Mini John Cooper Works Challenge: hračka na okruhy

Malý Mini Cooper není jen stylovým vozem pro všední dny. Není to ani automobil, se kterým se jezdí ostře jenom na opuštěných okreskách, ale je to vůz, který má i své vlastní závody. A právě závodní verze Mini John Cooper Works Challenge bude představena na autosalonu ve Frankfurtu.

A co technika? Malý přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru je vyladěn na solidních 154 kW (210 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm. Ten se ovšem v případě potřeby dokáže díky overboostu zvýšit na krátký čas až na 280 Nm.

Odlehčené Mini, které váží jen 1 150 kg tak dokáže zrychlit na stovku za 6,1 s a díky závodním brzdám dokáže ze stovky zastavit na 31 metrech, neboli po 3,1 sekundách. Maximální rychlost pak nepřekročí 240 km/h.

Jak to již u závodních vozů bývá, mezi předními koly lze nyní najít typickou závodní špréru, neboli samosvorný diferenciál. O přenos výkonu na přední kola se pak stará závodní sekvenční šestistupňová převodovka a samozřejmostí je i skořepinová sedačka, bezpečnostní rám a hasící systém.

Mini Challenge se navíc pyšní odlehčenými 17" koly, které budou obouvat závodní slicky. O dobrou trakci se bude starat také závodní podvozek od KW se širokým spektrem nastavení.

Malou nevýhodou je pak fakt, že toto Mini zřejmě nedostane homologaci pro běžný provoz, a tak jeho využití bude čistě okruhové. Zda se s ním ovšem utkáte v Mini Challenge, nebo si jen užijete závodní okruhy je na vás. Ovšem za 49 900 eur získáte vskutku zajímavé nářadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mini John Cooper Works Challenge
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků