Mini E: elektromobil s nevídaným výkonem

Mini představilo elektrickou verzi svého nejpopulárnějšího modelu, který obohatila nejen o nové pohonné ústrojí.

Mini Cooper je „stylovka“ skutečně jak vyšitá. Na trhu se nachází hned několik verzí odvozených od tohoto modelu, přičemž i po letech od svého uvedení je stále oblíbeným terčem různých úpravců, umělců a reklamních agentur. Nyní se však na Mini podívali technici společnosti a vedle nového elektromotoru mu dopřáli i několik věcí navíc. Novinka se od ostatních modelů odlišuje nejen mírnými karosářskými zásahy, ale i písmenkem E a motivem elektrické zásuvky. Podle nejnovějších trendů jej můžeme označit za plug-in hybrid. Co ve svých útrobách ukrývá?

Mini E, kterých se příšt rok má vyrobit kolem 500 kusů, je poháněno vskutku zajímavým elektrickým agregátem s ještě zajímavějším výkonem. Elektromotor napájený z líthiových akumulátorů disponuje výkonem 150 kW a stálým točivým momentem 220 Nm, což při kombinaci s hmotností 1 460 kg skutečně není málo. Tento elektromotor bohatě postačí nato, aby elektrické Mini akcelerovalo z nuly na stovku za 8,5 vteřiny a dosáhlo vskutku slušné maximální rychlosti, která je však z technických důvodů omezena na 152 km/h. Ačkoli to u vozu tohoto typu určitě není ani zdaleka to nejpodstatnější, určitě i tyto údaje potěší, stejně jako údaj, že plné dobití baterii potrvá jen dvě a půl hodiny a s touto „šťávou“ pak vydrží vůz ujet až 240 km.

Kromě elektrické zásuvky se baterie dokáže částečně dobít i díky technologii regeneračního brzdění. Co se týče interiéru, snad jedinou patrnou změnou je absence zadních sedadel a tak je elektrický „miník“ pouze dvoumístný. Z pochopitelných důvodů zde chybí i otáčkoměr, který byl nahrazen indikátorem nabití baterie.

Jak už bylo zmíněno výše, v příštím roce se v Mnichově vyrobí přibližně 500 testovacích kusů, které budou postupně zapůjčovány větším americkým společnostem. Automobilka chce tak ještě před spuštěním sériové výroby otestovat jejich spolehlivost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Mini E
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků