Mini Coupé ve snímcích a detailech

Nové dvoumístné a zřejmě obratné Coupé bude v Evropě k mání ve čtyřech verzích a výkonem až 211 koní (+ 66x foto a 1x video)

Společnost BMW Group zveřejnila všechny podrobnosti ke své horké novince v podobě sportovně střiženého Mini Coupé. Tomuto modelu jsme se podrobně věnovali již před několika dny, kdy jsme vám mohli ukázat také snímky lehce maskovaného prototypu. Zájemce o povšechný popis odkazujeme proto právě na tento článek, přičemž nyní se budeme podrobněji věnovat hlavně jednotlivým variantám. Vozy stojí na podlahové plošině s předním pohonem a rozvorem náprav 2 467 mm a jsou široké 1 683 mm, dlouhé 3 734 mm (Mini Cooper Coupé 3 728 mm) a vysoké jen 1 384 mm (Mini Cooper Coupé 1 378 mm).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyjma varianty Cooper SD Coupé s dieselovým motorem jsou všechny vozy řady Coupé opatřeny známým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním a proměnným časováním a zdvihem ventilů BMW Valvetronic. Základní provedení Mini Cooper Coupé se má prodávat v přepočtu za 455 000 Kč a vystačí si s atmosférickým plněním. Dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 160 Nm při 4 250 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,0 s a dosáhne rychlosti 204 km/h a průměrné spotřeby 5,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Mini spouští na své nové Coupé reklamní kampaň s heslem „Another Day. Another Adventure“, přičemž propagační video s délkou přes 12 minut najdete na tomto místě. Zmíněnému heslu však spíše než základní provedení odpovídá silnější Mini Cooper S s cenovkou kolem 540 000 Kč, který dává díky zdvojenému přeplňování dmychadlem twin-scroll výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 260 Nm v rozmezí od 1 600 do 5 000 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s, jede až 230 km/h a v průměru si řekne o 5,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to není nijak moc, nicméně značka Mini má připraveno řešení také pro vyložené šetřílky. Ti za model Mini Cooper SD Coupé se vznětovým dvoulitrem zaplatí nějakých 560 000 Kč (o 20 000 Kč více než za Cooper S s výkonem 184 koní!), za něž dostanou vůz s výkonem 143 koní (105 kW), točivým momentem 305 Nm v rozsahu 1 750 až 2 700 ot./min. a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 216 km/h. Samotná existence tohoto typu je zřejmě hlavně úlitbou ekologickým normám, protože kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km je jen o 1,5 l/100 km nižší než u Cooperu S Coupé, což jen těžko vyváží typické nectnosti dieselu. Navíc se lze domnívat, že vozy této řady nebudou ve větší míře sloužit k vyloženému „polykání kilometrů“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu nabídky pak stojí provedení Mini JCW Coupé (John Cooper Works), jehož cena se má pohybovat okolo 650 000 Kč. Při ladění jeho motoru byly údajně využity zkušenosti značky Mini z automobilového sportu, takže výkon dosahuje plných 211 koní (155 kW) a točivý moment při krátkodobém overboostu vrcholí hodnotou 280 Nm v rozmezí 1 700 až 4 500 ot./min. Díky tomu Mini JCW Coupé zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosahuje rychlosti 240 km/h, to vše při stále docela slušné průměrné spotřebě 7,1 l/100 km. Na první pohled se tento stroj vyznačuje specifickou sadou aerodynamických doplňků, jimž vévodí střešní spoiler s geometrií automaticky se měnící po překročení rychlosti 80 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků