Mini John Cooper Works Challenge: hračka na okruhy

Malý Mini Cooper není jen stylovým vozem pro všední dny. Není to ani automobil, se kterým se jezdí ostře jenom na opuštěných okreskách, ale je to vůz, který má i své vlastní závody. A právě závodní verze Mini John Cooper Works Challenge bude představena na autosalonu ve Frankfurtu.

A co technika? Malý přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru je vyladěn na solidních 154 kW (210 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm. Ten se ovšem v případě potřeby dokáže díky overboostu zvýšit na krátký čas až na 280 Nm.

Odlehčené Mini, které váží jen 1 150 kg tak dokáže zrychlit na stovku za 6,1 s a díky závodním brzdám dokáže ze stovky zastavit na 31 metrech, neboli po 3,1 sekundách. Maximální rychlost pak nepřekročí 240 km/h.

Jak to již u závodních vozů bývá, mezi předními koly lze nyní najít typickou závodní špréru, neboli samosvorný diferenciál. O přenos výkonu na přední kola se pak stará závodní sekvenční šestistupňová převodovka a samozřejmostí je i skořepinová sedačka, bezpečnostní rám a hasící systém.

Mini Challenge se navíc pyšní odlehčenými 17" koly, které budou obouvat závodní slicky. O dobrou trakci se bude starat také závodní podvozek od KW se širokým spektrem nastavení.

Malou nevýhodou je pak fakt, že toto Mini zřejmě nedostane homologaci pro běžný provoz, a tak jeho využití bude čistě okruhové. Zda se s ním ovšem utkáte v Mini Challenge, nebo si jen užijete závodní okruhy je na vás. Ovšem za 49 900 eur získáte vskutku zajímavé nářadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mini John Cooper Works Challenge
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků