Mini dostane facelift: lepší vzhled, lepší motory

V létě dostanou modely Mini s uzavřenou karosérií facelift. Automobilka upraví design, přidá nové barvy, polstrování, kola a vylepší ergonomii. To vše malé Mini ještě více zatraktivní. Upravené motory pak poskytnou ještě lepší agilitu a potěšení z jízdy.
Mini dostane facelift: lepší vzhled, lepší motory

Z tiskové zprávy: MINI představí modely MINI s uzavřenou karoserií společně s kabrioletem MINI Cooper S poprvé na International Motor Show v Madridu. Tato premiéra se koná v téměř stejný čas jako představení na Birmingham International Motor Show konané v květnu tohoto roku. Závod MINI v Oxfordu uskuteční nové záměry od července tohoto roku. Nové prvky budou představeny v některých evropských zemích v srpnu tohoto roku. Ostatní evropské země budou následovat v září.

Více agility a potěšení z jízdy

Nová pětistupňová převodovka s upravenými převodovými poměry bude použita pro nové MINI One a MINI Cooper a přidá těmto svižným vozům ještě více agility. Tyto úpravy budou mít vliv na výkon a zlepšení akcelerace MINI One a MINI Cooper. MINI One akceleruje na čtvrtý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h (50 na 75 mil/hod) za 11.9 sekundy. Na pátý rychlostní stupeň celá akce trvá 14,9 sekundy.

Díky lehce zlepšenému točivému momentu 150 Nm při 4 500 ot/min dosahuje MINI Cooper  zrychlení z 0 na 62 mil/hod za 9,1 sekundy. Akcelerace na čtvrtý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h (50 na 75 mil/hod) trvá 10,5 sekundy. Se zařazeným čtvrtým rychlostním stupněm akcelerace trvá 13,5 sekundy.

Zatímco výkon motoru MINI One a MINI Cooper zůstávají stejné, MINI Cooper S zaznamenává růst výkonu o 5 kW/7 koní. 1,6 litrová pohonná jednotka dodává maximální výkon 125 kW/170 koní při 6000 ot/min, s maximální možnou rychlostí MINI Cooper S 222 km/h (138 mil/hod).

Zrychlení z  0-62 mil/hod trvá pouhých 7,2 sekundy. Rovněž kroutící moment byl zvýšen o deset Newtonmetrů s maximem 220 Nm při 4 000 ot/min. Spotřeba paliva 8,6 litrů/100km je přibližná v závislosti na výkonu motoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mini Cooper

Atletický vzhled

Vepředu a vzadu mají MINI One a MINI Cooper nové sportovně provedené nárazníky, které dodávají dvěma modelům MINI ještě výraznější a atletičtější vzhled. Specifický design blatníků MINI One D a MINI Cooper S nebyl změněn.

Všechny nové model MINI obdrží nová světla s průhlednými skleněnými kryty. Volitelné xenonové jednotky jsou doplněny dalším světlometem, což vozu dodává výraznější vzhled.  

Nové barvy MINI

Dvě nové metalízy, astro černá a nachově černá (Astro Black a Black-Eye Purple)  jsou rovněž čerstvým vánkem poskytujícím zákazníkům MINI One a MINI Cooper možnost výběru šesti různých metalíz a čtyřech základních barev.  Dvě metalízy Hyper Blue a Dark Silver jsou exklusivně rezervovány pro MINI Cooper S. Celkově je skvělý čtyřmístný vůz k dostání ve 12 barvách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper S

Ergonomický interiér

Další úložný prostor ve střední konzoli, ergonomické panely dveří s širší opěrkou pro ruce, držadlo pro spolujezdce, větší zpětné zrcátko, komplexní vnitřní osvětlení stejně jako snadno použitelná tlačítka a spínače klimatizace jasně demonstrují, že komfort a bezpečnost byly hlavními prioritami při navrhování interiéru.

Volitelný chromovaný interiér dodává vnitřku vozu charakter sportovní elegance. To samé platí pro volitelnou sadu tří chromovaných ciferníků. 

Postranní podpěrky standardních předních sedadel byla zlepšena zvýšením výšky postranních částí vycpávek sedadla. Čalounění  MINI One a MINI Cooper je k dostání v 11 různých látkových, látkově – kožených a celokožených provedeních.

Při výběru potahů sedadel, které jsou exklusivní pro špičkový model MINI Cooper S, si mohou zákazníci vybrat mezi jednou látkovou, dvěma látkově – koženými kombinacemi a třemi celokoženými provedeními. 
V případě čtyř různých vnějších barev jsou povrchy interiéru a panely dveří volitelné v barvě karoserie.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků