Mini JCW Challenge je stokusovou limitkou, není ale pro nás

Pokud vám nedokáže zvýšit tep standardní Mini Cooper S, mělo by to zaručeně zvládnout „vysportované“ provedení John Cooper Works. V Mini se ale s limitovanou edicí Challenge rozhodli zajít ještě o krok dál.

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Vizuálně ho poznáte podle zvětšených přívodů vzduchu v předním nárazníku, které přináší čerstvý vzduch k brzdám a k motoru. Pod kapotou se ovšem nachází nezměněný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 170 kW (231 koní) a 320 Nm, který stačí k dosažení stokilometrové rychlosti za 6,3 sekundy a maximálce 246 km/h. Je vám to povědomé? Ano, hodnoty jsou naprosto totožné jako u klasického JCW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod kapotou sice tepe stejné srdce jako v sérii, ale jinak dostal Cooper úplně nový podvozek, lehčí kola, lepivější pneumatiky a hlavně mechanický samosvor

Auto však dostalo stavitelné tlumiče Nitron NTR R1, mezi předními koly se nachází samosvorný diferenciál Quaife ATB spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. O kontakt s asfaltem se postarají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/45 R17 obuté na kolech od Team Dynamics Pro Race, které na každém kole společně s lehčími pneumatikami ušetří 2,5 kilogramů hmotnosti. O brzdění se pak postarají brzdy Brembo s vrtanými kotouči o průměru 330 milimetrů, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny.

Do výroby se dostane pouze 100 kusů limitované série za cenu 32 tisíc liber (asi 1,1 milionu korun). Všechny ale budou mít volant „na té špatné straně“ a zamíří výhradně do rukou britských zákazníků. Škoda. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků