Mini Countryman: matný přízrak od Wetteraueru

Německá ladičská společnost Wetterauer Engineering GmbH zhmotnila své představy o vylepšení britského klasika.

Jak je dobře patrné z přiložených snímků, novinka vychází z pětidveřového kompaktního crossoveru Mini Countryman v provedení Cooper S. Ačkoli stávající vozy Mini, vyvíjené a vyráběné již pod patronací německé značky BMW, spojují s geniálním Mini Aleca Issigonise jen některé stylistické náměty, stále patří k vůbec nejúspěšnějším retro-návratům posledních let. Jeho kouzlo vábí soukromé ladičské společnosti (vzpomeňme , zatímco obchodní úspěch podporuje samotnou novodobou značku Mini v produkci speciálních sérií (např. verze 50 Myfair a 50 Camden k padesátinám značky) i dalších a dalších samostatných, ale vesměs spíše jen odvozovaných modelů. Řeč je nejen o nedávno prezentovaných typech Mini Paceman nebo Mini Coupe, ale také o malém crossoveru Mini Countryman, první Mini s pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A právě model Mini Countryman ve specifikaci Cooper S si za výchozí bod své práce nyní vzala německá společnost Wetterauer Engineering a připravila pro něj modifikační sadu. Pokud vás neodradila barva tohoto stroje a nepřipomněla vám nic, co jste pod sebou našli ráno na toaletě, čtěte dál. Karoserie polepená matově hnědou fólií dostala střechu s dekorem ve stylu uhlíkových kompozitů, ze kterého jsou vyrobeny také ventilační otvory za předními blatníky, obklady zrcátek, střešní spoiler a spodní lem zadního nárazníku. Jízdní vlastnosti by mělo vylepšit sportovní zavěšení z dílen H&R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme také osmnáctipalcových litých ráfků ATS obouvajících pneumatiky o rozměru 225/45 R18 i černých koncovek výfuku. Interiér vozu obdržel lehká závodní sedadla s nosnou skořepinou vyrobenou z uhlíkových kompozitů a šalouněním černou kůží s hnědým stehováním. A tato sedadla najdeme na všech čtyřech místech. Za pozornost stojí také zástavba iPadu na palubní desce (kdo ví, co by na to řekly bezpečnostní předpisy…). Změny se dotkly také pohonné jednotky v podobě přeplňovaného zážehového čtyřválce s objemem 1,6 l, která díky zástavbě nového výfukového traktu a kompozitového otevřeného sání a novému programu řídicí jednotky nyní dává 235 koní (173 kW) a točivý moment 355 Nm namísto výchozích hodnot 184 koní (135 kW), resp. 240 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků