Mini John Cooper Works Challenge: hračka na okruhy

Malý Mini Cooper není jen stylovým vozem pro všední dny. Není to ani automobil, se kterým se jezdí ostře jenom na opuštěných okreskách, ale je to vůz, který má i své vlastní závody. A právě závodní verze Mini John Cooper Works Challenge bude představena na autosalonu ve Frankfurtu.

A co technika? Malý přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru je vyladěn na solidních 154 kW (210 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm. Ten se ovšem v případě potřeby dokáže díky overboostu zvýšit na krátký čas až na 280 Nm.

Odlehčené Mini, které váží jen 1 150 kg tak dokáže zrychlit na stovku za 6,1 s a díky závodním brzdám dokáže ze stovky zastavit na 31 metrech, neboli po 3,1 sekundách. Maximální rychlost pak nepřekročí 240 km/h.

Jak to již u závodních vozů bývá, mezi předními koly lze nyní najít typickou závodní špréru, neboli samosvorný diferenciál. O přenos výkonu na přední kola se pak stará závodní sekvenční šestistupňová převodovka a samozřejmostí je i skořepinová sedačka, bezpečnostní rám a hasící systém.

Mini Challenge se navíc pyšní odlehčenými 17" koly, které budou obouvat závodní slicky. O dobrou trakci se bude starat také závodní podvozek od KW se širokým spektrem nastavení.

Malou nevýhodou je pak fakt, že toto Mini zřejmě nedostane homologaci pro běžný provoz, a tak jeho využití bude čistě okruhové. Zda se s ním ovšem utkáte v Mini Challenge, nebo si jen užijete závodní okruhy je na vás. Ovšem za 49 900 eur získáte vskutku zajímavé nářadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mini John Cooper Works Challenge
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků