Mini posouvá úroveň individualizace. Díly vám jednoduše vytiskne

Vozy Mini jsou synonymem pro individualizaci. Britská automobilka si však zřejmě řekla, že je ještě vhodné „přitvrdit", a začala nabízet díly přímo na míru.

Pokud nekupujete auto přímo ze skladových zásob a máte nějakou tu korunu navíc, umějí vám automobilky nabídnout široké možnosti individualizace. Setkáváme se s nimi třeba u nových crossoverů, které dost často chtějí šokovat hned na první pohled, existují však samozřejmě i značky, kterým je slovo „individualizace“ druhým jménem – třeba jako Mini.

Tahle britská kultovní značka vám už nyní umí nabídnout vozy, jejichž kopie na cestách jenom tak nepotkáte. Hrají všemi barvami, na střeše mohou mít britskou vlajku, rychlé pruhy a kdo ví co ještě, interiér se pak většinou nese v duchu zvoleného paketu. Třeba Chilli, Pepper a podobně. To ale stále není dost.

Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Nově se totiž do nabídky dostávají prvky, které si může nechat individuálně vyrobit samotný zákazník. Týká se exteriérových i interiérových dílů, přičemž procesem číslo jedna je 3D tisk. Program Mini Yours Customised funguje formou online obchodu, kdy si vyberete šablonu a zbytek je na vaší fantazii.

Mezi prvky spadá obložení okolo směrových světel, vnitřní prahové lišty a obložení přístrojové desky před spolujezdcem. Jednotlivé povrchy a vzory mají variabilní měřítko, lze vybírat i z jednotlivých „designových světů“ s tematickými barvami a specifickými ikonami. Můžete si klidně vytisknout i vlastní jméno. Třešinkou na dortu je projekční osvětlení v bočních dveřích, které může být rovněž odrazem vaší fantazie.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

A teď to nejlepší: jednotlivé díly není potřeba konfigurovat během výroby automobilu, aby je pak následně instalovali ve fabrice. Montáž je totiž uzpůsobena tak, aby ji zvládnul sám zákazník a mohl unikátní díly libovolně měnit: Například při následném prodeji auta a podobně.

Podle Mini trvá výroba a individuální dodání jednotlivých dílů „několik málo týdnů“ a v průběhu roku 2018 bude paket nabízen pro většinu modelů prodávaných v Evropě i na dalších trzích.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků