Mini posouvá úroveň individualizace. Díly vám jednoduše vytiskne

Vozy Mini jsou synonymem pro individualizaci. Britská automobilka si však zřejmě řekla, že je ještě vhodné „přitvrdit", a začala nabízet díly přímo na míru.

Pokud nekupujete auto přímo ze skladových zásob a máte nějakou tu korunu navíc, umějí vám automobilky nabídnout široké možnosti individualizace. Setkáváme se s nimi třeba u nových crossoverů, které dost často chtějí šokovat hned na první pohled, existují však samozřejmě i značky, kterým je slovo „individualizace“ druhým jménem – třeba jako Mini.

Tahle britská kultovní značka vám už nyní umí nabídnout vozy, jejichž kopie na cestách jenom tak nepotkáte. Hrají všemi barvami, na střeše mohou mít britskou vlajku, rychlé pruhy a kdo ví co ještě, interiér se pak většinou nese v duchu zvoleného paketu. Třeba Chilli, Pepper a podobně. To ale stále není dost.

Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Nově se totiž do nabídky dostávají prvky, které si může nechat individuálně vyrobit samotný zákazník. Týká se exteriérových i interiérových dílů, přičemž procesem číslo jedna je 3D tisk. Program Mini Yours Customised funguje formou online obchodu, kdy si vyberete šablonu a zbytek je na vaší fantazii.

Mezi prvky spadá obložení okolo směrových světel, vnitřní prahové lišty a obložení přístrojové desky před spolujezdcem. Jednotlivé povrchy a vzory mají variabilní měřítko, lze vybírat i z jednotlivých „designových světů“ s tematickými barvami a specifickými ikonami. Můžete si klidně vytisknout i vlastní jméno. Třešinkou na dortu je projekční osvětlení v bočních dveřích, které může být rovněž odrazem vaší fantazie.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

A teď to nejlepší: jednotlivé díly není potřeba konfigurovat během výroby automobilu, aby je pak následně instalovali ve fabrice. Montáž je totiž uzpůsobena tak, aby ji zvládnul sám zákazník a mohl unikátní díly libovolně měnit: Například při následném prodeji auta a podobně.

Podle Mini trvá výroba a individuální dodání jednotlivých dílů „několik málo týdnů“ a v průběhu roku 2018 bude paket nabízen pro většinu modelů prodávaných v Evropě i na dalších trzích.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků