Mini podruhé ovládlo letošní Dakar Rally

Z vítězství z letošního ročníku Dakar Rallye se opět raduje Stéphane Peterhansel za volantem speciálu Mini ALL4 Racing.
Mini podruhé ovládlo letošní Dakar Rally

Kategorie osobních automobilů patří v rámci „dakaru“ tradičně k nejprestižnějším. Letos v ní opět exceloval Stéphane Peterhansel s navigátorem Jean-Paul Cottretem s vozem Mini ALL4 Racing stáje Monster Energy X-raid Team. Dvojice Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret absolvovala trať dlouhou 8 500 km v čase 38:32:39, což znamenalo náskok více než 40 min. před druhou posádkou v pořadí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy týmu Monster Energy X-raid na letošním Dakaru

O sobě daly vědět ale také české posádky. Mezi kamióny vynikl Martin Kolomý, jenž dojel se svou Tatrou na celkovém 5. místě, přičemž Aleš Loprais na voze téže značky skončil hned za ním, a nebýt potíží s akumulátorem v 5. etapě, dopadlo by vše zřejmě úplně jinak. Ale na „kdyby“ se v závodech typu Dakar Rally samozřejmě nehraje.

Mini Countryman míří s novým off-road příslušenstvím na Dakar

Mini Countryman míří s novým off-road příslušenstvím na Dakar

Motorky vyhrál Cyril Després na KTM, přičemž jako čtvrtý v této kategorii skončil Slovák Ivan Jakeš jedoucí na jednostopém stroji téže značky, který o jednu pozici zlepšil národní rekord a od medailové pozice jej v cíli dělilo zanedbatelných 5 min.
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků