Mini John Cooper Works: obě verze v detailech

Přinášíme vám podrobné informace o připravované novince Mini John Cooper Works, a to včetně varianty Clubman.

Na ženevském autosalonu představí Mini své vrcholné provedení s tradičním označením John Cooper Works. Malý Cooper i větší Clubman tak budou nabídnuty v opravdu ostrém provedení, které má dovést jízdní výkony ještě o krok dále. Vznikat bude v továrně British Mini v Oxfordu.  

O pohon této hračky se bude starat přímovstřikový čtyřválec, který je evolucí standardního motoru z modelu Cooper S. Příští rok budou s podobnou jednotkou startovat závodní vozy v připravovaném seriálu Mini Challenge. Blok motoru je hliníkový a čtyři ventily v každém válci jsou ovládány dvojicí vačkových hřídelí v hlavě prostřednictvím hydraulických zdvihátek. Sací ventily mají variabilní časování, ty výfukové jsou plněny sodíkem pro lepší odvod tepla. Z objemu 1,6 l ovšem JCW dostal skvělých 155 kW (211 k) při 6 000 ot./min. a točivý moment 260 N.m v rozmezí 1 850 - 5 700 ot./min., a to především díky přeplňování. V krátkodobém overboostu může točivý moment dosáhnout až 280 N.m. Sací i výfukové trakty včetně filtru a tlumičů byly optimalizovány a maximálně „otevřeny“ pro minimalizaci ztrát a odporů. Z toho těží i akustický projev pohonné jednotky. Přesto s předstihem plní limity Euro V a ULEV II (v USA). Přetlak dmychadla byl zvýšen na 1,3 bar. Přímé vstřikování benzínu se podílí nejen na dobré účinnosti, potřebné k nízké spotřebě paliva, ale také na vysokém měrném výkonu 132 koní na litr objemu. Převodovka je šestistupňová s manuálním řazením, poháněna jsou přední kola. Motory se vyrábí spolu s veškerými jednotkami pro Mini v britském závodě BMW Group v Hams Hallu.

Stovku pak menší z modelů zvládá za 6,5 s a větší za 6,8 a dosáhne přitom maximální rychlosti 238 km/h. To vše při takřka neuvěřitelné kombinované spotřebě 6,9 l, resp. 7,1 l naturalu na 100 km. Poměrně solidní dynamiku je třeba připočítat na vrub i hmotnosti vozu, která činí bez posádky jen 1 130 kg.

Podvozek je nastaven tvrději než u standardních verzí. Aby vůz dokázal dobře využít svůj potenciál, doporučuje se připlatit si za podvozek JCW, který sníží Mini o dalších 10 mm, přitvrdí odpružení a ztuží vůz díky stabilizátorům s větším průměrem. Také brzdy doznaly změn, vpředu tak naleznete 316 mm kotouče a vzadu pak 280 mm kotouče (doplněné červeně lakovanými hliníkovými brzdiči), které jsou schovány za 17" koly, na nichž jsou obuty pneumatiky Run-Flat o rozměru 205/45 W 17. Čerpadlo elektromechanického posilovače řízení EPAS přispívá nejen k přesnosti vedení vozu, ale také ke snížení spotřeby, protože pracuje pouze v případě, že je opravdu potřeba. Spolu s odezvou plynového pedálu jej přitom lze stiskem tlačítka nastavit pro sportovní styl jízdy, kdy poklesne jeho účinek ve prospěch přímého kontaktu s vozovkou. Do standardní výbavy patří elektronické systémy řízení podvozku včetně ABS s EBD, CBC, kontroly stability DSC a regulace trakce DTC. Většinu z nich lze vypnout.

Z pohledu výbavy nabídne JCW Mini to, co standardní model s tím, že v základu toho bude opravdu hodně. Do černé barvy laděnému interiéru dominují kůží potažený tříramenný volant a centrálně uložený kulatý kombinovaný přístroj s tachometrem, jehož stupnice sahá až k 260 km/h. Také uvnitř lze vůz dovybavit širokou škálou prvků z nabídky Mini a John Cooper Works a zcela jej tím přizpůsobit osobním požadavkům a vkusu. Týká se to také sedadel, jež mohou být látková i kožená, k dispozici jsou i speciální sedadla Recaro, černé obkladové materiály mohou být nahrazeny stříbrnými či v imitaci karbonu. Nabízí se samozřejmě i plejáda zábavních či navigačních systémů, kombinovaných s technologiemi iPod, Bluetooth či USB.

Novodobé vozy Mini jsou spíše stylovými auty pro radost, než lidovými vozítky z dob Issigonisových. Teprve s příchodem varianty Mini John Cooper Works a Mini John Cooper Works Clubman ale modelová řada získává ryzí sportovní typ.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
JCW Mini Cooper a Clubman

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků