Mini John Cooper Works prozrazeno. Má jenom 231 koní

Na svět se dostaly první oficiální snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvními informacemi ale přichází menší zklamání. Výkon se proti předcházející verzi příliš nezměnil –  navzdory většímu objemu motoru. Hlavně že se snižovala spotřeba, emise a jiné laboratorní záležitosti…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
John Cooper Works je nejostřejší verzí Mini

Buď tedy BMW (a potažmo značka Mini) promarnilo příležitost udělat z Mini JCW kapesní raketu, nebo se chystá něco ještě ostřejšího. Potenciál tento dvoulitrový čtyřválec rozhodně má. Původně se totiž spekulovalo o výkonu aspoň 250 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Nakonec jednotka posílá na přední kola výkon 170 kW, tedy 231 koní v rozmezí 5200 a 6000 ot./min. Přitom minulá generace s šestnáctistovkou ze sebe dolovala ve verzi John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Točivý moment nového JCW dosahuje vrcholu 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuální převodovkou zvládne sprint na stovku za 6,3 sekundy a pokud si připlatíte za automat (ano, tohle Mini John Cooper Works už není tak vyhraněné okruhové náčiní), bude akcelerace ještě o dvě desetinky lepší. A pak je tu samozřejmě velice důležitá informace o spotřebě. S manuálem Mini JCW spotřebuje 6,7 litru, s automatem jen 5,7 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je barevně sladěný s exteriérem

Auto dostane v základu brzdy Brembo, 17" kola a elektronicky řízený diferenciál. Klasickou mechanickou „špéru“ Mini John Cooper Works nemá. Za příplatek pak můžete dostat 18" disky nebo adaptivní podvozek.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků