Mini končí se spalovacími motory. Po roce 2025 se spolehne výhradně na elektřinu

Lavina oznámení o postupném ukončení výroby vozů s konvenčním pohonem nekončí. Mini k přechodu k elektřině využije čínskou techniku.

Britské Mini se stane první automobilkou v rámci skupiny BMW, která skončí s výrobou vozidel se spalovacími motory. Následuje tak jiné značky, které se uchýlily k podobnému kroku – konec benzinu a nafty již ohlásili například Volvo, Ford a další. Záměr oznámil předseda správní rady BMW Oliver Zipse.

Může být elektrické Mini ještě stylovější? V edici Electric Collection rozhodně ano

Může být elektrické Mini ještě stylovější? V edici Electric Collection rozhodně ano

V plánu je uvádět na trh výhradně elektrické vozy po roce 2025, výroba aut se spalovacími motory by měla být ukončena koncem desetiletí. Mini očekává, že v roce 2027 budou elektromobily představovat nejméně polovinu prodejů značky. K tomu má pomoci nová platforma, na které pracuje s čínskou automobilkou Great Wall Motor. Na ní by měly stát nové elektromobily od roku 2023. Mini vidí logiku v tom, že jde o značku městských vozů, pro které není přechod na elektromobilitu tak palčivý, jako například pro výrobce velkých SUV.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků