Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Mini představilo inovované provedení svého jediného modelu ve většině jeho verzí. Jaké novinky přináší? (115 foto + video)

Automobilka, či lépe řečeno značka Mini má jeden velmi specifický aspekt - její produkce je historicky omezena na jeden jediný model, prostě Mini. Pravda, je zde snaha oslovit jím co nejširší auditorium, a tak tu máme různé odvozené modely jako Clubman či nejnověji Countryman, ale pořád je to jedno a to samé auto ve více či méně odlišných provedeních a těžko se někdy dočkáme nečeho jako Mini X6 nebo Mini Veyron. A tak když automobilka inovuje svůj jediný model, inovuje i svou celou modelovou řadu. Přesně to se nyní stalo, a tak se pojďme podívat na vylepšená provedení všech Mini pro modelový rok 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Hned na úvod se ale musím tak trochu opravit. Nejde totiž o vylepšená provedení úplně všech provedení, neboť nejnovější crossover Countryman se sotva začal prodávat, a tak by nebylo zrovna smysluplné jej inovovat. Přesněji tedy jde o dorovnání techniky všech ostatních modelů (hatchback, kombi, kabriolet) na úroveň provedení Countryman a jejich lehká vzhledová vylepšení.

Změny vzhledu jsou opravdu mírné, nic zásadního u Mini ani nelze očekávat. Však i současný model od toho předchozího rozezná jen parta zasvěcených, a tak facelift nutně nemohl přinést žádnou revoluci. Přesto možná model 2011 rozeznáte od ostatních snáze než jakýkoli jiný - vyznačuje se totiž přepracovaným nárazníkem s velmi výraznými vstupy vzduchu pro chlazení brzd, které jsou zkrátka k nepřehlédnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nezůstalo ale jen u této změny, přepracovaný je celý nárazník, a to i z funkčního hlediska. Pokud snad tápete, co je „funkční hledisko” nárazníku, pak máme na mysli ohleduplnost k chodcům, která byla prý oproti předchozím verzím zásadně vylepšena. Jiný je navíc i zadní nárazník, který se vyznačuje především „zarámovaním” části koncových světel v podobném stylu jako u přívodu vzduchu k brzdám na tom předním.

Zbylé úpravy zevnějšku spočívají už jen v drobnostech. Povšimnout si můžete nepatrně pozměněných předních světlometů s novými světelnými prvky, inovovaných bočních blinkrů a novinkou jsou také LED v koncových světlech. Čeho si jistě nevšimnete je pět nových barevných odstínů, které pro vůz budou od nového modelového roku k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ruka inovace řádila i v interiéru, kde najdeme upravené ovladače na středové konzoli a volantu, nové pochopitelně musejí být vybrané materiály a ten správný facelift by to nebyl ani bez šesti nových látek čalounění sedadel a pěti nových voleb pro obložení palubní desky, dveří a bočních panelů. Možná zajímavější budou nové audio a navigační systémy, naopak za „prkotinu” lze označit nový stahovatelný roletový kryt zavazadlového prostoru pro pseudokombi Clubman.

Možná se pro přelouskání všech drobných vzhledových změn těšíte na stejně podrobný výčet technických novinek. Bohužel, zde vás zklameme, pro nový modelový rok byly v nabídce pozměněny pouze specifikace obou naftových motorů, vše ostatní zůstává při starém.

Nové „nafťáky” už nejsou jen jinak označenými motory HDI od Peugeotu a Citroenu, ale vycházejí z posledního provedení dvoulitrového dieselu BMW (mají stejný poměr vrtání a zdvihu, celohliníkové provedení, vstřikování common-rail a přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek). Mají však stále stejný objem 1,6 litru a též výkonem nikterak nešokují. Slabší provedení pro modely One D nabídne 90 koní a silnější pro verze Cooper D pak 112 koní výkonu. Ani to tedy ve výsledku není velká změna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co se týče dynamiky, Hatchback One D zrychlí na stovku 11,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 185 km/h, Cooper D se pak může pochlubit hodnotami 9,7 s a 198 km/h. Průměrná spotřeba paliva bude čiinit u obou verzí 3,8 l nafty na 100 km, pousmát se je třeba nad baťovskou hodnotou průměrných emisí CO2 99 g/km. Jaká náhoda...

Toť z novinek v podstatě vše. Závěrem se sluší dodat, že diesel nyní bude k dispozici i pro kabriolet a všechny upravené modely se u delaerů objeví během září letošního roku. Změny v ceníku neočekáváme, alespoň zásadní určitě ne, všechny vzhledové změny si pak můžete prohlédnout na více než stovce přiložených snímků všech faceliftem „postižených” provedení.

Kompletní fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini One, Mini Cooper, Mini Clubman a Mini Cabrio s faceliftem pro rok 2011

Oficiální video

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků