Mini John Cooper Works World Championship 50

Automobilka Mini se rozhodla oslavit další své významné jubileum omezenou sérií. Název má složitý, ale je jednoduše rychlá...

Nová edice bude pochopitelně vycházet z modelu Mini Cooper, neboť se i po pěti dekádách existence stále jedná o značku jednoho typu. Novinka se jmenuje plným názvem Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50, vůz je však natolik malý, že by se takto dlouhý nápis na jeho záď jistě nevměstnal, rovněž my se proto omezíme na jen o málo méně bizarní zkratku MCJCWWC50.

Úlohou limitované edice bude oslavit půl století od začátku úspěšné soutěžní anabáze šikovných „miníků“, ale také výročí momentu, kdy stáj Formule 1 Johna Coopera získala s přispěním talentu pilota Jacka Brabhama jak Pohár jezdců, tak i Pohár konstruktérů. Byla to vůbec první vítězná Formule 1 s motorem uloženým před zadní nápravou! Model MCJCWWC50 bude vyroben v 250 exemplářích a vyznačovat se bude přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 211 koní (155 kW) a řadou blýštivých okrasných serepetiček na karosérii i uvnitř. Motor dosahuje točivého momentu 260 Nm v širokém spektru otáček od 1 850 do 5 600 ot./min., přičemž díky funkci overboost může být krátkodobě navýšen až na 280 Nm. Novinka díky němu dosáhne nejvyšší rychlost 238 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu velmi slušných 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz se bude dodávat výhradně v novém zeleném laku Connaught Green, zdobeném „rychlými pruhy“ na kapotě a střeše a v celkové barevné kombinaci připomínající Cooperovy vozy Formule 1. Za pozornost stojí také černé lité ráfky Challenge nebo sada doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi které patří nasávací otvor na kapotě, náznak zadního difuzoru či kryty zrcátek. Série MCJCWWC50 vznikala s pomocí Johnova syna Michaela Johna Coopera, jehož podpis bude zdobit kapotu a plaketu na palubní desce u každého z vyrobených vozů.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiéru dominují komfortní sedadla čalouněná černou kůží s červeným stehováním, ale též doplňky z kompozitních materiálů, použité zejména na palubní desce a madlech dveří. Volant bude čalouněn kombinací kůže a Alcantry, převodovka má být výhradně šestistupňová s přímým řazením. Podtrženo sečteno, nad takovým dílkem musí každý z příznivců automobilů Mini zaplesat. Zatím není známo, kolik bude MCJCWWC50 stát, jisté je jen jedno: levné nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky