Mini John Cooper Works World Championship 50

Automobilka Mini se rozhodla oslavit další své významné jubileum omezenou sérií. Název má složitý, ale je jednoduše rychlá...

Nová edice bude pochopitelně vycházet z modelu Mini Cooper, neboť se i po pěti dekádách existence stále jedná o značku jednoho typu. Novinka se jmenuje plným názvem Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50, vůz je však natolik malý, že by se takto dlouhý nápis na jeho záď jistě nevměstnal, rovněž my se proto omezíme na jen o málo méně bizarní zkratku MCJCWWC50.

Úlohou limitované edice bude oslavit půl století od začátku úspěšné soutěžní anabáze šikovných „miníků“, ale také výročí momentu, kdy stáj Formule 1 Johna Coopera získala s přispěním talentu pilota Jacka Brabhama jak Pohár jezdců, tak i Pohár konstruktérů. Byla to vůbec první vítězná Formule 1 s motorem uloženým před zadní nápravou! Model MCJCWWC50 bude vyroben v 250 exemplářích a vyznačovat se bude přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 211 koní (155 kW) a řadou blýštivých okrasných serepetiček na karosérii i uvnitř. Motor dosahuje točivého momentu 260 Nm v širokém spektru otáček od 1 850 do 5 600 ot./min., přičemž díky funkci overboost může být krátkodobě navýšen až na 280 Nm. Novinka díky němu dosáhne nejvyšší rychlost 238 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu velmi slušných 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz se bude dodávat výhradně v novém zeleném laku Connaught Green, zdobeném „rychlými pruhy“ na kapotě a střeše a v celkové barevné kombinaci připomínající Cooperovy vozy Formule 1. Za pozornost stojí také černé lité ráfky Challenge nebo sada doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi které patří nasávací otvor na kapotě, náznak zadního difuzoru či kryty zrcátek. Série MCJCWWC50 vznikala s pomocí Johnova syna Michaela Johna Coopera, jehož podpis bude zdobit kapotu a plaketu na palubní desce u každého z vyrobených vozů.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiéru dominují komfortní sedadla čalouněná černou kůží s červeným stehováním, ale též doplňky z kompozitních materiálů, použité zejména na palubní desce a madlech dveří. Volant bude čalouněn kombinací kůže a Alcantry, převodovka má být výhradně šestistupňová s přímým řazením. Podtrženo sečteno, nad takovým dílkem musí každý z příznivců automobilů Mini zaplesat. Zatím není známo, kolik bude MCJCWWC50 stát, jisté je jen jedno: levné nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků