Mini dostalo nový základní motor a také nejsilnější diesel

Nabídka pohonných jednotek pro nové Mini se rozšiřuje o základní vstupní tříválec 1,2 l a také o vrcholný dvoulitrový diesel o výkonu 170 koní. Do ceníku se tak zařadí nové verze Mini One First a Mini Cooper SD.

Základní benzínový tříválec o objemu 1,2 l používá přímé vstřikování paliva a přeplňování twin-scroll turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, kterému u BMW říkají TwinPower Turbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barva „British racing green“, bílá střecha a pruhy nemohou chybět

Tříválec posílá na přední kola skromný výkon 75 koní (55 kW pro fanatiky do jednotek soustavy SI), ale točivý moment 150 Nm od 1400 ot./min. zní mnohem slibněji. I tak ale bude akcelerace na stovku trvat 12,8 sekundy. Normovaná spotřeba dosahuje hodnot 5,0 - 5,2 l/100 km.

Premiéry | Sportovní auta | Hatchbacky | Design | Mini | První svezení

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Na druhé straně nabídky je nový nejsilnější diesel. Mini Cooper SD používá upravený dvoulitr známý třeba z BMW 320d. V malém hatchbacku posílá přes šestistupňovou převodovku na přední kola 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatem za 7,2 s) a prý umí jezdit jen za čtyři litry na 100 km, tedy aspoň podle normovaného evropského cyklu měření spotřeby.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků