Mini Countryman: matný přízrak od Wetteraueru

Německá ladičská společnost Wetterauer Engineering GmbH zhmotnila své představy o vylepšení britského klasika.

Jak je dobře patrné z přiložených snímků, novinka vychází z pětidveřového kompaktního crossoveru Mini Countryman v provedení Cooper S. Ačkoli stávající vozy Mini, vyvíjené a vyráběné již pod patronací německé značky BMW, spojují s geniálním Mini Aleca Issigonise jen některé stylistické náměty, stále patří k vůbec nejúspěšnějším retro-návratům posledních let. Jeho kouzlo vábí soukromé ladičské společnosti (vzpomeňme , zatímco obchodní úspěch podporuje samotnou novodobou značku Mini v produkci speciálních sérií (např. verze 50 Myfair a 50 Camden k padesátinám značky) i dalších a dalších samostatných, ale vesměs spíše jen odvozovaných modelů. Řeč je nejen o nedávno prezentovaných typech Mini Paceman nebo Mini Coupe, ale také o malém crossoveru Mini Countryman, první Mini s pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A právě model Mini Countryman ve specifikaci Cooper S si za výchozí bod své práce nyní vzala německá společnost Wetterauer Engineering a připravila pro něj modifikační sadu. Pokud vás neodradila barva tohoto stroje a nepřipomněla vám nic, co jste pod sebou našli ráno na toaletě, čtěte dál. Karoserie polepená matově hnědou fólií dostala střechu s dekorem ve stylu uhlíkových kompozitů, ze kterého jsou vyrobeny také ventilační otvory za předními blatníky, obklady zrcátek, střešní spoiler a spodní lem zadního nárazníku. Jízdní vlastnosti by mělo vylepšit sportovní zavěšení z dílen H&R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme také osmnáctipalcových litých ráfků ATS obouvajících pneumatiky o rozměru 225/45 R18 i černých koncovek výfuku. Interiér vozu obdržel lehká závodní sedadla s nosnou skořepinou vyrobenou z uhlíkových kompozitů a šalouněním černou kůží s hnědým stehováním. A tato sedadla najdeme na všech čtyřech místech. Za pozornost stojí také zástavba iPadu na palubní desce (kdo ví, co by na to řekly bezpečnostní předpisy…). Změny se dotkly také pohonné jednotky v podobě přeplňovaného zážehového čtyřválce s objemem 1,6 l, která díky zástavbě nového výfukového traktu a kompozitového otevřeného sání a novému programu řídicí jednotky nyní dává 235 koní (173 kW) a točivý moment 355 Nm namísto výchozích hodnot 184 koní (135 kW), resp. 240 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků