Mini JCW Clubman: rychlý kombík se představuje s pohonem ALL4

Sportovní verze John Cooper Works se dočká i rodinný Clubman, největší cvalík v modelové řadě. Zdá se, že to ale nebude jen praktická stylovka se slavným sportovním logem, chlubí se totiž zajímavou technikou.

Britsko-německé kombi dostalo očekávatelné designové změny, kterými Mini při továrním tuningu s logy JCW pepří své modely již třetí generaci. Vidíme tedy agresivnější nárazníky, pruhy na kapotě, větší výfuky a osmnáctipalcová kola, za příplatek i dvoubarevné devatenáctky. Samozřejmostí jsou také široké možnosti individualizace. V nabídce je velké množství barev karoserie, čalounění sedadel a ploch interiéru. Výbava dostupná exkluzivně pro modely John Cooper Works zahrnuje zelenou barvu karoserie Rebel Green, kontrastní červenou barvou lakovanou střechu, vnější zpětná zrcátka a sportovní pruhy v červené a černé barvě.

Mini Paceman končí, BMW potřebuje výrobní kapacitu. Co bude dál?

Mini Paceman končí, BMW potřebuje výrobní kapacitu. Co bude dál?

Pohonnou jednotku již známe z mini JCW třetí generace. Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW/231 k mezi 5000 a 6000 ot./min. Točivý moment s maximální hodnotou 350 Nm je k dispozici už při 1450 ot./min. a konstantní zůstává až do 4500 ot.min. Přeplňovaný je dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s plnícím tlakem 2,2 baru.

Zajímavé je standardní použití pohonu všech čtyř kol s obchodním označením ALL4, které hatchback nenabízí. Nejnovější provedení čtyřkolky zahrnuje kuželovitá ozubená kola v diferenciálu přední nápravy, dvojitý spojovací hřídel a zadní diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou spojkou. Za normálních jízdních podmínek s aktivním systémem DSC je poháněna pouze přední náprava.  Zatímco pohon čtyř kol je povinný, z převodovek si lze vybrat.

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

K dispozici je šestistupňová manuální či osmistupňová automatická. Manuál se chlubí synchronizačními kroužky z uhlíkových kompozitů, zatímco automat umí plachtit a brát v úvahu i údaje z navigace. Zrychlení je u obou stejné – z 0 na 100 to Mini trvá 6,3 sekundy, přestože k 1 564 kilogramům manuální verze automat přihodí dalších šestnáct. S lehkou nadváhou rodinného vozu si musí poradit čtyřpístkové brzdy Brembo a přitvrzený podvozek.

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozjede se až na 270 km/h

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozjede se až na 270 km/h

Jelikož se nejedná jen o sportovní ale také o vrcholnou verzi, zákazník si může vybírat mezi všemi komfortními prvky, které Mini nabízí, samozřejmě za patřičný příplatek. Od head-up displeje po panoramatické střešní okno, za příplatek však budou i adaptivní tlumiče. Do prodeje půjde tato verze Clubmanu v prosinci. Cena bude podle odhadů převyšovat hranici 800 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků