Mini One D pro rok 2010: slabý, ale úsporný

Vozy značky Mini jsou nesporně emotivními auty, ale pokud od nich očekáváte i trochu vzrušení za volantem, určitě dávejte pozor, po jaké verzi sáhnete. Pro modelový rok 2010 totiž automobilka nabídne novou verzi modelu One, která nabídne vzrušení leda s tankovací pistolí v ruce.

Nejslabší verze Mini bude totiž využívat známého motoru 1,6 D (tedy 1,6 HDI, TDCI, MZR-CD...), který ale v tomto případě bude naladěn jen na 66 kW (90 koní) dosahovaných v 4 000 ot./min. Současný dieselový Mini Cooper D je spjat se silnější verzí tohoto motoru, který disponuje 81 kW (110 koní).

Novinka bude disponovat šestistupňovou manuální převodovkou a dosáhne prý stovky za 11,5 sekundy. Maximální rychlost pak má činit 182 km/h.

Slabší motor bude doplněn o řadu prvků prodgramu Efficient Dynamics, který sice spotřebu nesnižuje, zato si s ním hůře sjedete. Třeba „díky” elektrickému posilovači řízení, který předává právě nula informací od kol, nebo systému Auto Stop Start, který se postará o příjemné otřesy na každé křižovatce. Chybět nebude ani systém rekuperace brzdné energie (což ale v případě BMW znamená jen maximální odpor alternátoru při brzdění a menší nebo žádný při akceleraci - jistě, proč ne).

Argument, přebíjející vše ostatní a činící z jakéhokoli uštěpačného komentáře politicky zcela nekorektní poznámku, je ale kombinovaná spotřeba 3,9 litru nafty na 100 kilometrů a odpovídající emise CO2 ve výši 104 g/km.

Jste-li okouzleni, pak si počkejte do září, kdy se tato verze objeví v prodeji za zatím neznámou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini One D 2010
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků