Mini John Cooper Works prozrazeno. Má jenom 231 koní

Na svět se dostaly první oficiální snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvními informacemi ale přichází menší zklamání. Výkon se proti předcházející verzi příliš nezměnil –  navzdory většímu objemu motoru. Hlavně že se snižovala spotřeba, emise a jiné laboratorní záležitosti…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
John Cooper Works je nejostřejší verzí Mini

Buď tedy BMW (a potažmo značka Mini) promarnilo příležitost udělat z Mini JCW kapesní raketu, nebo se chystá něco ještě ostřejšího. Potenciál tento dvoulitrový čtyřválec rozhodně má. Původně se totiž spekulovalo o výkonu aspoň 250 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Nakonec jednotka posílá na přední kola výkon 170 kW, tedy 231 koní v rozmezí 5200 a 6000 ot./min. Přitom minulá generace s šestnáctistovkou ze sebe dolovala ve verzi John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Točivý moment nového JCW dosahuje vrcholu 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuální převodovkou zvládne sprint na stovku za 6,3 sekundy a pokud si připlatíte za automat (ano, tohle Mini John Cooper Works už není tak vyhraněné okruhové náčiní), bude akcelerace ještě o dvě desetinky lepší. A pak je tu samozřejmě velice důležitá informace o spotřebě. S manuálem Mini JCW spotřebuje 6,7 litru, s automatem jen 5,7 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je barevně sladěný s exteriérem

Auto dostane v základu brzdy Brembo, 17" kola a elektronicky řízený diferenciál. Klasickou mechanickou „špéru“ Mini John Cooper Works nemá. Za příplatek pak můžete dostat 18" disky nebo adaptivní podvozek.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků