Mini Countryman prošlo modernizací. Zaujme především stylem a širší výbavou

Praktické Mini v robustnějším balení prochází vylepšením v půlce svého života.

Klasická modernizace všestranného Mini začíná jak jinak na exteriéru. Lehce pozměněné LED přední světlomety jsou nyní standardní výbavou společně s LED mlhovkami, úpravou prošla mřížka chladiče a na zádi se už také v případě Countrymana objevují stylové svítilny s grafikou vlajky Spojeného království. Do nabídky přichází i nové designy litých kol a nové barvy karoserie.

Uvnitř se po modernizaci objevil nový 5palcový digitální přístrojový štít, který jsme mohli zahlédnout v ostrém Mini John Cooper Works GP nebo elektrickém Cooperu SE. Nechybí nová kožená čalounění a dekory, přičemž sportovní kožený volant je nyní součástí standardní výbavy pro všechny modelové varianty.

Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

S upravenými motory od mateřského BMW už je Countryman vybaven ke splnění emisní normy Euro 6d s platností od příštího roku. Ve výbavě přitom zůstává identická nabídka přeplňovaných tříválců a čtyřválců včetně dieselových jednotek, u nichž Mini rozšiřuje možnost sedmistupňové či osmistupňové automatické převodovky.

Nejvýkonnější standardní variantou je nicméně plug-in hybrid Cooper SE Countryman spojující tříválec s elektromotorem pro výkon 165 kW (224 koní), putující na všechna kola. Díky baterii o kapacitě 9,6 kWh je možné ujet čistě v elektrickém režimu až 61 kilometrů.

Nové Mini John Cooper Works GP má 306 koní. Je to nejostřejší model v historii značky

Nové Mini John Cooper Works GP má 306 koní. Je to nejostřejší model v historii značky

Ostrou verzi John Cooper Works zatím české zastoupení Mini v případě modernizace nezmiňuje, je však jisté, že tento vrchol uvede později se všemi vylepšeními standardního modelu. Pod kapotou pak určitě zůstane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní), spojený s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.

Přesně datum uvedení modernizovaného Mini Countryman na trh zatím neznáme, stejně tak se později dozvíme české cenovky.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

včera | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků