Mini Coupe Concept: dárek k padesátinám

Mini vypadá pořád svěže, ale je mu již rovných padesát let. Při této příležitosti automobilka představila koncept svého dalšího modelu.

Na den přesně před padesáti lety, 26. srpna 1959, bylo světu představeno dnes již klasické Mini. Vůz, který motorizoval nejen řadu Britů, se za desítky let své výroby v takřka nezměněné podobě stal legendou a jeho padesátiny nemohla automobilka pojmout jinak než velkoryse. Proto při této příležitosti představuje nový model Mini Coupe, byť tedy zatím jako koncept.

O jeho vzhledu říká v tomto případě mnohé již jeho jméno - je to Mini a je to kupé. O příchodu tohoto modelu se spekulovalo již delší dobu a mohli jsme se setkat s řadou skic, které zobrazovaly budoucí Mini Coupe jako něco zcela nového. Designéři se ale v tomto případě „nepřetrhli” a klíčové části plně převzali z již existujících modelů - stejná je příď, která má pouze odlišný přední nárazník a prakticky totožná je konec konců i záď, která se - krom chybějící návaznosti zadního okna - liší opět pouze nárazníkem. Zásadní novinkou je tak především ztvárnění střechy - krom jejího zásadního snížení ji činí specifickou především její napojení na zadní partie vozu. Zde se pro změnu designéři vyřádili a kombinací začerněných zadních resp. bočních sloupků a světle vyvedené střechy, na kterou přímo navazuje výraznější střešní spoiler, vytváří dojem, jako by celá střecha kupé byla jen jakýmsi kšiltem. A to dává vozu vcelku dynamické vzezření. Při pohledu zepředu může ovšem připomenout také trochu přetékající hardtop, což má přesně opačný efekt...

Uvnitř má být vůz pouze dvoumístný, o čemž ostatně napovídá i pohled z boku - dozadu by se při takto se svažující střeše nevešla ani půlka ze Sněhurčiných nejbližších kamarádů. Snímek interiéru ale automobilka zatím neuvolnila ani jeden, a tak se můžeme pouze dohadovat, jak bude vůz uvnitř ztvárněn. Špatně ale patrně nedopadnou ti, kteří si vsadí, že bude z drtivé většiny totožný s vnitřkem hatchbacku.

Automobilka rovnou zmínila i objem zavazadlového prostoru, jako by snad chtěla dokázat, že úplně nepraktický tento vůz nebude. Posuďte sami, zda informace o dsotupných 250 litrech změní váš pohled na věc, při rozměrech 3,71 metru na délku, 1,68 metru na šířku a 1,36 metru na výšku to ale není špatná hodnota.

Technicky nepřináší Mini Coupe nic převratného. Osazeno je totiž motorem 1,6 Turbo ve verzi, která dnes pohání model Mini John Cooper Works, který bude skrze samosvorný diferenciál posílán na kola přední nárpravy. Motor podává výkon 155 kW (211 koní) a hatchback rozhýbe na stovku za 6,5 sekundy s maximální rychlostí 238 km/h. U kupé přesné údaje o dynamice zveřejněny nebyly, ale dá se očekávat, že minimálně ten druhý bude o něco lepší - kupé je na tom jistě aerodynamicky lépe než hatchback.

Na finální informace si zřejmě budeme muset počkat ještě pár týdnů, kdy Mini svůj dárek představí na frankfurtském autosalonu.

Doplněno: Magazínu Evo se dostaly do rukou i další, uniklé oficiální fotografie této britsko-německé novinky. Na nich můžete vidět mj. i interiér vozu - pokud jste sázeli na podobnost s hatchbackem, neprohráli jste...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Coupe Concept

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další, uniknuvší snímky Mini Coupe  Zdroj: Evo

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků