Mini E: elektromobil s nevídaným výkonem

Mini představilo elektrickou verzi svého nejpopulárnějšího modelu, který obohatila nejen o nové pohonné ústrojí.

Mini Cooper je „stylovka“ skutečně jak vyšitá. Na trhu se nachází hned několik verzí odvozených od tohoto modelu, přičemž i po letech od svého uvedení je stále oblíbeným terčem různých úpravců, umělců a reklamních agentur. Nyní se však na Mini podívali technici společnosti a vedle nového elektromotoru mu dopřáli i několik věcí navíc. Novinka se od ostatních modelů odlišuje nejen mírnými karosářskými zásahy, ale i písmenkem E a motivem elektrické zásuvky. Podle nejnovějších trendů jej můžeme označit za plug-in hybrid. Co ve svých útrobách ukrývá?

Mini E, kterých se příšt rok má vyrobit kolem 500 kusů, je poháněno vskutku zajímavým elektrickým agregátem s ještě zajímavějším výkonem. Elektromotor napájený z líthiových akumulátorů disponuje výkonem 150 kW a stálým točivým momentem 220 Nm, což při kombinaci s hmotností 1 460 kg skutečně není málo. Tento elektromotor bohatě postačí nato, aby elektrické Mini akcelerovalo z nuly na stovku za 8,5 vteřiny a dosáhlo vskutku slušné maximální rychlosti, která je však z technických důvodů omezena na 152 km/h. Ačkoli to u vozu tohoto typu určitě není ani zdaleka to nejpodstatnější, určitě i tyto údaje potěší, stejně jako údaj, že plné dobití baterii potrvá jen dvě a půl hodiny a s touto „šťávou“ pak vydrží vůz ujet až 240 km.

Kromě elektrické zásuvky se baterie dokáže částečně dobít i díky technologii regeneračního brzdění. Co se týče interiéru, snad jedinou patrnou změnou je absence zadních sedadel a tak je elektrický „miník“ pouze dvoumístný. Z pochopitelných důvodů zde chybí i otáčkoměr, který byl nahrazen indikátorem nabití baterie.

Jak už bylo zmíněno výše, v příštím roce se v Mnichově vyrobí přibližně 500 testovacích kusů, které budou postupně zapůjčovány větším americkým společnostem. Automobilka chce tak ještě před spuštěním sériové výroby otestovat jejich spolehlivost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Mini E
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků