Mini Countryman: matný přízrak od Wetteraueru

Německá ladičská společnost Wetterauer Engineering GmbH zhmotnila své představy o vylepšení britského klasika.

Jak je dobře patrné z přiložených snímků, novinka vychází z pětidveřového kompaktního crossoveru Mini Countryman v provedení Cooper S. Ačkoli stávající vozy Mini, vyvíjené a vyráběné již pod patronací německé značky BMW, spojují s geniálním Mini Aleca Issigonise jen některé stylistické náměty, stále patří k vůbec nejúspěšnějším retro-návratům posledních let. Jeho kouzlo vábí soukromé ladičské společnosti (vzpomeňme , zatímco obchodní úspěch podporuje samotnou novodobou značku Mini v produkci speciálních sérií (např. verze 50 Myfair a 50 Camden k padesátinám značky) i dalších a dalších samostatných, ale vesměs spíše jen odvozovaných modelů. Řeč je nejen o nedávno prezentovaných typech Mini Paceman nebo Mini Coupe, ale také o malém crossoveru Mini Countryman, první Mini s pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A právě model Mini Countryman ve specifikaci Cooper S si za výchozí bod své práce nyní vzala německá společnost Wetterauer Engineering a připravila pro něj modifikační sadu. Pokud vás neodradila barva tohoto stroje a nepřipomněla vám nic, co jste pod sebou našli ráno na toaletě, čtěte dál. Karoserie polepená matově hnědou fólií dostala střechu s dekorem ve stylu uhlíkových kompozitů, ze kterého jsou vyrobeny také ventilační otvory za předními blatníky, obklady zrcátek, střešní spoiler a spodní lem zadního nárazníku. Jízdní vlastnosti by mělo vylepšit sportovní zavěšení z dílen H&R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme také osmnáctipalcových litých ráfků ATS obouvajících pneumatiky o rozměru 225/45 R18 i černých koncovek výfuku. Interiér vozu obdržel lehká závodní sedadla s nosnou skořepinou vyrobenou z uhlíkových kompozitů a šalouněním černou kůží s hnědým stehováním. A tato sedadla najdeme na všech čtyřech místech. Za pozornost stojí také zástavba iPadu na palubní desce (kdo ví, co by na to řekly bezpečnostní předpisy…). Změny se dotkly také pohonné jednotky v podobě přeplňovaného zážehového čtyřválce s objemem 1,6 l, která díky zástavbě nového výfukového traktu a kompozitového otevřeného sání a novému programu řídicí jednotky nyní dává 235 koní (173 kW) a točivý moment 355 Nm namísto výchozích hodnot 184 koní (135 kW), resp. 240 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků