterie má kapacitu 32,6 kWh a podle WLTP zajistí dojezd až 232 km. S AC nabíječkou o výkonu 50 kW pak zvládnete energii dobít na 80 % za 35 mnut. Specifikace ústrojí je přitom pro všechny úrovně výbavy identická.

Baterie má kapacitu 32,6 kWh a podle WLTP zajistí dojezd až 232 km. S AC nabíječkou o výkonu 50 kW pak zvládnete energii dobít na 80 % za 35 mnut. Specifikace ústrojí je přitom pro všechny úrovně výbavy identická.

 Zdroj: Mini

| Zdroj: Mini

Vše podstatné jsme se dozvěděli už dříve. Elektrické Mini SE přichází rovnou ve verzi Cooper, výhradně s třídveřovou karoserií a pohání jej vpředu umístěný elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní) a točivém momentu 270 N.m.

Vše podstatné jsme se dozvěděli už dříve. Elektrické Mini SE přichází rovnou ve verzi Cooper, výhradně s třídveřovou karoserií a pohání jej vpředu umístěný elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní) a točivém momentu 270 N.m.

...parkovací senzory vpředu i vzadu (kamera vzadu) a asistent pro samočinné parkování, adaptivní LED světlomety, infotainment s větším 8,8palcovým dotykovým displejem a navigací či rovněž head-up displej.

...parkovací senzory vpředu i vzadu (kamera vzadu) a asistent pro samočinné parkování, adaptivní LED světlomety, infotainment s větším 8,8palcovým dotykovým displejem a navigací či rovněž head-up displej.

...a Cooper SE už nabídne i jiný sportovní multifunkční volant, speciální obložení a kožené čalounění interiéru nebo panoramatickou střechu.

...a Cooper SE už nabídne i jiný sportovní multifunkční volant, speciální obložení a kožené čalounění interiéru nebo panoramatickou střechu.

 Zdroj: Mini

| Zdroj: Mini

 Zdroj: Mini

| Zdroj: Mini

 Zdroj: Mini

| Zdroj: Mini

Čtvrtým a nejvyšším stupněm výbavy je  provedení XL  s cenovkou od  1.096.316 Kč . Nabídka kol se rozšiřuje o jeden další design, mezi odstíny karoserie se objevuje černá metalíza Enigmatic Black...
...a prvky nižšího provedení S doplňuje například o antracitové čalounění stropu, parkovací kameru a senzory vzadu, bezklíčový přístup, vyhřívání předních sedaček či ambientní osvětlení. To vše od  976.144 Kč .
Po stránce ceny se nicméně u Mini vždy hrálo na styl a ten pochopitelně něco stojí. Za městský elektromobil tak zaplatíte nejméně  882.700 Kč , a to v případě  nejnižšího provedení S .
V interiéru čekejte standardně sportovní kožený volant, látkové čalounění se vzorem Carbon Black, velurové koberečky, sportovní sedačky, automatickou klimatizaci a infotainemnt s 6,5palcovým dotykovým displejem a navigací. Taky nechybí adaptivní tempomat či dešťový a světelný senzor.
15
Fotogalerie

Mini přesune část výroby do Číny. Ulehčí si tak od výroby elektromobilů

Mini není zas tak velká automobilka. Výroba elektromobilů by jí zabrala spoustu místa. BMW tak přichází s elegantním řešením.

BMW Group a Great Wall Motors ohlašují nové spojenectví. Pod názvem Spotlight Automotive tak nyní vznikne nová továrna na výrobu automobilů v čínském Zhangjiagangu, která bude stát 555 milionů liber (v přepočtu 16,6 miliardy korun).

Otevření továrny se plánuje na rok 2022, vyrobit se zde má 160 tisíc vozů ročně a práci tu najdou zhruba tři tisíce lidí. BMW zde chce vyrábět budoucí elektrické modely Mini. Nedávno uvedený model Electric se tedy bude vyrábět ještě v Oxfordu.

BMW upozorňuje, že Anglie zůstane i nadále srdcem a hlavní centrálou značky. U svých spojenců v Číně si bude vyrábět modely určené pro tamní trh. Není ale vyloučeno, že se z Číny nebude exportovat. Nicméně v Číně se očekává největší odbyt.

Skupina BMW z tohoto kroku neskrývá nadšení, elektrické modely Mini si teď bude vyrábět přímo na jejich největším trhu. 

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud