Mini John Cooper Works Challenge: hračka na okruhy

Malý Mini Cooper není jen stylovým vozem pro všední dny. Není to ani automobil, se kterým se jezdí ostře jenom na opuštěných okreskách, ale je to vůz, který má i své vlastní závody. A právě závodní verze Mini John Cooper Works Challenge bude představena na autosalonu ve Frankfurtu.

A co technika? Malý přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru je vyladěn na solidních 154 kW (210 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm. Ten se ovšem v případě potřeby dokáže díky overboostu zvýšit na krátký čas až na 280 Nm.

Odlehčené Mini, které váží jen 1 150 kg tak dokáže zrychlit na stovku za 6,1 s a díky závodním brzdám dokáže ze stovky zastavit na 31 metrech, neboli po 3,1 sekundách. Maximální rychlost pak nepřekročí 240 km/h.

Jak to již u závodních vozů bývá, mezi předními koly lze nyní najít typickou závodní špréru, neboli samosvorný diferenciál. O přenos výkonu na přední kola se pak stará závodní sekvenční šestistupňová převodovka a samozřejmostí je i skořepinová sedačka, bezpečnostní rám a hasící systém.

Mini Challenge se navíc pyšní odlehčenými 17" koly, které budou obouvat závodní slicky. O dobrou trakci se bude starat také závodní podvozek od KW se širokým spektrem nastavení.

Malou nevýhodou je pak fakt, že toto Mini zřejmě nedostane homologaci pro běžný provoz, a tak jeho využití bude čistě okruhové. Zda se s ním ovšem utkáte v Mini Challenge, nebo si jen užijete závodní okruhy je na vás. Ovšem za 49 900 eur získáte vskutku zajímavé nářadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mini John Cooper Works Challenge
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků