Mini JCW Clubman: rychlý kombík se představuje s pohonem ALL4

Sportovní verze John Cooper Works se dočká i rodinný Clubman, největší cvalík v modelové řadě. Zdá se, že to ale nebude jen praktická stylovka se slavným sportovním logem, chlubí se totiž zajímavou technikou.

Britsko-německé kombi dostalo očekávatelné designové změny, kterými Mini při továrním tuningu s logy JCW pepří své modely již třetí generaci. Vidíme tedy agresivnější nárazníky, pruhy na kapotě, větší výfuky a osmnáctipalcová kola, za příplatek i dvoubarevné devatenáctky. Samozřejmostí jsou také široké možnosti individualizace. V nabídce je velké množství barev karoserie, čalounění sedadel a ploch interiéru. Výbava dostupná exkluzivně pro modely John Cooper Works zahrnuje zelenou barvu karoserie Rebel Green, kontrastní červenou barvou lakovanou střechu, vnější zpětná zrcátka a sportovní pruhy v červené a černé barvě.

Mini Paceman končí, BMW potřebuje výrobní kapacitu. Co bude dál?

Mini Paceman končí, BMW potřebuje výrobní kapacitu. Co bude dál?

Pohonnou jednotku již známe z mini JCW třetí generace. Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW/231 k mezi 5000 a 6000 ot./min. Točivý moment s maximální hodnotou 350 Nm je k dispozici už při 1450 ot./min. a konstantní zůstává až do 4500 ot.min. Přeplňovaný je dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s plnícím tlakem 2,2 baru.

Zajímavé je standardní použití pohonu všech čtyř kol s obchodním označením ALL4, které hatchback nenabízí. Nejnovější provedení čtyřkolky zahrnuje kuželovitá ozubená kola v diferenciálu přední nápravy, dvojitý spojovací hřídel a zadní diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou spojkou. Za normálních jízdních podmínek s aktivním systémem DSC je poháněna pouze přední náprava.  Zatímco pohon čtyř kol je povinný, z převodovek si lze vybrat.

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

K dispozici je šestistupňová manuální či osmistupňová automatická. Manuál se chlubí synchronizačními kroužky z uhlíkových kompozitů, zatímco automat umí plachtit a brát v úvahu i údaje z navigace. Zrychlení je u obou stejné – z 0 na 100 to Mini trvá 6,3 sekundy, přestože k 1 564 kilogramům manuální verze automat přihodí dalších šestnáct. S lehkou nadváhou rodinného vozu si musí poradit čtyřpístkové brzdy Brembo a přitvrzený podvozek.

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozjede se až na 270 km/h

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozjede se až na 270 km/h

Jelikož se nejedná jen o sportovní ale také o vrcholnou verzi, zákazník si může vybírat mezi všemi komfortními prvky, které Mini nabízí, samozřejmě za patřičný příplatek. Od head-up displeje po panoramatické střešní okno, za příplatek však budou i adaptivní tlumiče. Do prodeje půjde tato verze Clubmanu v prosinci. Cena bude podle odhadů převyšovat hranici 800 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků