Mini John Cooper Works prozrazeno. Má jenom 231 koní

Na svět se dostaly první oficiální snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvními informacemi ale přichází menší zklamání. Výkon se proti předcházející verzi příliš nezměnil –  navzdory většímu objemu motoru. Hlavně že se snižovala spotřeba, emise a jiné laboratorní záležitosti…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
John Cooper Works je nejostřejší verzí Mini

Buď tedy BMW (a potažmo značka Mini) promarnilo příležitost udělat z Mini JCW kapesní raketu, nebo se chystá něco ještě ostřejšího. Potenciál tento dvoulitrový čtyřválec rozhodně má. Původně se totiž spekulovalo o výkonu aspoň 250 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Nakonec jednotka posílá na přední kola výkon 170 kW, tedy 231 koní v rozmezí 5200 a 6000 ot./min. Přitom minulá generace s šestnáctistovkou ze sebe dolovala ve verzi John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Točivý moment nového JCW dosahuje vrcholu 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuální převodovkou zvládne sprint na stovku za 6,3 sekundy a pokud si připlatíte za automat (ano, tohle Mini John Cooper Works už není tak vyhraněné okruhové náčiní), bude akcelerace ještě o dvě desetinky lepší. A pak je tu samozřejmě velice důležitá informace o spotřebě. S manuálem Mini JCW spotřebuje 6,7 litru, s automatem jen 5,7 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je barevně sladěný s exteriérem

Auto dostane v základu brzdy Brembo, 17" kola a elektronicky řízený diferenciál. Klasickou mechanickou „špéru“ Mini John Cooper Works nemá. Za příplatek pak můžete dostat 18" disky nebo adaptivní podvozek.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků