Mini John Cooper Works prozrazeno. Má jenom 231 koní

Na svět se dostaly první oficiální snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvními informacemi ale přichází menší zklamání. Výkon se proti předcházející verzi příliš nezměnil –  navzdory většímu objemu motoru. Hlavně že se snižovala spotřeba, emise a jiné laboratorní záležitosti…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
John Cooper Works je nejostřejší verzí Mini

Buď tedy BMW (a potažmo značka Mini) promarnilo příležitost udělat z Mini JCW kapesní raketu, nebo se chystá něco ještě ostřejšího. Potenciál tento dvoulitrový čtyřválec rozhodně má. Původně se totiž spekulovalo o výkonu aspoň 250 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Nakonec jednotka posílá na přední kola výkon 170 kW, tedy 231 koní v rozmezí 5200 a 6000 ot./min. Přitom minulá generace s šestnáctistovkou ze sebe dolovala ve verzi John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Točivý moment nového JCW dosahuje vrcholu 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuální převodovkou zvládne sprint na stovku za 6,3 sekundy a pokud si připlatíte za automat (ano, tohle Mini John Cooper Works už není tak vyhraněné okruhové náčiní), bude akcelerace ještě o dvě desetinky lepší. A pak je tu samozřejmě velice důležitá informace o spotřebě. S manuálem Mini JCW spotřebuje 6,7 litru, s automatem jen 5,7 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je barevně sladěný s exteriérem

Auto dostane v základu brzdy Brembo, 17" kola a elektronicky řízený diferenciál. Klasickou mechanickou „špéru“ Mini John Cooper Works nemá. Za příplatek pak můžete dostat 18" disky nebo adaptivní podvozek.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků