Mini je na vrcholu. Kdo by to byl před deseti lety řekl?

Málokdo. Před deseti lety totiž pochybovači hodně nahlas a unisono předpovídali, že značka Mini je u konce s dechem. A zdálo se, že mají pravdu. Mini v té době nabízelo jen jeden model. A kdo by stál o to kupovat pořád dokola jedno a to samé malé, třídveřové auto?
Mini je na vrcholu. Kdo by to byl před deseti lety řekl?

Připomeňme si tu dobu. Britská značka, která se zrodila v roce 1959, se pokoušela o návrat s novým majitelem – německou automobilkou BMW - v čase, kdy všichni doslova šíleli po velkých SUV, sázeli na mega rozměry.

Mini šlo ale v roce 2001 proti proudu. Dokázalo pochybovačům, že se mýlí. Vyvrátilo tvrzení, že „malé znamená (automaticky) levné“. 

Britská značka povstala v uplynulém desetiletí jako bájný pták Fénix z popela. Hlásila se sice i nadále k odkazu Mini Cooperu z 60. let minulého století, k slavným vítězstvím značky v závodech rally, k typu konstrukce „vše vpředu“, ale také hleděla kupředu. Neusilovala o žádné retro, přemýšlela o budoucnosti.

Staré Mini se prodávalo až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů. Stalo se britskou ikonou, stejně jako předtím se stal německou ikonou Brouk od Volkswagenu. Ke konci už ale prodeje stagnovaly.

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Novou krev do žil vlil Mini německý gigant BMW. A úspěch se dostavil rychle. Co za ním stálo? Nejen agresivní marketing, překvapivé inzeráty, ale hlavně masivní investice do nových produktů. 

Nabídka britské značky, podporované německou automobilkou, se rozrostla na šest modelů, včetně roadsteru, crossoveru, kupé a kabrioletu. A čtyři další modely jsou na cestě. 

Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Loni značka Mini, která má po celém světě 1500 showroomů, prodala rekordních 285 060 vozů. A letos hodlá jít ještě dále.

Tři hlavní trhy pro ni v současnosti představují USA (loni 57 511 prodaných aut), Velká Británie (50 428), Německo (40 351). V Číně (včetně Tchajwanu a Hongkongu) prodala 17 650 vozů, což představovalo nárůst o 51 procent. Čína je dnes pro Mini šestý největší trh.

A Evropa? Tady vzrostly o 20 procent prodeje aut s logem Mini v Itálii (je to pro Mini pátý největší trh), za to lehce spadly prodeje ve Španělsku.

U nás si „miníka“ loni pořídilo pouhých 163 zákazníků.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků