Mini John Cooper Works World Championship 50

Automobilka Mini se rozhodla oslavit další své významné jubileum omezenou sérií. Název má složitý, ale je jednoduše rychlá...

Nová edice bude pochopitelně vycházet z modelu Mini Cooper, neboť se i po pěti dekádách existence stále jedná o značku jednoho typu. Novinka se jmenuje plným názvem Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50, vůz je však natolik malý, že by se takto dlouhý nápis na jeho záď jistě nevměstnal, rovněž my se proto omezíme na jen o málo méně bizarní zkratku MCJCWWC50.

Úlohou limitované edice bude oslavit půl století od začátku úspěšné soutěžní anabáze šikovných „miníků“, ale také výročí momentu, kdy stáj Formule 1 Johna Coopera získala s přispěním talentu pilota Jacka Brabhama jak Pohár jezdců, tak i Pohár konstruktérů. Byla to vůbec první vítězná Formule 1 s motorem uloženým před zadní nápravou! Model MCJCWWC50 bude vyroben v 250 exemplářích a vyznačovat se bude přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 211 koní (155 kW) a řadou blýštivých okrasných serepetiček na karosérii i uvnitř. Motor dosahuje točivého momentu 260 Nm v širokém spektru otáček od 1 850 do 5 600 ot./min., přičemž díky funkci overboost může být krátkodobě navýšen až na 280 Nm. Novinka díky němu dosáhne nejvyšší rychlost 238 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu velmi slušných 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz se bude dodávat výhradně v novém zeleném laku Connaught Green, zdobeném „rychlými pruhy“ na kapotě a střeše a v celkové barevné kombinaci připomínající Cooperovy vozy Formule 1. Za pozornost stojí také černé lité ráfky Challenge nebo sada doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi které patří nasávací otvor na kapotě, náznak zadního difuzoru či kryty zrcátek. Série MCJCWWC50 vznikala s pomocí Johnova syna Michaela Johna Coopera, jehož podpis bude zdobit kapotu a plaketu na palubní desce u každého z vyrobených vozů.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiéru dominují komfortní sedadla čalouněná černou kůží s červeným stehováním, ale též doplňky z kompozitních materiálů, použité zejména na palubní desce a madlech dveří. Volant bude čalouněn kombinací kůže a Alcantry, převodovka má být výhradně šestistupňová s přímým řazením. Podtrženo sečteno, nad takovým dílkem musí každý z příznivců automobilů Mini zaplesat. Zatím není známo, kolik bude MCJCWWC50 stát, jisté je jen jedno: levné nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků