Mini posouvá úroveň individualizace. Díly vám jednoduše vytiskne

Vozy Mini jsou synonymem pro individualizaci. Britská automobilka si však zřejmě řekla, že je ještě vhodné „přitvrdit", a začala nabízet díly přímo na míru.

Pokud nekupujete auto přímo ze skladových zásob a máte nějakou tu korunu navíc, umějí vám automobilky nabídnout široké možnosti individualizace. Setkáváme se s nimi třeba u nových crossoverů, které dost často chtějí šokovat hned na první pohled, existují však samozřejmě i značky, kterým je slovo „individualizace“ druhým jménem – třeba jako Mini.

Tahle britská kultovní značka vám už nyní umí nabídnout vozy, jejichž kopie na cestách jenom tak nepotkáte. Hrají všemi barvami, na střeše mohou mít britskou vlajku, rychlé pruhy a kdo ví co ještě, interiér se pak většinou nese v duchu zvoleného paketu. Třeba Chilli, Pepper a podobně. To ale stále není dost.

Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Nově se totiž do nabídky dostávají prvky, které si může nechat individuálně vyrobit samotný zákazník. Týká se exteriérových i interiérových dílů, přičemž procesem číslo jedna je 3D tisk. Program Mini Yours Customised funguje formou online obchodu, kdy si vyberete šablonu a zbytek je na vaší fantazii.

Mezi prvky spadá obložení okolo směrových světel, vnitřní prahové lišty a obložení přístrojové desky před spolujezdcem. Jednotlivé povrchy a vzory mají variabilní měřítko, lze vybírat i z jednotlivých „designových světů“ s tematickými barvami a specifickými ikonami. Můžete si klidně vytisknout i vlastní jméno. Třešinkou na dortu je projekční osvětlení v bočních dveřích, které může být rovněž odrazem vaší fantazie.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

A teď to nejlepší: jednotlivé díly není potřeba konfigurovat během výroby automobilu, aby je pak následně instalovali ve fabrice. Montáž je totiž uzpůsobena tak, aby ji zvládnul sám zákazník a mohl unikátní díly libovolně měnit: Například při následném prodeji auta a podobně.

Podle Mini trvá výroba a individuální dodání jednotlivých dílů „několik málo týdnů“ a v průběhu roku 2018 bude paket nabízen pro většinu modelů prodávaných v Evropě i na dalších trzích.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků