Mini E: elektromobil s nevídaným výkonem

Mini představilo elektrickou verzi svého nejpopulárnějšího modelu, který obohatila nejen o nové pohonné ústrojí.

Mini Cooper je „stylovka“ skutečně jak vyšitá. Na trhu se nachází hned několik verzí odvozených od tohoto modelu, přičemž i po letech od svého uvedení je stále oblíbeným terčem různých úpravců, umělců a reklamních agentur. Nyní se však na Mini podívali technici společnosti a vedle nového elektromotoru mu dopřáli i několik věcí navíc. Novinka se od ostatních modelů odlišuje nejen mírnými karosářskými zásahy, ale i písmenkem E a motivem elektrické zásuvky. Podle nejnovějších trendů jej můžeme označit za plug-in hybrid. Co ve svých útrobách ukrývá?

Mini E, kterých se příšt rok má vyrobit kolem 500 kusů, je poháněno vskutku zajímavým elektrickým agregátem s ještě zajímavějším výkonem. Elektromotor napájený z líthiových akumulátorů disponuje výkonem 150 kW a stálým točivým momentem 220 Nm, což při kombinaci s hmotností 1 460 kg skutečně není málo. Tento elektromotor bohatě postačí nato, aby elektrické Mini akcelerovalo z nuly na stovku za 8,5 vteřiny a dosáhlo vskutku slušné maximální rychlosti, která je však z technických důvodů omezena na 152 km/h. Ačkoli to u vozu tohoto typu určitě není ani zdaleka to nejpodstatnější, určitě i tyto údaje potěší, stejně jako údaj, že plné dobití baterii potrvá jen dvě a půl hodiny a s touto „šťávou“ pak vydrží vůz ujet až 240 km.

Kromě elektrické zásuvky se baterie dokáže částečně dobít i díky technologii regeneračního brzdění. Co se týče interiéru, snad jedinou patrnou změnou je absence zadních sedadel a tak je elektrický „miník“ pouze dvoumístný. Z pochopitelných důvodů zde chybí i otáčkoměr, který byl nahrazen indikátorem nabití baterie.

Jak už bylo zmíněno výše, v příštím roce se v Mnichově vyrobí přibližně 500 testovacích kusů, které budou postupně zapůjčovány větším americkým společnostem. Automobilka chce tak ještě před spuštěním sériové výroby otestovat jejich spolehlivost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Mini E
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků