Mini E: elektromobil s nevídaným výkonem

Mini představilo elektrickou verzi svého nejpopulárnějšího modelu, který obohatila nejen o nové pohonné ústrojí.

Mini Cooper je „stylovka“ skutečně jak vyšitá. Na trhu se nachází hned několik verzí odvozených od tohoto modelu, přičemž i po letech od svého uvedení je stále oblíbeným terčem různých úpravců, umělců a reklamních agentur. Nyní se však na Mini podívali technici společnosti a vedle nového elektromotoru mu dopřáli i několik věcí navíc. Novinka se od ostatních modelů odlišuje nejen mírnými karosářskými zásahy, ale i písmenkem E a motivem elektrické zásuvky. Podle nejnovějších trendů jej můžeme označit za plug-in hybrid. Co ve svých útrobách ukrývá?

Mini E, kterých se příšt rok má vyrobit kolem 500 kusů, je poháněno vskutku zajímavým elektrickým agregátem s ještě zajímavějším výkonem. Elektromotor napájený z líthiových akumulátorů disponuje výkonem 150 kW a stálým točivým momentem 220 Nm, což při kombinaci s hmotností 1 460 kg skutečně není málo. Tento elektromotor bohatě postačí nato, aby elektrické Mini akcelerovalo z nuly na stovku za 8,5 vteřiny a dosáhlo vskutku slušné maximální rychlosti, která je však z technických důvodů omezena na 152 km/h. Ačkoli to u vozu tohoto typu určitě není ani zdaleka to nejpodstatnější, určitě i tyto údaje potěší, stejně jako údaj, že plné dobití baterii potrvá jen dvě a půl hodiny a s touto „šťávou“ pak vydrží vůz ujet až 240 km.

Kromě elektrické zásuvky se baterie dokáže částečně dobít i díky technologii regeneračního brzdění. Co se týče interiéru, snad jedinou patrnou změnou je absence zadních sedadel a tak je elektrický „miník“ pouze dvoumístný. Z pochopitelných důvodů zde chybí i otáčkoměr, který byl nahrazen indikátorem nabití baterie.

Jak už bylo zmíněno výše, v příštím roce se v Mnichově vyrobí přibližně 500 testovacích kusů, které budou postupně zapůjčovány větším americkým společnostem. Automobilka chce tak ještě před spuštěním sériové výroby otestovat jejich spolehlivost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Mini E
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků