Mini Coupé ve snímcích a detailech

Nové dvoumístné a zřejmě obratné Coupé bude v Evropě k mání ve čtyřech verzích a výkonem až 211 koní (+ 66x foto a 1x video)

Společnost BMW Group zveřejnila všechny podrobnosti ke své horké novince v podobě sportovně střiženého Mini Coupé. Tomuto modelu jsme se podrobně věnovali již před několika dny, kdy jsme vám mohli ukázat také snímky lehce maskovaného prototypu. Zájemce o povšechný popis odkazujeme proto právě na tento článek, přičemž nyní se budeme podrobněji věnovat hlavně jednotlivým variantám. Vozy stojí na podlahové plošině s předním pohonem a rozvorem náprav 2 467 mm a jsou široké 1 683 mm, dlouhé 3 734 mm (Mini Cooper Coupé 3 728 mm) a vysoké jen 1 384 mm (Mini Cooper Coupé 1 378 mm).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyjma varianty Cooper SD Coupé s dieselovým motorem jsou všechny vozy řady Coupé opatřeny známým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním a proměnným časováním a zdvihem ventilů BMW Valvetronic. Základní provedení Mini Cooper Coupé se má prodávat v přepočtu za 455 000 Kč a vystačí si s atmosférickým plněním. Dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 160 Nm při 4 250 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,0 s a dosáhne rychlosti 204 km/h a průměrné spotřeby 5,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Mini spouští na své nové Coupé reklamní kampaň s heslem „Another Day. Another Adventure“, přičemž propagační video s délkou přes 12 minut najdete na tomto místě. Zmíněnému heslu však spíše než základní provedení odpovídá silnější Mini Cooper S s cenovkou kolem 540 000 Kč, který dává díky zdvojenému přeplňování dmychadlem twin-scroll výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 260 Nm v rozmezí od 1 600 do 5 000 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s, jede až 230 km/h a v průměru si řekne o 5,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to není nijak moc, nicméně značka Mini má připraveno řešení také pro vyložené šetřílky. Ti za model Mini Cooper SD Coupé se vznětovým dvoulitrem zaplatí nějakých 560 000 Kč (o 20 000 Kč více než za Cooper S s výkonem 184 koní!), za něž dostanou vůz s výkonem 143 koní (105 kW), točivým momentem 305 Nm v rozsahu 1 750 až 2 700 ot./min. a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 216 km/h. Samotná existence tohoto typu je zřejmě hlavně úlitbou ekologickým normám, protože kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km je jen o 1,5 l/100 km nižší než u Cooperu S Coupé, což jen těžko vyváží typické nectnosti dieselu. Navíc se lze domnívat, že vozy této řady nebudou ve větší míře sloužit k vyloženému „polykání kilometrů“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu nabídky pak stojí provedení Mini JCW Coupé (John Cooper Works), jehož cena se má pohybovat okolo 650 000 Kč. Při ladění jeho motoru byly údajně využity zkušenosti značky Mini z automobilového sportu, takže výkon dosahuje plných 211 koní (155 kW) a točivý moment při krátkodobém overboostu vrcholí hodnotou 280 Nm v rozmezí 1 700 až 4 500 ot./min. Díky tomu Mini JCW Coupé zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosahuje rychlosti 240 km/h, to vše při stále docela slušné průměrné spotřebě 7,1 l/100 km. Na první pohled se tento stroj vyznačuje specifickou sadou aerodynamických doplňků, jimž vévodí střešní spoiler s geometrií automaticky se měnící po překročení rychlosti 80 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků