Mini Coyote: legální obrana před radary v redakci AutoRevue.cz (foto a info)

Do redakce nám bylo k testu konečně zapůjčeno zařízení, které vám vzhledem k jeho charakteru můžeme po vzoru kolegů z MobilMania.cz krátce představit ještě před podrobnou recenzí. Ano, tušíte správně, mini Coyote nebude malý vůz se stealth nátěrem, ale něco docela jiného.

Pokud jste o Coyote ještě neslyšeli, pak vězte, že jde o systém, který využívá docela obyčejných technologií, dostupných informací a trochu té řidičské solidárnosti k tomu, abyste jeli pomalu tam, kde to okolnosti vyžadují nejvíce. Jde v podstatě o centrální sběr informací o stacionárních i mobilních měřeních rychlosti, z nichž ty první pocházejí obvykle z veřejných zdrojů a ty druhé od samotných řidičů. Distribuovány jsou jak od řidičů k „centrále”, tak opačným směrem pomocí datových přenosů GPRS přes GSM sítě a aby ani z jedné strany nebylo nutné informaci o místě měření složitě definovat, pracuje systém ještě s navigačním signálem GPS.

Výstupem systému na straně uživatele je zařízení mini Coyote, které si jednoduše umístíte do auta a jste automaticky informováni o blížících se měřeních, která se nacházejí v databázi, popř. můžete o měřeních informovat ostatní stiskem jednoho ze dvou tlačítek podle toho, v jakém směru se radar nachází. Vše tedy probíhá v reálném čase a pokud 10 minut před vámi jede jiný řidič (o čemž vám mini Coyote řekne, takže se pak skoro můžete spolehnout, že se dozvíte o všem podstatném), budete upozorněni na vše, na co upozorní on. Sečteno a podtrženo - představte si kombinaci systému Radary.cz, dopravních informací z radia Impuls, databázi bodů zájmu s informacemi o pevných měřeních a to všechno ještě zrychlete a zpřesněte a máte před sebou to, co má dělat mini Coyote. Z uvedeného navíc vyplývá, že celý systém je naprosto legální, jde o pouhé šíření informace zcela běžnými komunikačními prostředky a stejně jako vám policista nebude chtít vytrhnout z palubní desky autoradio za poslouchání Impulsu, nebude protestovat ani proti mini Coyotu. Důkazem legálního statutu budiž to, že systém pochází z Francie, kde jej dnes bez problémů používají desítky tisíc řidičů. A v této zemi mají už jen radarové detektory rádi asi tak jako své německé sousedy...

První zkušenosti s používáním mini Coyotu jsou zatím pozitivní. Základní databáze pevných měření je zřejmě vyčerpávající, upozornění včasná a přesná, rozlišovány jsou směry a u úsekových měření i délky měřených úseků. Distribuce informací mezi uživateli je rychlá a rovněž přesná. Více se dozvíte již za pár dnů z našeho podrobného testu, v dnešní ochutnávce přidáváme už jen pár našich fotografií...

Za zapůjčení mini Coyote děkujeme obchodu SvětNavigace.cz ze sítě ShopNetwork.cz, ve kterém si tuto novinku můžete také zakoupit s dopravou zdarma do druhého dne od objednání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
mini Coyote po rozbalení

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků