Mini Coupé odhaleno. Dostane až 211 koní

BMW zveřejnilo první informace a fotografie nejmenšího přírůstku do rodiny automobilky MINI. Novinka se jmenuje MINI Coupé a představí se s motorem o výkonu až 211 k.

Kde je střecha?

Špatnou zprávou hned na úvod je fakt, že ačkoliv byla zveřejněna oficiální fotogalerie, to nejdůležitější stále zůstalo skryto. Nově tvarovaná střecha MINI Coupé totiž dostala maskování s grafikou známou z dřívějších modelů BMW. Na úplné odhalení si budeme muset ještě chvíli počkat. Nicméně už tak jsou známa základní technická fakta.

Tři verze

MINI Coupé se bude prodávat ve všech verzích. Na své si tedy přijdou jak příznivci benzínu, tak dieselu no a vrchol obstará nejsilnější provedení John Cooper Works. Nabídka zážehových motorizací vychází ze čtyřválce o objemu 1.6 litru. Základ disponuje maximálním výkonem 123 koní a točivým momentem 160 Nm. Stovku zvládá za rovných devět sekund. Silnější alternativou je Coupé S se stejným motorem osazeným turbem. Výsledkem je 184 koní a 240 Nm, stovka za 6,9 sekund a maximální rychlost 230 km/h.

Také MINI Coupé se představí v atraktivní variantě JCW. Opět bude pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1598 ccm, tentokrát poskytne 211 koní a 260 Nm. Tyto parametry stačí ke zdolání stokilometrové rychlosti během 6,4 s a k dosažení maximálky 240 km/h. Pro zájemce o dieselový agregát je v nabídce připraveno provedení SD využívající naftový čtyřválec s variabilním turbem a výkonem 143 koní. Vrchol točivého momentu má hodnotu 305 Nm. V tomto případě je nejzajímavější spotřeba. Vystačit byste si měli v kombinovaném provozu jen se 4,3 l/100 km.

Čistě dvoumístný

MINI Coupé je dlouhé 3728 mm, verze S Coupé a JCW jsou ještě o šest milimetrů delší. Na šířku vůz měří 1683 mm a vysoký je 1378 mm, respektive 1384 mm (S Coupé a JCW). Nápravy jsou od sebe vzdáleny 2467 mm. Novinka je označována za první MINI, které využívá tříprostorovou karoserii. Vůz je koncipován čistě jako dvoumístný. Designéři měli za cíl vytvořit karoserii s jasně oddělenou střechou, s prosklením připomínajícím štít přilby a důrazně odděleným zbytkem karoserie. Výrobce také udává, že nové kupé dostalo variabilní zavazadelník. V nouzi lze na straně spolujezdce propojit zavazadlový prostor a interiér.
Vzadu najdeme aktivní spoiler, který má za úkol optimalizovat aerodynamiku. Automaticky se vysune po překročení rychlosti 80 km/h, jakmile rychlost klesne pod 60 km/h, sám se zase „uklidí“. Řidič jej může ovládat samostatným tlačítkem. Druhý spoiler je pak intergrován do střechy a podle rychlosti jízdy usměrňuje vzduch podél zadního okna nebo přímo na zadní aktivní spoiler. Výsledkem má být omezený vztlak a stabilnější jízda.

Jako motokára

Jako u každého MINI, ani zde nebudou chybět jízdní vlastnosti motokáry. Přední náprava využívá zavěšení typu McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu. Navíc jsou zadní podélná ramena vyrobena z hliníku, čímž se snižuje jejich hmotnost. Každá motorizace bude mít jinak naladěný podvozek. Nejvýkonnější JCW dostane oproti ostatním ještě o 10 mm nižší světlou výšku, stabilizátory s větším průměrem a tužší tlumiče. Už se na ni těšíme.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků