Mini dostalo nový základní motor a také nejsilnější diesel

Nabídka pohonných jednotek pro nové Mini se rozšiřuje o základní vstupní tříválec 1,2 l a také o vrcholný dvoulitrový diesel o výkonu 170 koní. Do ceníku se tak zařadí nové verze Mini One First a Mini Cooper SD.

Základní benzínový tříválec o objemu 1,2 l používá přímé vstřikování paliva a přeplňování twin-scroll turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, kterému u BMW říkají TwinPower Turbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barva „British racing green“, bílá střecha a pruhy nemohou chybět

Tříválec posílá na přední kola skromný výkon 75 koní (55 kW pro fanatiky do jednotek soustavy SI), ale točivý moment 150 Nm od 1400 ot./min. zní mnohem slibněji. I tak ale bude akcelerace na stovku trvat 12,8 sekundy. Normovaná spotřeba dosahuje hodnot 5,0 - 5,2 l/100 km.

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Na druhé straně nabídky je nový nejsilnější diesel. Mini Cooper SD používá upravený dvoulitr známý třeba z BMW 320d. V malém hatchbacku posílá přes šestistupňovou převodovku na přední kola 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatem za 7,2 s) a prý umí jezdit jen za čtyři litry na 100 km, tedy aspoň podle normovaného evropského cyklu měření spotřeby.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků